Inlägg från: Anonym (Fyrabarnsmamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fyrabarnsmamman)

BF April 2026

Hallå! Skäms
    Jag är i vecka 6+0 idag enligt mina beräkningar. Bf är den 5 april tror jag och vi är så glada! Vi har 4 barn sen innan och det här blir förhoppningsvis det sista barnet för oss.  
    Vi har även fått minst 6 missfall och 1 ma samt en abort pga dödligt syndrom på bebisen. Så nu hoppas vi att det tar sig Skrattande

Anonym (Fjärde barnet) skrev 2025-08-11 16:29:43 följande:

Hur mår ni andra och vad har ni för tidiga symptom? Jag är trött, illamående till och från och har börjat få rejäl växtvärk kring livmodern. Känner mig också väldigt irriterad på folk på jobbet helt utan anledning 😅. Är väldigt nervös inför NIPT som vi ska göra längre fram och har därför ganska svårt att glädjas åt graviditeten tyvärr. 

Jag är än så länge väldigt trött och lättirriterad. Hade mycket växtvärk precis i början men inte särskilt mycket längre. Vi ska också få göra nipt förhoppningsvis, bekostas av staten då vår senaste bebis hade letal (dödlig) Turners syndrom. Eftersom vi haft så många misslyckade graviditeter så har jag också lite is i magen. Men som tur är går tiden rätt fort med fyra barn hemma Glad
    valkyrian skrev 2025-08-16 13:37:01 följande:
    Väntar mitt 5:e barn, BF 23 april. för mig har har aldrig gått över. blir bättre när jag kan känna sparkarna och lite bättre efter v 12 typ men nojar fram till förlossningen. Min senaste graviditet slutade dessutom i missfall Så kommer nog var sju resor värre denna gång. Men! två missfall på raken händer bara i 4% av fallen så det är 96% chans att det blir en bebis denna gång :) alltid något att ta fasta på. 
    Kul med en till som väntar sitt femte! Hur gamla är dina andra? 
    Våra är 7, 5, 3 & 2
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2025-08-20 14:16:00 följande:

Hur har ni andra tänkt kring fosterdiagnostik? Vi kommer att skippa KUB och bekosta ett NIPT själva då det känns mer betryggande, dessutom är det ett plus att få veta kön tidigt 😁 Känns dock långt kvar till dess, vill veta nu 😅

Vi kommer få nipt istället för kub bekostat av regionen, då vår sista bebis (som jag fick göra abort på i vecka 16) hade Turners syndrom, ett ovanligt könskromosomfel. Hennes variant var dödligt, så det var inte mycket till val men jag var ändå tvungen att aktivt välja det. Supertufft.
    Men vårt nipt görs i samma vecka som kub, så vi har fått tid först i slutet på september. Känns sååå segt att behöva vänta ända tills dess 😅
    Fröet1 skrev 2025-08-21 11:43:11 följande:

Hej, väntar första. Har varit gravid tidigare, ser att några av er gått igenom samma. För oss visade sig att barnet hade Turners och vi fick avbryta i vecka 16. Har väntat några år med att bli gravid igen. 

Nu när jag äntligen är det har jag så svårt att njuta av graviditeten, gjort VUL och sett hjärtslag. Men oron är fortfarande påtaglig. Vi har KUB inbokat, funderar på att även göra NIPT, har någon av er gjort de och vad är era tankar om det? 

Beklagar! 
    Vi avbröt ju också i vecka 16, det var oerhört tufft så jag förstår precis dina känslor. När vi hade uppföljning efter aborten så sa de att vi fick bekostat nipt av regionen, pga Turners. Du kanske kan höra om det är möjligt för dig med? Då gör jag det istället för kub, i samma veckor som kub skulle ha gjorts. 

Jag verkar nu mellan att göra ett tidigt ultraljud och inte, jag gjorde ju det i den graviditeten och allt "såg bra ut" så det känns som att det inte hjälper mycket att göra det nu igen. Att man får vänta helt enkelt
    valkyrian skrev 2025-08-20 20:19:21 följande:
    20, 16, 9 och 2 Skäms lite spridning
    tror detta blir sista iaf haha 
    Härligt med stor variation 😄 det här blir nog sista för oss också.

Halloj! Länge sen jag skrev här inne nu. Fröet1, hur har det gått för dig blev du beviljad nipt av barnmorskan? 

Jag är så sällan här inne så har missat så mycket!
    jag är i vecka 11+4 idag och har TUL/NIPT inbokat på onsdag nästa vecka. Har inte gjort något ultraljud eller nåt och börjar bli så SJUUKT NERVÖS! vill inte vänta en dag till 😂???? tänk om det inte är nån bebis där eller om det är något fel igen. Men nu är det inte många dagar kvar jag behöver vänta iallafall.. tänk att oron aldrig lägger sig oavsett vilket barn i skaran man väntar. 

Är det någon mer som är sugen på en mindre, privat fb grupp? Jag själv är inte så förtjust i de där superstora grupperna utan har tidigare alltid haft grupper med max 50/100 stycken i med bf samtidigt. Kanske någon känner sig manad eller sugen på att skapa en sån grupp? 😆

Lea137 skrev 2025-10-06 14:38:58 följande:

Har nu gjort en privat Facebook grupp och döpt den till bf april/maj 2026. 

Har aldrig gjort någon grupp innan. Men då den är privat förstod jag det som att jag behöver bjuda in dom som vill vara med. 

Så skriv till mig om ni vill vara med i gruppen för att enklare kunna diskutera.

Jag skickade ett meddelande till dig också, vill gärna vara med i en mindre fb grupp ☺️
    valkyrian skrev 2025-10-06 21:18:01 följande:

Fick mitt NIPT idag! vi väntar en liten pojke och prover visade inga avvikelser. 

hade förresten 142 i ferrentenin och ska ändå äta järn enligt min BM. Bara att lyda och aldrig mer bajsa typ. 

Grattis! 
    Vårt nipt visade också på att allt var bra och vi ska också få en pojk. Så det kommer vara 3 pojkar och 2 flickor hos oss
    Rhea skrev 2025-10-10 18:26:56 följande:

Hallå!

Idag hade vi kub (12+5) med goda nyheter! Har varit så orolig, känns skönt att man kan andas ut lite nu. Nästa steg för mig är att fatta att vi ska bli föräldrar... det har inte sjunkit in än.. fast jag läser böcker och försöker lära mig allt. Jag känner mig nästan lite avtrubbad?! Någon som känner igen sig? 

Det är svårt att ta in, speciellt med första! Men lagom med att bebisen växer därinne och börjar göra sig mer påmind så känns det mer och mer realistiskt, är min uppfattning iallafall.
    valkyrian skrev 2025-10-12 13:36:43 följande:
    3 tjejer och 2 killar här Hjärta
    ska börja sälja av yngsta tjejens kläder och bygga ett klädkapital till honom på Vinted, haha. 
    Ja jag ska äntligen få göra mig av med alla tjejkläder som minstingen växt ut också 😍 vi har så himla mycket sparat så det känns skönt att kunna göra sig av med lite nu.
Svar på tråden BF April 2026