Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Villka är era favorit konspirationsteorier

Hmm... låt se....

Romarriket har aldrig existerat

Kubrik filmade månlandingen i en studio i Hollywood

Hyperdiffusion (idén om att alla antika civilisationer hängde ihop och/eller var en och samma)

Nazister gömmer sig i ett underjordiskt paradis under Antarktis

Ett berg i Bosnien är egentligen en gigantisk pyramid

Vi lever i The Matrix

Titanic sjönk inte

Månen existerar inte

Vaccin används för att chippa alla invånare, så att de senare kan styras eller dödas

Och min personliga favorit: Astrid Lindgren och JRR Tolkien skrev Mio min Mio och Lord of the Rings tillsammans.

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Aniiee
    Xaiphodius skrev 2025-08-04 22:57:34 följande:
    Berätta mer!
    Jag vet inte om det är särskilt mycket mer i det. Jag hörde det någon gång i 12-årsåldern. Mio och Fellowship kom ut samma år, är det enda utöver själva idén jag kommer ihåg.
  • Aniiee
    Xaiphodius skrev 2025-08-04 22:57:34 följande:
    Berätta mer!
    Jag vet inte om det är särskilt mycket mer i det. Jag hörde det någon gång i 12-årsåldern. Mio och Fellowship kom ut samma år, är det enda utöver själva idén jag kommer ihåg.
  • Aniiee
    Anonym (Eli) skrev 2025-08-04 23:46:38 följande:
    Är jag helt förvirrad om jag har för mig att det är Christopher Lee som spelar trollkarlen i Mio min Mio -filmen?  Och att Christopher Lee faktiskt kände/hade träffat Tolkien? Och Christopher Lee var väl förlovad med någon svensk grevinna ett tag? Jag har inte hört den teorin tidigare men den är inte helt tokig enligt mig. Eller?

Att Christian Bale spelar Jumjum minns jag 😄
    Stämmer, förutom att jag inte vet om Christopher Lee var förlovad med en svenska.

Och, trollkarl, vet jag inte, Kato tituleras "Riddar". Han förtrollade iofs barnen till fåglar.
Svar på tråden Villka är era favorit konspirationsteorier