Inlägg från: Anonym (1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1)

Avstånd. Vad tycker ni?

Om ni dejtar någon tycker ni det är för långt avstånd med 1-2 timmar med bil emellan er? Verkar som en del har svårt för att träffa någon som inte bor i samma stad eller iaf mer än 30 min avstånd. 

• Svar på tråden Avstånd. Vad tycker ni?
  • Anonym (1)
    Anonym (Villiga att satsa?) skrev 2025-08-05 17:31:16 följande:

Det beror väl helt på er. Om ni båda ser till att ni träffas och ser till att det händer, tar initiativ etc, så är det väl lugnt. Jag och min man bodde i olika länder först och det funkade fint. Men man måste ju verkligen vara villiga att satsa och få det att ske. Är ni det?

Nu har vi vart tillsammans i snart 3 år och ses i princip varje vecka trots att jag jobbar förutom dag även kväll och helger. Är mest nyfiken hur andra resonerar? Är ju inte säkert man träffas oftare för att man bor närmre. Beror ju helt på hur vardagen annars ser ut med. Träffade en som bodde i samma stad som mig för några år sedan men vi sågs nästan aldrig i jämförelse mot min nuvarande. 
  • Anonym (1)
    Tecum skrev 2025-08-05 20:28:51 följande:

Hur ser det ut i framtiden, är någon flyttbar eller finns det t ex barn? Jag skulle inte vilja ha det så någon längre tid iaf.

Båda är flyttbara då vi har äldre barn. Men i och med att min yngsta forfarande bor hemma så blir det inte förrän hon flyttat hemifrån. Jag skulle då isf flytta till honom. 
  • Anonym (1)
    Anonym (avståndet) skrev 2025-08-06 10:13:55 följande:
    Om man inte är flyttbar (pga barn, jobb eller annat) så är det ju dumt att träffa någon som bor långt bort. I synnerhet om även den personen är hindrad att flytta närmare. Att ha långdistansförhållande är krävande, det skulle jag bara välja under en begränsad tid.

För mig skulle 1-2 timmar med bil vara alldeles för långt, då skulle jag inte orka eller hinna åka och ses särskilt ofta. 
     Vi tycker olika här då jag anser inte att 1-2 timmar är långdistans.Här kan man ju i värsta fall åka fram och tillbaka under en och samma dag. Sen har man ju ett liv utan sin partner med som ska hinnas med så för egen del hade jag inte träffat min oftare ändå ifall bodde närmare. 
Svar på tråden Avstånd. Vad tycker ni?