Olivia891234 skrev 2025-08-27 14:58:11 följande:
Hej!
5+6 här och ville bara skriva av mig lite :)
Vi började försöka skaffa ett syskon i slutet av november - blev gravid på första försöket. Det slutade i missfall vecka 7. Sedan hade jag tre graviditeter till - utan någon mens emellan - som alla slutade med missfall/ett MA i vecka 6-9.
I maj/juni fick vi pausa en månad och så gjorde jag en missfallsutredning som inte visade på något alls. Sen försökte vi i juli igen - första gången jag inte blev gravid! Men sen plussade jag för femte gången gillt (eller sjätte om man räknar med vårt levande barn).
Nu har det, till skillnad mot de andra gångerna, ökat som det ska på testerna. Tog RFSU-test varje dag tills för en vecka sen. Och på 5+1 tog jag clearblue som visade 3+.
Nu mår jag även jätteilla precis hela tiden, spydde igår, och verkligen extrem trötthet. Detta kände jag inte heller de tidigare gångerna så jag hoppas hoppas hoppas att det är femte gången gillt det gäller, the golden egg typ.
Jag ska göra VUL på måndag och hoppas se ett hjärta som slår!
fy vilken resa! Jag håller tummarna Att allt ser bra ut på måndag. Vi är ungefär lika långt gångna, jag ska göra ultraljud nästa onsdag :) hoppas på små blinkande hjärtan nästa vecka <3 men det låter bra att det ökar som det ska denna gång.