BF April 2026
Jag har inga symptom alls, har ändå varit gravid ett stort antal gånger tidigare, har alltid haft åtminstone nått litet symptom, men inte denna gång. Kommer inte att våga tro på det här förrän jag ser det 😄
Jag har inga symptom alls, har ändå varit gravid ett stort antal gånger tidigare, har alltid haft åtminstone nått litet symptom, men inte denna gång. Kommer inte att våga tro på det här förrän jag ser det 😄
Nu har jag fått se lillhjärtat slå, vilken lättnad. Efter otaliga missfall så vågar vi kanske tror att det funkar den här gången. Vecka 7+6 idag enligt mätningen.
Nästa måndag har vi ultraljud och NIPT, efter det hoppas jag på att kunna andas ut. Än törs jag inte tro på graviditeten, vilket är synd då det redan gått 12 veckor. Men på en vecka kan vi då förhoppningsvis dela med oss till alla och kunna börja njuta. Jag känner mig supergravid, mår illa på kvällarna, byxorna är trånga, hungrig hela tiden, bröstet är ömma och min hy är bättre än någonsin.
Vi sålde alla bebisgrejer efter de stora barnen, trodde nog att vi var klara. Så det blir att börja om från början verkligen. Har köpt två bodys och några strumpor, kan inte riktigt minnas hur mycket som behövs av den minsta storleken, men det är ju bara kul att köpa, utmaningen blir att begränsa sig.
Även vagn och säng, alla tillbehör behöver vi skaffa, ska försöka hitta begagnat så mycket som möjligt.
Håller med om att det känns som att jag ljuger när jag berättar att jag har en bebis i magen, jag tror ju inte på det själv, även om ultraljudet såg jättebra ut...
Vad har ni förresten tänkt ha för barnvagn? Det finns ju så galet många modeller...
Vi bor lantligt, och långt upp i norr, så rejäla hjul är en fördel 👍
Jag är inte med i någon Facebookgrupp, behövs inbjudan för att vara med?