Inlägg från: Elin pelin |Visa alla inlägg
  • Elin pelin

Jävla idioter på elsparkcykel, prejade kompis

Anonym (A) skrev 2025-08-06 15:10:06 följande:
    Vad är det för fel med alla nuförtiden? Här gäller höger regeln.. Håller sig alla till höger så möter du jämnt trafiken. 
    Nu förstår jag inte vad du menar. Man får till vänster för att möta trafiken (som kör till höger i färdriktningen)
    Sedan några år gäller detta även på kombinerade gång- och cykelbanor, att man får till vänster 
  • Elin pelin
    Elin pelin skrev 2025-08-06 16:18:57 följande:
    Nu förstår jag inte vad du menar. Man får till vänster för att möta trafiken (som kör till höger i färdriktningen)
    Sedan några år gäller detta även på kombinerade gång- och cykelbanor, att man får till vänster 
    Går ska det så klart stå, inte får.....
  • Elin pelin
    Anonym (A) skrev 2025-08-07 08:51:43 följande:
    Jag tror att ni stadsbor håller på och bygga nya vägar med andra regler för att vara lite speciella... Och här kan du se hur det är sjukt onödigt...

trafikistan.se/wp-content/uploads/2014/02/140224-01_w1200.jpg

Man går till höger... Och nu har ni förvirrat tanten så hon håller vänster. 
    Vissa av oss bor inte i så stora städer att vi har separat gång- och cykelbanor utan gemensamma där rekommendationen är att man går till vänster.

På en väg (utan trottoar) vill du möta trafiken genom att gå på vänster sida så du ser bilen innan den kör förbi, du vill inte gå och rätt vad det är så svischar en bil förbi bakifrån med liten marginal. Det säger väl sig självt?!
  • Elin pelin
    Anonym (A) skrev 2025-08-07 12:53:45 följande:
    På såna ställen, måste helt plötsligt dom som går ut ur husen kollar höger och sen vänster. 

Det är ju askonstigt.. Med tanke på resten utav Sverige. Såna vägar är bara djävulens jävla påhitt. 
    I små städer har man oftast en trädgård så man ramlar inte ut på gång och cykelbanan direkt... Men precis som jag kollar att ingen kommer gåendes på trottoaren innan jag går ut från min tomt får de kolla.

Jag tror på riktigt att du leker dum för att göra folk irriterade, men vi tycker mest synd om dig och hoppas att du inte är så korkad!
Svar på tråden Jävla idioter på elsparkcykel, prejade kompis