Anonym (Ålands Hav) skrev 2025-08-12 09:49:50 följande:
Ditt ex tvärnej tror jag egentligen handlar om att hon riskerade att bli avslöjad om det visar sig att dom extra personer du/ni tagit hem är dom hon kontinuerligt redan låg med... mycket möjligt hon låg runt och gav sken av att ni hade öppen relation... det är oerhört vanligt med den lögnen.... hade du ställt frågan till nån i er närhet hade det kunnat bli katastrof...
Sen idag har du väl en trygg relation som fungerar på alla plan och då blir du inte sugen på annat helt enkelt. Relationen med ditt ex kanske var mer skavig än du trodde (ja uppenbarligen) så då var det inte konstigt att du fick sug efter andra. För ibland är det inte svårare än så..
Tror inte att hon låg med några av våra gemensamma bekanta, det är hon alldeles för intelegent för att göra. Min känsla är att hon skötte det diskret med rena sexkontakter och då oftast i samband med resor i jobbet och inte i den lilla håla vi bodde. Handlade nog mer om ett maktspel från hennes sida plus att hon helt enkelt hade möjlighet så hon reste mycket i jobbet vilket jag inte gjorde på den tiden.
Kan tilläggas att under de vildare åren när jag och min nuvarande flickvän hade en del lösa kk-relationer antingen tillsammans eller var för sig så blandade vi aldrig vanliga vänner och sexuella kontakter med varandra.
Av naturliga skäl har jag inte rotat speciellt mycket i vilka hon träffade då det är helt ointressant vilka det var och det var som sagt något jag fick kännedom om när vi redan planerade att flytta isär.