Inlägg från: Anonym (Anonym signatur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym signatur)

Har han berättat om mig ?

Hej! Tror ni att min dejt har sagt nåt om mig till sina vänner eller familj än ? Vi har skrivit med varandra varje dag i ca 2 månader och vi skriver väldigt flörtigt, vi har inte träffats än men vi har pratat om att träffas nåt snart och börja dejta seriöst. Nån gång när jag frågade vad han gjorde så skrev han att han hjälpte en kompis att flytta , han har skrivit träffar dottern (han har en dotter som han träffar några timmar i veckan och nån gång har han skrivit "är hos mamma skriver sen" och nämnt nåt om sin pappa nån gång när jag har frågat vad han gör men det kanske inte betyder att han var berättat om mig för dom . Är bara lite nyfiken hans vänner lär väl märka att det plingar i hans telefon flera gånger om jag har skrivit till honom när han har träffat dom

• Svar på tråden Har han berättat om mig ?
    Anonym (f) skrev 2025-08-04 17:23:29 följande:

Nej, ni dejtar inte ens.

Nej det kanske vi inte gör men vi är definitivt mer än bara vänner iaf
    Anonym (Kanske) skrev 2025-08-04 17:17:03 följande:

Låter fint att ni pratar och pågått i 2månader
    men helt ärligt borde han träffa dig först för verkligheten och telefon är olika saker.

kroppsspråk dofter personkemin irl, beteende inför varandra det är många saker där, så träffa varandra först och se hur det känns 

annars fråga bara?!
    är det seriöst så ska ni kunna prata om allt!

jag fick prata med det vad jag trodde skulle bli en vacker dejt (personlighet!) och något fint att bygga på i bara 4 dagar konstant 10h om dagen i telefon galet 

sen när jag nämnde känslor backade hon totalt så var glad med det du har och träffa varandra först!

Ok, vi har pratat om att träffas snart men jag förstår att han inte kan träffas när som helst för att han har barn, han säger iaf att han inte pratar med andra tjejer än mig och att han vill träffa mig seriöst och att han dotterns mamma inte är tillsammans längre så hoppas inte att han ljuger om det
    Anonym (=) skrev 2025-08-04 17:50:14 följande:

En dotter som han träffar några timmar i veckan?
    Har han övervakat umgänge?

Har inte velat fråga så mycket om han dotter och hur han och hans ex relation är men jag tror inte att han har övervakat umgänge. Jag vet bara att han träffar sin dotter typ 2-3 gånger i veckan i några timmar.
    Mrs Moneybags skrev 2025-08-04 17:52:08 följande:

Nej jag tror inte att han ser det som att ni är ett par ännu. Rent krasst är det ju många som chattar med ett antal olika personer samtidigt. 

Varför har ni inte träffats än? Bor ni i olika delar av landet? 

Nej jag säger inte heller att han och jag är ett par ? Ja vi bor ca 1 1/2 h från varandra med bil.
    Anonym (f) skrev 2025-08-04 17:28:03 följande:
    Vilket blir i samma fack som KK. KK berättar man inte för familjen om. 
    Vem har sagt att vi kommer träffas som kk ?? Både han och jag har sagt att vi vill dejta varandra seriöst men att det måste gå långsamt.
    Anonym (=) skrev 2025-08-04 18:36:52 följande:

Varför har ni inte träffats?
    Sitter han i fängelse?

Vi bor inte i samma stad. Nej han sitter inte i fängelse.
    Anonym (Grabb) skrev 2025-08-05 13:58:47 följande:

Nu är jag förvisso äldre... men sånt här begriper jag mig inte på...

Ni har skrivit till varandra i två månaders tid, varje dag (!). Men ni verkar inte ha kommit in på mer djupa detaljer, frågeställningar... exempelvis hur hans relation till sitt barn ser ut. Det kan finnas fullt begripliga förklaringar till varför han "bara" träffar sitt barn 2-3 gånger per vecka, och kortare stunder. 

Men varför har ni inte pratar om det? Ni pratar om att dejta seriöst. Ok, men hur menar du/ni då? Givet att ni har 1,5h bilväg mellan varandra. Vad tänker ni seriöst då? Samt att han har ju ett barn... hur tänker ni då? Hur tänker du? 

Att ni skriver varje dag är ju fint och allt det. Men jag begriper inte; varför har ni inte berört lite djupare saker (om ni nu båda tänker er seriöst), varför har ni inte kunnat sätta av tid till att ses?

Därmed, varför undrar du främst om han har berättat något för vänner och familj... helt obegriplig frågeställning... och varför har du inte ställt frågan till din "nätdejt"??

Varför lägga tid på att bara vara brevkompisar och samtidigt snöa in sig på ordet "seriös" utan att ens ha träffats...

Jag har inte velat lägga mig i hur han och hans relation med sitt ex är och varför han bara träffar sin dotter några gånger veckan jag har väl inte riktigt med det att göra. Ja att vi träffas och gör saker och börjar sova ihop och träffa varandras vänner och familj i framtiden m.m. Ja jag vet att han har ett barn och jag kommer inte bli hennes extra mamma och hålla på och lägga mig i hennes liv och bestämma över henne. Jag har flera gånger frågat om att träffas och han säger att han vill det sen har jag inte velat tjata på honom om det planen är iaf att vi ska träffas nånting snart sen får vi se hur det blir sen.
    Xenia skrev 2025-08-05 13:06:07 följande:
    Hans vänner kanske är vana vid att det plingar ideligen i hans telefon, han kan skriva med fler än dig. Tror inte han berättat något för vänner och familj ännu. Har du gjort det?

Du borde vara mer oroad över att du inte träffat din brevvän (inte "dejt") ännu. Innan dess kan du ju inte veta om det blir något seriöst. 

Varför träffar han sin dotter "några timmar i veckan" och inte en hel vecka eller ett veckoslut, som är det vanligaste? Är dottern så liten att han träffar henne hos hennes mamma?
    Jag vet inte varför han bara träffar henne några dagar i veckan i några timmar jag har inte velat fråga och lägga mig i det misstänker att han kanske eventuellt har någon diagnos som t.ex autism eller adhd men jag är inte säker men det kanske är en anledning till hur ofta han träffar sitt barn. Hans dotter är 6 år , hon bor hos sin mamma.
    Anonym (Hmmm ..,) skrev 2025-08-05 17:13:40 följande:
    Av vilken anledning misstänker du att han har nån diagnos? Min sambo har adhd och har haft sina barn på heltid sedan de var 4 och 8 år, de är vuxna idag. Båda barnen har diagnoser.
    Skulle snarare misstänka att han utsatt exet och/eller barnet för misshandel alternativt att han är i ett aktivt missbruk. På grund av detta får han bara träffa sitt barn några få timmar på övervakat umgänge.

När det gäller er så gissar stenhårt på att ni aldrig någonsin kommer träffas. Tror inte han är det minsta intresserad av nån seriös relation med dig tyvärr.  
    Eller så sitter han av nån dom och går med fotboja.  Vad jobbar han med? Hur bor han?
    Jag misstänker att han har diagnos på sättet som han skriver,att han har några intressen som han lägger ner mycket tid på och för att han bor hemma med sin pappa. Tror inte att han missbrukar droger eller alkohol iaf och han och hans ex verkar ha bra relation så tror inte att han misshandlat henne eller deras dotter.
Svar på tråden Har han berättat om mig ?