Anonym (Signe) skrev 2025-08-08 09:29:56 följande:
Hur länge dejtar du en och samma kvinna?
Sen klimakteriet så har jag en enorm sexlust och vill gärna ligga flera gånger varje dag när jag träffar någon ny, men det där med att krydda till det med mer avancerade lekar är något jag hellre gör i fast relation när jag känner mig bekväm och trygg med min partner än med en dejt. Senaste mannen jag dejtade var lite som du, allt skulle vara så extravagant och gärna planeras i förväg vilket gjorde att jag tappade sugen, det kändes så billigt, kändes som jag inte dög. Jag vill att lekfullheten ska växa fram naturligt tillsammans och känna att han verkligen bryr sig om mig, då är det lättare att hitta den där lekfullheten där vi kan ha sex på restaurangtoaletter eller i skogen eller prova bdsm. Nej istället skulle det redovisas fantasier redan från start och jag kände att jag var tvungen att bevisa både min lust och att jag kunde vara kinky. Rätt avtändande faktiskt, då jag kände mig mer som en leksak än en person.
samtidigt vill jag också lära känna en ny partner genom det vanliga sexet ordentligt först för att kunna läsa av skillnader. Något som jag inte kände han riktigt gjorde med mig, då hans lust i stunden var viktigare än vad jag behövde.
Förut var jag också lite så att jag gärna planerade så jag visste vad som väntade. Det var nog någon form av osäkerhet som var orsaken.
Men så träffade jag en kvinna flera år äldre än mig som visade att raka motsatsen var minat lika bra.
Hon pratade sällan eller aldrig om akten, men kunde nästan oavsett situation få den där blicken som gjorde att jag visst att det var dags.
På stranden, på jobbet, i bilen, på fjällturen.
Väldigt häftigt att veta att kåtheten alltid fanns så när till hands.