Inlägg från: Anonym (Hormonspiral) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hormonspiral)

Ni 45+ (biologiska kvinnor, i heterorelationer), använder ni preventivmedel?

Är snart 49. Är inne på min andra hormonspiral. Satte in den första våren 2016. Jag har haft turen att vara en av de där mensen slutade på en gång och har aldrig haft problem med blödningar på 9 år. Det är helt ljuvligt! 

Hade jag inte haft hormonspiral hade det varit kondom som gällde. Avbrutet hade känts alldeles för riskabelt. 

• Anonym (Hormonspiral)
    En glad tjej skrev 2025-08-05 15:38:31 följande:
    Jag hade också hormonspiral och slapp mens i fem år. Dock dödade den min sexlust och det vill jag inte uppleva igen. Jag tror inte chansen är så stor att jag blir gravid, jag har haft avbrutet sex i flera år nu, jag tror inte jag är så jättefertil längre, om jag ska vara ärlig.
    Ja, tyvärr reagerar man ju olika. Min lust är det inget fel på. Jag hade visserligen bristande lust under flera år men det hade mer med min partner att göra än spiralen. Med ny partner sedan 1,5 år så är det absolut ingen bristvara. 

Jag hade svårt att bli gravid innan jag till slut fick barn för 12 år sedan men skulle som sagt inte våga chansa ändå så länge mensen finns där.
Svar på tråden Ni 45+ (biologiska kvinnor, i heterorelationer), använder ni preventivmedel?