Hitta glowet - skönhet för 50+
CC foundation, concealer, hudvård i ett, heter Your skin but better från IT Cosmetics. Helt suverän, väldigt skir men kan byggas på om man vill ha bättre täckning. Den lägger sig inte i linjer utan ger en fantastisk lyster och fin täckning.
För huden är retinal det bästa som finns i längden. Använder själv den från The Ordinary, den är billig men effektiv.
Vaselin eller idominsalva över de serum+ fuktkräm med glycerin jag använder på kvällen. Ingen hyaluronsyra under vaselinet! Däremot fuktkräm med hyaluronsyra på morgonen.
SPF 50, och använd rikligt!
Kostrådet är:
Tänk hälsa! Inställningen att jag äter för att få i min kropp massor av nyttigheter. Är det inte nyttigt vill jag numera oftast inte ha, även om det finns undantag och kan bli ett glas vin vid vissa tillfällen.
Rör på kroppen! Betyder inte nödvändigtvis träna, även om jag skulle rekommendera att styrketräna tungt för att förebygga hälsoproblem. Att skutta och dansa till musik bara för att det är roligt är tex att röra på kroppen.
Stretcha!
Le!!! Alla blir mycket attraktivare när de ler.
Sträck på er! Hållning och gång är nycklarna till skönhet och attraktionskraft.
Glöm inte håret! IRL är bra, k18 inpackning reparerar, investera i lyx för håret då ett härligt svall gör mycket mer än dyra smycken tex.
Doft! Hitta rätt doft för dig, och gör gärna sådan där layering av dofter så att folk vänder på huvudet för att se vem det är som doftar då gott!