Inlägg från: Anonym (Eli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eli)

Villka är era favorit konspirationsteorier

Att det var Sovjet/Usa som anlitat en lönnmördare för att ha ihjäl Palme.

Att Bush låg bakom 9/11.

Att det var Usa själva som attackerade Pearl Harbor.

• Anonym (Eli)
    Aniiee skrev 2025-08-04 23:39:23 följande:
    Jag vet inte om det är särskilt mycket mer i det. Jag hörde det någon gång i 12-årsåldern. Mio och Fellowship kom ut samma år, är det enda utöver själva idén jag kommer ihåg.
    Är jag helt förvirrad om jag har för mig att det är Christopher Lee som spelar trollkarlen i Mio min Mio -filmen?  Och att Christopher Lee faktiskt kände/hade träffat Tolkien? Och Christopher Lee var väl förlovad med någon svensk grevinna ett tag? Jag har inte hört den teorin tidigare men den är inte helt tokig enligt mig. Eller?

Att Christian Bale spelar Jumjum minns jag 😄
  • Anonym (Eli)
    Aniiee skrev 2025-08-04 23:59:24 följande:
    Stämmer, förutom att jag inte vet om Christopher Lee var förlovad med en svenska.

Och, trollkarl, vet jag inte, Kato tituleras "Riddar". Han förtrollade iofs barnen till fåglar.
    Henriette von Rosen hette kvinnan han var förlovad med, kollade jag upp nyss 🙂 hur mycket sanning det ligger i historien om deras förlovning vet jag inte, men att han haft kopplingar till Sverige och en del svenska lokalkändisar verkar stämma.

Ja just det Riddar Kato var det han hette, tack för att du friskade upp minnet 😄
Svar på tråden Villka är era favorit konspirationsteorier