• Anonym (Ålands Hav)

Du som blivit bedragen , hade du någon som helst magkänsla/aning om det?

Som frågan lyder.. du som blivit bedragen och under en längre period. Hade du någon som helst aning/känsla om vad som pågick eller var du helt clueless?  Under en lång tid finns ju oftast många saker som kvinnlig intuition kan snappa upp som suspekt tänker jag.. 

Hur såg er relation ut , levde ni separata liv men vänskapligt, var det tjafsigt och fräsigt och uppenbara problem eller var ni som alla andra hyfsat stabila och nöjda ? Eller möjligen levde du i nån illusion?  
    Upptäckte du själv relationen eller var det nåt annat som tog fram sanningen?  

Jag har mina skäl till frågorna så jag skulle uppskatta  berättelser om hur det var för dig.  
    Och vad hände sen när allt kom fram? Eller vet du fast du inte gör nåt åt det?
  • Svar på tråden Du som blivit bedragen , hade du någon som helst magkänsla/aning om det?
  • Anonym (Ålands Hav)

Tack 🙏🏻
    Fler erfarenheter? 

• Anonym (Bedrageb)

Det märktes skillnad redan dagen efter. Han kunde inte sitta stilla, allmänt ångestig, nervös. Det gick två veckor utan sex, han verkade ointresserad men sa att det berodde på ett dödsfall och det är ju svårt att kräva sex då?sen blev han mer distansera, det var jättetydlig. Ville inte umgås för att sen plötsligt komma farande i attack på ett sätt han inte gjort innan?Hade sex en gång och det var som om han inte var där alls, mycket obehagligt. Till slut erkände han. Det tog ca 3 veckor innan jag var tämligen säker men ville inte riktigt erkänna heller så dröjde lite till innan jag frågade. 

vi försöker lappa ihop allt, det är väldigt komplicerat 

• Anonym (Ålands Hav)
    Anonym (Bedrageb) skrev 2025-08-11 19:46:43 följande:

Det märktes skillnad redan dagen efter. Han kunde inte sitta stilla, allmänt ångestig, nervös. Det gick två veckor utan sex, han verkade ointresserad men sa att det berodde på ett dödsfall och det är ju svårt att kräva sex då?sen blev han mer distansera, det var jättetydlig. Ville inte umgås för att sen plötsligt komma farande i attack på ett sätt han inte gjort innan?Hade sex en gång och det var som om han inte var där alls, mycket obehagligt. Till slut erkände han. Det tog ca 3 veckor innan jag var tämligen säker men ville inte riktigt erkänna heller så dröjde lite till innan jag frågade. 

vi försöker lappa ihop allt, det är väldigt komplicerat 

Beklagar 🙏🏻
    Men tack för att du berättar ❤️
  • Anonym (Jenny)

Hade inte den minsta aning om att min förra flickvän hade bidragit mig med både män och kvinnor under flera år. 

Fick reda på detta i samband med att vi separerade då hon berättade om sina affärer som ett sätt att såra och få mig att må ännu sämre än vad jag redan gjorde. 

Måste ändå säga att hon skötte sina affärer snyggt och diskret så jag misstänkte inte något även om jag nu i efterhand kan misstänka att det var i samband med sina affärer som hon var extra trevlig, omtänksam och kärleksfull. 

• Anonym (Ålands Hav)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-08-12 08:22:59 följande:

Hade inte den minsta aning om att min förra flickvän hade bidragit mig med både män och kvinnor under flera år. 

Fick reda på detta i samband med att vi separerade då hon berättade om sina affärer som ett sätt att såra och få mig att må ännu sämre än vad jag redan gjorde. 

Måste ändå säga att hon skötte sina affärer snyggt och diskret så jag misstänkte inte något även om jag nu i efterhand kan misstänka att det var i samband med sina affärer som hon var extra trevlig, omtänksam och kärleksfull. 

Wow..  det var iskallt gjort..  men ja det sägs ju att är det nån gång ens partner steppar upp och  är en exemplarisk äkta man/fru är det när dom är otrogen.. just för att inte väcka uppmärksamhet och för att döva eventuellt samvete..   vilket många gånger oickså fungerar.. 
    Ytterst få hajar till och blir misstänksam.... 
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Ålands Hav) skrev 2025-08-12 09:00:37 följande:
    Wow..  det var iskallt gjort..  men ja det sägs ju att är det nån gång ens partner steppar upp och  är en exemplarisk äkta man/fru är det när dom är otrogen.. just för att inte väcka uppmärksamhet och för att döva eventuellt samvete..   vilket många gånger oickså fungerar.. 
    Ytterst få hajar till och blir misstänksam.... 
    Det som var riktigt trist är att både hon och jag är bisexuella och jag förde flera gånger på tal att jag saknade det rent sexuella med en man och önskade att vi kunde öppna upp för att få ha lite ren sex med män men det var tvärstopp med hänvisning till att är man ett par så är man trogen och har inte sex med andra. Naiv som jag var så trodde jag självklart att vi var 100% trogna mot varandra men så fel man kan ha. 

Lärdomen är att jag idag har ett öppet förhållande där vi får ha sex med andra kvinnor och män vid sidan om bara det sker öppet och ärligt. 

Skall dock erkänna att jag inte haft sex med någon annan än min nuvarande flickvän på många år och det är inget som i dagsläget lockar. Samma sak med min flickvän hon säger att hon inte haft sex med någon annan på många år och att hon känner på samma sätt. När man vet att man får är det inte lika lockande längre för efter vad jag har förstått så är det just spänningen och det förbjudna som är del av lockelsen med att vara otrogen. 
  • Anonym (Ålands Hav)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-08-12 09:26:28 följande:
    Det som var riktigt trist är att både hon och jag är bisexuella och jag förde flera gånger på tal att jag saknade det rent sexuella med en man och önskade att vi kunde öppna upp för att få ha lite ren sex med män men det var tvärstopp med hänvisning till att är man ett par så är man trogen och har inte sex med andra. Naiv som jag var så trodde jag självklart att vi var 100% trogna mot varandra men så fel man kan ha. 

Lärdomen är att jag idag har ett öppet förhållande där vi får ha sex med andra kvinnor och män vid sidan om bara det sker öppet och ärligt. 

Skall dock erkänna att jag inte haft sex med någon annan än min nuvarande flickvän på många år och det är inget som i dagsläget lockar. Samma sak med min flickvän hon säger att hon inte haft sex med någon annan på många år och att hon känner på samma sätt. När man vet att man får är det inte lika lockande längre för efter vad jag har förstått så är det just spänningen och det förbjudna som är del av lockelsen med att vara otrogen. 
    Ditt ex tvärnej tror jag egentligen handlar om att hon riskerade att bli avslöjad om det visar sig att dom extra personer du/ni tagit hem är dom hon kontinuerligt redan låg med... mycket möjligt hon låg runt och gav sken av att ni hade öppen relation... det är oerhört vanligt med den lögnen....  hade du ställt frågan till nån i er närhet hade det kunnat bli katastrof... 

Sen idag har du väl en trygg relation som fungerar på alla plan och då blir du inte sugen på annat helt enkelt. Relationen med ditt ex kanske var mer skavig än du trodde (ja uppenbarligen) så då var det inte konstigt att du fick sug efter andra.   För ibland är det inte svårare än så..
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Ålands Hav) skrev 2025-08-12 09:49:50 följande:
    Ditt ex tvärnej tror jag egentligen handlar om att hon riskerade att bli avslöjad om det visar sig att dom extra personer du/ni tagit hem är dom hon kontinuerligt redan låg med... mycket möjligt hon låg runt och gav sken av att ni hade öppen relation... det är oerhört vanligt med den lögnen....  hade du ställt frågan till nån i er närhet hade det kunnat bli katastrof... 

Sen idag har du väl en trygg relation som fungerar på alla plan och då blir du inte sugen på annat helt enkelt. Relationen med ditt ex kanske var mer skavig än du trodde (ja uppenbarligen) så då var det inte konstigt att du fick sug efter andra.   För ibland är det inte svårare än så..
    Tror inte att hon låg med några av våra gemensamma bekanta, det är hon alldeles för intelegent för att göra. Min känsla är att hon skötte det diskret med rena sexkontakter och då oftast i samband med resor i jobbet och inte i den lilla håla vi bodde. Handlade nog mer om ett maktspel från hennes sida plus att hon helt enkelt hade möjlighet så hon reste mycket i jobbet vilket jag inte gjorde på den tiden. 

Kan tilläggas att under de vildare åren när jag och min nuvarande flickvän hade en del lösa kk-relationer antingen tillsammans eller var för sig så blandade vi aldrig vanliga vänner och sexuella kontakter med varandra.

Av naturliga skäl har jag inte rotat speciellt mycket i vilka hon träffade då det är helt ointressant vilka det var och det var som sagt något jag fick kännedom om när vi redan planerade att flytta isär.
  • Anonym (Indira)

Ja, jag märkte det snabbt. Förhållandet förändrades, och sättet han pratade om henne påminde om när vi var nyförälskade.

Han blev mer frånvarande, mer ointresserad av att röra på mig, vara med mig bl.a. Jag kunde i stort sett se det i hans blick när han såg på mig. 

Möjligen är det min HSP som får mig att känna av sånt enklare. Den har hjälpt mig många gånger i bedömning av människor. 

Fick senare bekräftat att jag hade rätt, och även att jag känt av det tidigt. 

Jag tror att fler människor anar och nästan vet, men vägrar ta till sig det. När man är ung och inte har så mycket erfarenhet, är det säkert enklare att bli bedragen.

• Anonym (Anna)

Ja, efter ett tag märktes det. Han hade typ en älskarinna i en annan stad, dit han åkte pga arbetet några gånger i månaden. 

Små saker, som att han alltid var extra glad när han kom hem, men ville aldrig ha sex förrän efter några dagar. Svår att få tag på kvällen (han övernattade alltid), hans glädje, som han hade svårt att låta bli att visa, när han skulle åka dit. Dagarna innan blev det heller inget sex, och han kunde gå och småvissla för sig själv. 

Det blev skilsmässa och än till denna dag, 3 år senare, har han inte erkänt att han var otrogen. Trots att jag har bevis. 

• Anonym (Bengt Nilsson)

Så här efteråt så kände jag nog på mig att det var något som inte stämde. Något i hennes blick och attityd. Jag borde ha förstått, men jag valde omedvetet att förtränga det. Vet inte hur mycket hon var otrogen på slutet, men det var nog början till slutet för vårt äktenskap. Hon ville skiljas sen, efter 20 år och två barn. (Och det var en jobbig men väl motiverad skilsmässa.)

• Anonym (Ålands Hav)
    Anonym (Anna) skrev 2025-08-12 15:17:13 följande:

Ja, efter ett tag märktes det. Han hade typ en älskarinna i en annan stad, dit han åkte pga arbetet några gånger i månaden. 

Små saker, som att han alltid var extra glad när han kom hem, men ville aldrig ha sex förrän efter några dagar. Svår att få tag på kvällen (han övernattade alltid), hans glädje, som han hade svårt att låta bli att visa, när han skulle åka dit. Dagarna innan blev det heller inget sex, och han kunde gå och småvissla för sig själv. 

Det blev skilsmässa och än till denna dag, 3 år senare, har han inte erkänt att han var otrogen. Trots att jag har bevis. 

Tack för att du delar med dig. Just såna här historier jag vill höra. 

🙏🏻
  • Anonym (Vilja)

Märkte absolut inget av att mitt ex hade en affär med en kollega innan han erkände och ville skiljas.

Relationen var redan rätt död och jag hade själv börjar tänka att tanken att otrogen för att få lite spänning i tillvaron. 

Helt nöjd med mitt liv idag som skild med så pass vuxna barn att jag kan ha ett härligt socialt liv med ett blomstrande sexliv så på sätt och viss gjorde han mig en tjänst som var otrogen och valde att separera på ett sätt där jag i princip kunde dikterar villkoren. 

Lite skadeglädje i detta är att mitt ex relation med kollegan var väldigt kortvarig.

Hade kanske i ett annat skede i relationen kunnat känna av några signaler men i ärlighetens namn så brydde jag mig nog inte. 

Svar på tråden Du som blivit bedragen , hade du någon som helst magkänsla/aning om det?