Inlägg från: Anonym (Nystart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nystart)

Hitta glowet - skönhet för 50+

Jag saknar ett peppande skönhetsforum för kvinnor 50+ och undrar om det finns fler som jag? Jag vill göra en nystart nu till hösten och hi ny stil, nya färger, kanske nya skönhetsprodukter som funkar på 50+. Ge dina bästa tips här! Eller varningar för dåliga grejor! Vad tänker ni på nu till hösten som kan vara inspirerande för andra?

• Svar på tråden Hitta glowet - skönhet för 50+
  • Anonym (Nystart)

Innan jag fyllde 50 så kände jag mig alltid snygg efter semestern! Nu börjar jag jobba på måndag och snyggheten har tyvärr inte dykt upp 😁 Jag ska idag försöka kolla upp lite nya färger och se om det gör skillnad. Hur ser ni ut efter semestern?

• Anonym (Nystart)

Bra tips! Boka tid hos frissan är också bra. Jag använder inpackning från Kerastase för torrt hår. Fyndade bra kvalitet på kläder på second hand idag. Inga höstkläder dock men en kjol jag kan ha även i höst med boots.
    Bra lotion från Hickap för kroppen köpte jag med som ger lite bronzing men ej är BUS. Limelight body glow heter den. Jättefin! Har ni mer tips eller testat något som absolut inte funkat?

• Anonym (Nystart)

Clinique superdefence city block spf 50 är mycket bra tycker jag. Inte jättemycket färg men den jämnar ut hudtonen på något sätt. 

• Anonym (Nystart)

Ja mönster håller jag med om, jag undviker gärna det. Men färg håller jag inte riktigt med om. Klara färger tycker jag att jag ser piggare ut i än tex svart eller grått mot ansiktet. Jag ser betydligt tröttare ut då och mer färglös i ansiktet än om jag har blåa toner på kläder eller klarrött. 

Svar på tråden Hitta glowet - skönhet för 50+