Anonym (Yngre kille) skrev 2025-08-07 16:51:52 följande:
Jaså? Jag har inte alls känt så med tidigare flickvänner.
Ja, alltså jag säger inte emot dig. Jag tror på att du har starka känslor för den här kvinnan. Men om jag var du skulle jag inte heller säga till dina föräldrar att det här är din livspartner och ni kommer vara tillsammans för alltid. Det kommer bara visa dem hur ung och omogen du är. Jag är väl typ 10 år äldre än dig, och nästan ingen av mina jämnåriga kompisar är tillsammans med den partner de hade när de var 25, oavsett hur starka känslor de hade just då.
Och alltså, hur många seriösa förhållanden kan ens en 25-åring ha hunnit ha..? Förhållandet du hade som 17-åring när du fortfarande bodde hemma räknas inte som "seriöst" på samma sätt som ett förhållande du har som vuxen.
Du är ju rätt ung, och vem vet vad du kommer vilja i livet. Vill du ha biologiska barn t.ex. är det ju redan för sent att skaffa dem med den här kvinnan. Det kan ju också vara att du kommer på att du vill göra en master eller blir erbjuden drömjobbet i en stad på andra sidan landet/utomlands, och hon känner att hon inte kan eller vill flytta med. Eller så kommer åldersskillnaden ikapp och du känner att du inte vill vara med någon som börjar fundera på att gå i pension när du själv är i 40-årsåldern och mitt i karriären. Det finns väldigt många aspekter att ta hänsyn till i ert fall, så jag skulle bara sitta lugnt i båten och inte gå för fort fram här.