Inlägg från: Anonym (So mo fo lopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (So mo fo lopp)

Villka är era favorit konspirationsteorier

Mina favoriter är att fåglar inte existerar på riktigt samt att det finns mängder av nazister på mars.

Jag tror att de som tror på dessa konspirationsteorier (m fl) gör det pga en psykos beroende på schizofreni. Men att det blivit socialt accepterat.

• Anonym (So mo fo lopp)

...och att soros eller judar avfyrar lasrar från rymden som gör folk...,till bögar? eller dylikt.

• Anonym (So mo fo lopp)
    Tyra myra skrev 2025-08-04 13:53:26 följande:
    Nu för tiden verkar det som om det är Musk och SpaceX som står för hotet från rymden. Glad

Det där med bögar verkar dyka upp i många av dessa teorier.  Om detta beror på att dessa teorier ofta har sin grund i rädsla för det okända, kan man fundera över
    En bra konspirationsteori ska ju spela på någon rädslaeller på något sätt låta rimlig. Den där om fåglarna är ju förvisso från grunden satir över konspirationsteorier som fått fäste.

Kollade upp det där med rymdlasrarna. Det var nog marjorie taylor greene som spred att judarna använde rymdlasrar för att starta bränder i Kalifornien. Så, judar är ju en klassisk grupp att skylla saker på. Samt att bränderna ska förklaras på något sätt. Konspirationsteorin cementerar då också ett förhållningssätt som egentligen handlar om polarisering.

De som sväljer såna saker har antagligen ett antisemitistisk tänk från början. Men jag är övertygad om att det handlar om schizofreni som har blivit socialt accepterat. Vad skulle det annars kunna vara?
  • Anonym (So mo fo lopp)

En annan konspirationsteori jag hörde om var att covidvaccin framställdes av aborterade svenska foster, att det skulle vara en massproduktion av aborter. I grunden så finns det något vaccin som har celler från ett foster från början och framställts i Sverige.

Jag uppfattar det som att under covid så spolades alla dessa konspiratister fram. Kan ju ha att göra med att folk blev själva med sina tankar och åkte ner i kaninhålet på internet. Har min alldeles egna konspirationsteori om det. Viruset påverkade i somliga fall hjärnan, den söndrade celler i lungorna och ev hjärnan så det blev nästan en flytande massa. Överlevde man det och utsattes för propaganda så kanske hjärnan blev omstrukturerad. Somliga lider av postcovid (ej nödvändigtvis anammat konspirationsteorier) så något med hjärnan kan ha inträffat och att det kanske finns ett samband. 

En konspirationsteori jag faktiskt tror på är att covid släpptes fri från ett kinesiskt lab av misstag. Har bott i kina och deras renlighet är ganska dålig. Städare använder samma trasa till toaletten och till köksbordet. Man är inte tillåten att göra misstag så sånt försöker mörkas. Covid startade väl i en veggiemarket har jag för mig. Har man besökt en sådan så förstår man att det är en cesspool. På en veggiemarket säljer man inte bara grönsaker utan kött/ fisk, flugor överallt och hundar går och kissar på varorna. Det här är en storstadsmiljö.

Svar på tråden Villka är era favorit konspirationsteorier