• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Lovve123

Dag 4 på cykeln. Den här cykeln kör jag samma coctail av vitaminer som jag tog sist jag blev gravid och fick mitt första barb.
    Nu äter jag förutom folsyra och mitt val kvinna även: rosenrot, bidrottninggele och d-vitamin. Såhär gör jag: 2 rosenrot, 1 bidrottninggele och 1 d-vitamin fram till ägglossning. Sen tar jag bort rosenrot och BDG helt och fortsätter med 2 d-vitamin/dag resten av cykeln. Som sagt så blev jag gravid med detta sist. Vet inte varför jag inte gjort det den här vändan men tänkte att det skulle gå ändå... Nu får jag se om det ger resultat!

• Lovve123
    Elisand skrev 2025-08-07 21:17:20 följande:

Hej! Varit med i ganska många trådar nu.. Försök nummer 13 för första barnet ❤️ 

BIM-lista

Lovve123 - 1/9
    Elisand - 2/9

Jaa känner igen ditt namn... ❤️ Hoppas hoppas att detta blir sista tråden du behöver vara med i gällande BIM!
  • Lovve123
    Elisand skrev 2025-08-08 18:13:15 följande:

Jag hoppas samma för dig❤️ Det känns väldigt hopplöst vissa dagar och andra så känns det okej och som att det snart är vår tur! Idag är en deppig dag. 
    Jag vet att jag har en kort lutealfas (10 dagar) så jag har försökt googla lite på hur jag kan förlänga den naturligt men vet inte riktigt hur jag ska göra. Ska testa ta q10 och myo-inositol den här cykeln iaf för det återkommer på en massa sidor om fertilitet. Måste bara införskaffa det, så det får bli morgondagens shopping tror jag! Annars tar jag hittills folsyra och D-vitamin. 

Fattar helt vad du menar. Sen plötsligt sitter man och är pepp inför ägglossning haha! 
    Köpte du något förresten?
    Jag har idag börjat med CB advanced ÄL test så nu är det en smiley jag inväntar 😊
  • Lovve123
    Elisand skrev 2025-08-10 22:02:33 följande:

Ja, exakt!! Haha det bästa är verkligen att beskriva det som en karusell. Man slängs hit och dit känslomässigt! 

Japp, det blev q10+c-vitamin och inositol-pulver. Så får vi se om det kan boosta något😅 Fick hem ett paket från babyplan med äl-tester och grav-tester idag också så jag har tills det blir dags. Tempar och kör äl-tester och tycker det funkar bäst. Egentligen behöver jag nog inte äl-tester längre för jag har så många andra symtom men känns lite ?roligt? att få positiva tester mellan alla negativa hahah. 

Har du kört dom advanced förut? Hoppas det kommer en glad smiley i precis rätt tid så ni får till ett bra försök❤️

Åh hoppas verkligen att det ger effekt för dig!
    Ja jag körde med advanced i maj månad och blev gravid som tyvärr slutade i missfall. Har inte kört med det sen dess så nu hoppas jag att det hjälper! Tempar inte men har väldigt tydliga äl-symtom men känner som du att det är kul att få positivt haha!❤️
  • Lovve123
    Miniblomma skrev 2025-08-11 18:13:15 följande:

Hej hopp, då är jag här efter negativt test på bm, äl + 16 så inväntar bara mensen när som helst. Ska bara deppa fram tills dess, då det blir en ny cykel att fokusera på. Jag är på sjätte cykeln utan p-piller och vet att det egentligen inte är någon tid när det kommer till sådant här - särskilt inte i jämförelse med vad andra går och gått igenom, men ändå är det svårt att inte känna att tiden står helt still när man väntar på något gott. Håller tummarna för att det blir många plus denna månad!

Såklart är det inte lång tid jämfört med andra men varje cykel man får negativt på är tortyr! Så du har all rätt att känna som du gör! Hoppas det blir vår tur den här månaden ❤️❤️
  • Lovve123
    Elisand skrev 2025-08-15 18:51:27 följande:

Cd9 och börjar känna mig otålig. Äl-smärta och flytningar sen igår så några hormoner är ju igång iaf och mycket tidigare än vanligt. Undrar om det kan ha med q10 att göra.. Negativt äl-test ännu men en ökning sen igår. Vill så så så gärna att det går den här gången. Slippa fertilitetsutredning. Som vanligt vid den här tiden i cykeln börjar jag känna mig taggad för försök igen och samtidigt kommer tankarna på ?hur fan ska jag orka om det inte funkar nu heller?. Vill ha en strategi men har inte riktigt någon. Känner att jag skulle vilja prata med någon om det men vet inte vem. Brukar ha ägglossning cd14-16 i alla fall, så några dagar till kan jag känna mig lite fredad från bd. 😅 Känner att jag behöver lite paus från det också.

Jag är på CD13. Fick fast smiley på CB advanced imorse. Enda symtomen den här månaden är mycket flytningar annars inte känt något!
    Förstår vad du menar! Hur ska man ladda om igen sen? Har inte försökt lika länge som du men tycker det är sååå jobbigt när mensen kommer och man ska börja om, men ändå står man här taggad och hoppfull igen! 😂
  • Lovve123

Och jag som skulle vara mycket coolare den här cykeln, inte leta symtom eller vara inne här för ofta men här står man och analyserar och läser. Roligt hur det blir varje månad 😄
    Jag är på ÄL+ 4 ca och har en hel del flytningar. Brukar bli snustorr efter ÄL men inte den här gången. Någon som har positiv erfarenhet av det? 😄

• Lovve123
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-08-24 09:26:17 följande:

Här sitter jag 7 dagar efter beräkftad ÄL & tror mig har massa symptom?! Varför kan man bara inte låta bli att försöka tänka på det 😅 dessa dagar är såååå långa tills man kan få testa 🌼

Och jag är på äl+8 och känner nästan inga symtom! Brukar ha massa symtom när jag inte varit gravid så ser det som positivt 😅 det jag har haft sen några dagar tillbaka är dock mer flytningar än vanligt och molande i magen på kvällarna. 
    Vad har du för symtom?
  • Lovve123

Är på äl+11 idag. Testade i förrgår och igår och fick verkligen helt negativt på gravidkollens stickor. 
    Testade idag med både gravidkollens och rfsu stickor (jag har väldigt många) och tycker mig se svaaga streck på båda testen! 
    Åh hoppas verkligen att det är positivt! Ska köpa digitalt och testa imorgon bitti igen. Håll tummarna för mig 🙏

• Lovve123

Rfsu uppe och graviditeskollen nere. Någon mer som ser något på det röda? 🙏
  • Lovve123
    Elisand skrev 2025-08-27 07:23:37 följande:

Jag ser på det översta!! Håller tummarna ❤️

Åh så är det inte bara jag! ❤️ Tack snälla!!
  • Lovve123
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-27 08:19:18 följande:
    ser också det översta 😍 köp cb digitalt ultratidigt så kommer det säkert gå bra ????🏽
    Yay! Ja ska gå till apoteket nu på förmiddagen och testa kring lunch när jag hållt mig några timmar 😍
  • Lovve123
    Hejasommaren skrev 2025-08-27 08:46:48 följande:
    Jag ser absolut! Vad spännande! Du skickar dessutom hopp till mig som precis testade negativt ÄL+10 - då kanske jag inte är helt ute ut leken ännu..
    Kul att det kunde ge hopp! Ja var så negativt det kunde bli igår😄 har du några symtom?
  • Lovve123

Det digitala visade: GRAVID!
    Kan inte fatta det! Hoppas hoppas det går vägen nu! Fick missfall i maj så vågar inte vara för glad än men just nu är jag gravid!!!

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Lunyum - 29/9
  • Lovve123
    Neksta skrev 2025-08-27 13:58:11 följande:
    Grattis!!😍🌸
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-27 15:42:16 följande:
    Grattis!! 😍 Håller tummarna för att det går vägen
    Juliflicka skrev 2025-08-27 16:12:29 följande:
    Grattis!!
    Har nu några tidiga symptom?
    vi har BIM samma dag och jag gjorde negativt tidigt test idag, ömma bröst, lite molvärk till och från, och lite knepigt bubblig k magen. Men tydligen inget. 
    Tack snälla alla!!
    Jag fick fast smiley på CB advanced lördag 16 augusti så tror min bim flyttats till lördag eller söndag. Började testa i måndags och det är först idag jag fick plus.
    Enda symtomet jag hade var att jag fortsatt hade flytningar efter äl. Brukar inte ha det! Sen har jag inte känt någonting förrän igår då jag började få molande värk i magen och ömma bröstvårtor. Inte jätteömma men tillräckligt för att jag skulle reagera på det. Annars inget idag har de blivit mer ömma och molvärken samma. 
    Håller tummarna för att du och alla andra får plus den här cykeln!

• Lovve123

Nu när jag har plussat så vill jag dela med mig av vitaminkuren jag tog nu. Exakt samma kur tog jag sist jag blev gravid där det gick bra hela vägen. Eftersom jag inte vill att folk ska bli triggade eller behöva läsa om tips de inte bett om har jag skrivit om vitaminerna jag tog på min profil så får man själv ta beslut om man vill ha ännu ett av alla tips som finns för att öka chanserna att bli gravid.
    Detta är alltså bara vad som funkade för mig, jag säger inte att det kommer funka för någon annan. Jag har läst på mycket och kommit fram till att detta var det som passade mig och som nu resulterat i en graviditet. Mest troligt var det bara slumpen men jag delar ändå.
    Jag är 32 år gammal, har en normal cykel som är 28 dagar lång regelbundet. Jag har inte PCOS eller annan diagnos. Jag tar inga mediciner. 
    Puh, hoppas jag varit tillräckligt tydlig nu så ingen blir triggad och vill man inte läsa mitt tips så är det bara att inte gå in på min profil 🙏 

Svar på tråden BIM september 2025