Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Födelsedag ex-partner och bonusfamilj

Hur gjorde ni när hen fyllde 7 år?

Sedan tycker jag att din sambo har rätt. 

• Anonym (M)
    Anonym (Enstillaundran) skrev 2025-08-03 22:47:31 följande:
    Då bodde vi inte ihop och mitt ex kom förbi på morgonen och sjöng med barn i sänge.

Så ni har alltså inte ens bott ihop ett år och har redan ett gemensamt barn? 

• Anonym (M)
    Anonym (H) skrev 2025-08-03 22:45:21 följande:
    Barnet kommer absolut före kontrollerande och svartsjuka blivande ex.
    Skulle hon tycka det var okej om ert gemensamma barn inte firades av dig och halvsyskonen på grund av en ny svartsjuk och kontrollerande partner?

Var står det att barnet inte ska firas?

Självklart bestämmer de vuxna som bor i hemmet hur det ska firas. Inte gamla ex som redan visat sig ha satt den nya i obekväma situationer. 

• Anonym (M)
    Anonym (H) skrev 2025-08-05 07:54:01 följande:

Så 8 åringen ska vara tillräckligt stor att förstå saker i ting gällande att ha en styvfamilj , att men TS nya tjej är inte tillräckligt stor att förstå samma sak.

Logiskt...

Bonus är inte rätta ord i sammanhanget.

Självklart förstår TS nya. Men hon håller inte med, hon vill inte ha dit exet på morgonen. Det borde exet och TS förstå. Hur kan man som ex vilja åka hem till den nya familjen, så gränslöst. Exet får respektera den nya relationen. 

• Anonym (M)
    Anonym (HH) skrev 2025-08-05 22:44:57 följande:
    I stället för att pissa in sina revir tycker jag att de vuxna borde fokusera på det lilla födelsedagsbarnet. 

Att fokusera på barnet är inte samma sak som att barnet ska få sin vilja igenom. Självklart blir det förändringar när TS skaffat en ny familj. 

Tror inte så många hade accepterat att deras ex nya kvinna kom hem till dom, men nu när det rör sig om en bonusmamma så ska hennes åsikter bara bortses ifrån. 

Svar på tråden Födelsedag ex-partner och bonusfamilj