Inlägg från: Trent |Visa alla inlägg
  • Trent

Villka är era favorit konspirationsteorier

Min favorit är de som tror att det finns de som tror att fotbolls-VM 1958 inte ägde rum. Filmen som nämns i tråden avslöjar ju t.o.m. bluffen i slutet.

En annan rolig är den om månljus. Alltså att månen producerar eget ljus.

• Trent
    Jimmy75 skrev 2025-08-03 21:34:22 följande:

Fast bara för att det är kul att ibland utmana sina egna tankemönster - lek med tanken att det helt plötsligt lades fram otvistliga bevis för att jorden faktiskt ÄR platt. Holy crap säger jag. Tänker att det skulle vara helt omöjligt att acceptera vilket i förlängningen också ger en liten smak av hur det kanske är att sitta där med en av de här teorierna och försöka tugga i sig det som är en så självklar verklighet för oss.

Jag vet inte hur du lever ditt liv. Men för mig är det viktigt att försöka tro på så många sanna och så få osanna saker som möjligt.

Om jorden visade sig vara platt eller gud visade sig existera så ja, då skulle det vara så.
  • Trent
    Tyra myra skrev 2025-08-03 22:00:24 följande:
    Ja fotbolls VM 58 är också bra. Syd bara för de som var där de framstår ju som lögnare.

Att månen skulle producera eget ljus har jag aldrig hört. Undrar hur det skulle gå till? Denna måste in på min listaSkrattande
    Nej. Det finns ingen som inte tror att fotbolls-vm 58 ägde rum. Det är hela grejen. Det har i princip blivit en konspiration i sig eftersom folk inte gillar att bli lurade. 

Det finns folk som tror att det finns (eller fanns) folk som inte tror på vm-58. Men det finns det inte.

Månljus är ett spännande kaninhål att ramla ner i.
Svar på tråden Villka är era favorit konspirationsteorier