Inlägg från: valkyrian |Visa alla inlägg
  • valkyrian

BF April 2026

Alltså tänkte gnälla lite. 
    Min mage är så svullen. Den är så rund och helt omöjlig att dölja, som en v 17-20 mage när det är som värst. Inga av mina kläder döljer en mage effektivt för jag gick upp en del i vikt i våras av olika anledningar så mina kläder är redan tighta. Och det är sommar i Sverige ju, så tjocktröjor vilket är det enda som skulle kunna funka att dölja med är ett helt sinnessjukt val nu. vet att det spekulerades och pratades om min mage när jag var gravid i våras men fick MA så är så sjukt obekväm på jobbet. Tänker att folk funderar över min mage och jag behöver min energi till att överleva illamående som pågår dygnet runt och trötthet. jag vill inte berätta än, det är så tidigt men paniken varje morgon när jag försöker klä mig liksom. Längtar efter att vara på embrace it, ha fina figursydda kläder som visar en gravidmage (inte tarmar haha). Tänker att jag beröttar efter NIPT i slutet av månaden men lagom tills dess har väl svullnaden lagt sig. 

• valkyrian

Jag hoppas inte KUB men bokat NIPT innan KUB så kommer helt enkelt göra båda :) men NIP 10+3 (lite marginal haha) och KUB 12+0 

är 37 år

• valkyrian
    Dumlan skrev 2025-09-12 16:47:05 följande:

Idag fick vi tillbaka nipt, låg risk på alla. Nu ska jag försöka njuta av graviditeten, och sluta oroa mig :)

Härligt <3

själv gjorde jag mitt tredje ultraljud pga oro (minskade symptom v 8+0) och såg åter igen en liten som mätte perfekt med ett slående hjärta. 

hon som gjorde ultraljudet var inte så trevlig men set i det för kunde andas ut. Ska försöka hålla mina fingrar i styr till NIPT nu, har det bokat den 29/9 så lite drygt två veckor kvar. 

min svullna mage bara la sig över natten, det är så skönt nu när jag vet att allt är som det ska. Men +1 kilo i graviditeten redan. ska försöka börja jogga lite efter v 12 men vågar inte innan. Gymmar 2-3 dagar i veckan men dieten lämnar mer att önska just nu. är så trött och allt känns äckligt. beställt hellofresh till de veckor vi inte har mina stora barn så jag kan få lite veriearad mat utan att behöva tänka så mycket. 

• valkyrian
    Dumlan skrev 2025-09-14 19:05:20 följande:
    Va skönt att allt såg bra ut! Risken för missfall minskar ju avsevärt när man sett hjärtslag + rätt storlek i vecka 8 <3

Ja det lever jag på fram till NIPT om exakt 14 dagar. 
    min förra graviditet stannade idag på 8+3 men den lilla mätte alldeles för kort för att det skulle stämma, enligt den ultraljuddateringen skulle jag ha plussat typ 4 dagar efter befruktning. 

sen är väl inte sannolikheten att det ska hända igen så stor men ja lite läskigt är det. Längtar efter små rörelser och en riktig gravidmage nu <3

• valkyrian

Nipt + ultraljud på måndag. Så nervös, tiden sniglar sig fram. Var helt symptomfri i 3 dagar och bröt nästan samman men idag var både huvudvärk och illamående tillbaka, inte lika intensivt men klart och tydligt. om allt ser bra ut på måndag ska jag tänka att det kommer gå vägen. Min man tycker vi kan berätta för hans föräldrar då. 

• valkyrian
    Sandramalmö skrev 2025-09-26 15:15:30 följande:
    Går in vecka 14 på söndag, här vet alla om det.  Fick mage väldigt tidigt. 
    Ska göra  kub på måndag,  lite små nervös är man allt.
    Trodde illamåendet  försvunnit då jag nästan inte haft något på en vecka  men sista  två dagarna har  det varit jobbigt. 

Är det någon mer än jag som har "verkliga" drömmar. Mycket att min man ska lämna mig och jag står själv med barnen. Eller han är otrogen. Vad han får stå ut med mycket haha 
    Har också den typen av katastrofdrömmar
  • valkyrian
    Sandramalmö skrev 2025-09-28 18:10:02 följande:

Då har man kub testet i morgon bitti.
    Man är lite  nervös måste jag säga. Man kan inte låta  bli och tänka tankarna som tänk om det inte finns hjärtljud denna gång. Men är nog för Man har 3 missfall bakom  sig.

Ha svårt att koppla av när man haft den erfarenheten. ska göra NIPT imorgon, 10+3. inställd på att det gått åt helvete men tänker tro att allt kommer gå vägen om det faktiskt ser bra ut. 
    lycka till imorgon, det kommer nog se toppen ut! 
  • valkyrian

Lilla bebis hoppade omkring helt vild i livmodern <3
    åh trodde inte det skulle vara något. blodprovet klart på fredag eller måndag.  

• valkyrian

Idag kom NIPT tillbaka med inget avvikande funnet. Känns så skönt! ikväll ska vi öppna själva provsvaret (min barnmorska skrev att det var normalt i chatt) så vi alla får reda på kön samtidigt (jag, make och de 4 syskonen). började gråta av lättnad för jag har varit så spänd på detta, drömt att barnet har kromosomavvikelse osv. 

• valkyrian
    Lea137 skrev 2025-10-06 14:38:58 följande:

Har nu gjort en privat Facebook grupp och döpt den till bf april/maj 2026. 

Har aldrig gjort någon grupp innan. Men då den är privat förstod jag det som att jag behöver bjuda in dom som vill vara med. 

Så skriv till mig om ni vill vara med i gruppen för att enklare kunna diskutera.

Är gärna med om den inte blir för stor :) är redan med i en stor grupp. Skickar du en länk i pm? 
  • valkyrian

Fick mitt NIPT idag! vi väntar en liten pojke och prover visade inga avvikelser. 

hade förresten 142 i ferrentenin och ska ändå äta järn enligt min BM. Bara att lyda och aldrig mer bajsa typ. 

• valkyrian
    Anonym (Fyrabarnsmamman) skrev 2025-10-11 19:25:06 följande:
    Grattis! 
    Vårt nipt visade också på att allt var bra och vi ska också få en pojk. Så det kommer vara 3 pojkar och 2 flickor hos oss
    3 tjejer och 2 killar här Hjärta
    ska börja sälja av yngsta tjejens kläder och bygga ett klädkapital till honom på Vinted, haha. 
  • valkyrian
    whitelight skrev 2025-10-23 10:05:24 följande:
    Vet inte om man någonsin fattar. Då har vi ändå redan en 2-åring men kan ändå komma på mig själv att känna att man inte är en "riktig" mamma :D

Fattar inte heller att vi ska få ett till barn, blev lika chockad över att det syntes en bebis på det här ultraljudet. Man tror ju att man går runt och ljuger för alla att man har en bebis i magen. Försöker att förbereda mig materiellt iaf, köpa lite nytt till bebisen eftersom det blir första vår/vinter bebisen. Vår första är en vår/sommar som mest hade på sig blöja i början. 

Har ni andra börjat köpa kläder och sånt? Min bebis kommer tidigt i april så tänker att det är rätt kallt fortfarande. Funderar på en pile-overall, tunn ullmössa, fler strumpor. Även om det kanske bara behövs en kort period. Resten har vi sedan innan. 
    Jag slog till på ett stort klädpaket i neutrala/pojkiga färger på Vinted så har storlek 56 klar i alla fall. Och har bra ytterkläder efter dottern som kommer passa honom i april. Väntar med att köpa större storlekar tills vi kommer nämre BF. I klädpkatet fanns typ 10 fina bodyn, 10 fina byxor, 10 pyjamasar, 2-3 koftor, massa strumpor och några hjälmmössor för strax över 500 kr.  Säljer av dotterns urväxta kläder nu för fulla muggar. Hittade en britax liggdel som passar vår Britax z5 på bortskänkes på marketplace så den har vi hämtat. Har två bärselar jag älskar efter dottern och köpte en trikåsjal innan jag ens var gravid för den såldes väldigt billigt Hade ärligt talar kunnat få en bebis idag utan att behöva köpa något Mend det är ju mest för att jag har en tvååring redan och vi visste att vi ville ha en till ganska tätt. Köpte försten även mumin bodyn när Lidl sålde i strlk 62. Ska köpa en elektrisk bröstpump för jag vill verkligen att fler än jag kan mata denna bebbe kände mig så låst med lillan (som fortfarande ammar BTW *skjut mig*)

Längtar nu till RUL den 28 november. Men känner den lilla krabaten ibland så känner mig mindre stressad att komma dit än jag anars hade gjort. 
  • valkyrian

V 18 och tror jag känner ibland men är ont helt övertygad. RUL 28/11 så bara det jag kan vänta på just nu För att de att allt är bra. Lyssnade På hjärta i v 17 hos BM och det lät fint. 

Svar på tråden BF April 2026