Födelsedag ex-partner och bonusfamilj
Hade infört nya traditioner. Överdrivet att alla måste samlas upp på morgonen när man bor i olika hem och separerat. De allra flesta nöjer sig med att fira på kalas under dagen.
Hade infört nya traditioner. Överdrivet att alla måste samlas upp på morgonen när man bor i olika hem och separerat. De allra flesta nöjer sig med att fira på kalas under dagen.
Men det du beskriver är ju en helt annan fråga. Du bjuder in, alltså till ditt hem eller annan neutral plats. Det är skillnad att träffa ex på en neutral plats och på att träffa ex som kommer hem till en och leker familj. Finns ju hur många problematiska konstellationer som helst, ofta har det ju inte heller slutat bra och vänskapligt och att där är agg kvar.
Jag anser att väljer man att flytta ihop med någon ny är det båda som bestämmer vem som får eller inte får komma in i ens hem. Detta har inget att göra med huruvida barnen får en fin födelsedag eller ej.
Annorlunda såklart om de förväntar sig att inte behöva träffas alls. Då måste det vara mycket infekterat.
Men, gäller det ens egna sfär som ens hem är det för mig självklart att de som bor där bestämmer vad de är bekväma med. Hade aldrig fortsatt med en man som hade svårt att respektera detta. Sen kan man fråga sig vem som ens vill springa hos sitt ex oavsett om barnet fyller år eller ej.
Är själv frånskild med barn och skulle aldrig få för mig. Sen den dagen vi separera har barnen firats hos den föräldern de råkar vara hos på sin födelsedag och sen i efterhand hos den andra föräldern. Gemensamt kalas kan jag köpa, men inte att dyka upp i en ny familj tidigt på morgonen emot den nyas vilja.