Födelsedag ex-partner och bonusfamilj
Jag tycker du ska lyssna på din nuvarande partner. Hon har fött ett barn och ni har en baby. Ge henne lite space
Jag tycker du ska lyssna på din nuvarande partner. Hon har fött ett barn och ni har en baby. Ge henne lite space
För dig skulle det ju såklart vara bekvämast om ex och nuvarande ville leka storfamilj.
Din nya vill inte det, utan vill ha ett eget hem med privat space. Den känslan brukar vara extra stark när man nyss fött barn.
Det behövs sägas att jag varit i överkant flexibel gentemot mitt ex i förhållande till barnet (8åringen) vilket satt min nuvarande i en obekväm och orättvis sits tidigare och mitt ex kanske inte varit sitt bösta jag i kommunikation med mig och oss under vår relation.
Så ni har alltså inte ens bott ihop ett år och har redan ett gemensamt barn?
Ta absolut inte hem exet med alla ungar i erat hem.
Ditt hem är också din nuvarande partners och hon har rätt att slippa ovälkomna besök.
Så 8 åringen ska vara tillräckligt stor att förstå saker i ting gällande att ha en styvfamilj , att men TS nya tjej är inte tillräckligt stor att förstå samma sak.
Logiskt...
Bonus är inte rätta ord i sammanhanget.
Ts, om du skiter i din kvinnas känslor i det här läget så är du en regelrätt skitstövel.
Du lär inte behöva bekymra dig om så värst mycket angående henne i framtiden
Den här enstaka händelsen skulle jag inte lämna dig för men jag skulle tappat det mesta av känslorna och med tiden skulle sista gnistan också dö och jag skulle gå. Garanti på det.