Inlägg från: Miniblomma |Visa alla inlägg
  • Miniblomma

BIM september 2025

Hej hopp, då är jag här efter negativt test på bm, äl + 16 så inväntar bara mensen när som helst. Ska bara deppa fram tills dess, då det blir en ny cykel att fokusera på. Jag är på sjätte cykeln utan p-piller och vet att det egentligen inte är någon tid när det kommer till sådant här - särskilt inte i jämförelse med vad andra går och gått igenom, men ändå är det svårt att inte känna att tiden står helt still när man väntar på något gott. Håller tummarna för att det blir många plus denna månad!

• Miniblomma

Nu har ägglossningen varit, så jag lägger in mig på listan. Försök nummer 6. Håller tummarna för alla och stort grattis till dig, Lovve123!

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Lunyum - 29/9
  • Miniblomma

GRATTIS till alla plus! Så roligt att se!

Äl + 14 idag och känner inget hopp denna cykel. Mensen beräknas komma om 2-3 dagar och jag har inga symtom utöver de vanliga innan mens. Testade neg äl + 11 med vanligt rfsu och vill nu hellre vänta ut mensen än testa någon mer gång och bara bli ledsen för att det är klarblankt. Inne på sjätte försöket.

På grund av oregelbundna arbetstider kan jag varken tempa eller använda äl-stickor för att se när ägglossningen är. Jag går endast efter äggviteflytningar som jag bara har EN enda dag i cykeln.

Min fråga till er som tempar och äl-testar - hur väl sammanfaller era äl-flytningar med testen? Jag är rädd att kroppen lurar mig och att ägglossningen inte egentligen sker dagen jag tänker mig - den dagen med mest flytningar? Finns det någon som ägglossar EFTER att äggviteflytningarna upphört?

• Miniblomma

Låg för tjugo minuter sedan klarvaken på mage för att jag vaknat av riktig halsbränna som slår till så fort jag vänder mig på rygg. Brukar väldigt sällan ha halsbränna eller mensvärk mer än en timme innan mensen. Nu känner jag molvärk sedan 20-tiden utan blod och brösten börjar bli något mer ömma än innan. Mensen skulle ha kommit i torsdags, så jag tänkte att om jag inte vaknar till mensen tar jag ett test. Har i övrigt inte haft några symtom utöver de vanliga i lutealfasen.

Testet var tokblankt när jag testade äl + 11 med vanligt RFSU så förhoppningarna var inte höga och jag vet hur ledsen jag blir när det så tydligt är helt vitt. Grät i duschen för några dagar sedan för att ingenting hänt ännu. 
    Blev till slut kissnödig 02:30 och kunde fortfarande inte sova, så jag gick ändå upp och tog ett test och jag tror fortfarande knappt mina ögon. Det blev direkt TVÅ STRECK. Sjätte försöket gillt! Är på äl + 18 nu.

Sambon sover sött i sovrummet intill och här sitter jag fortfarande på toan och stirrar på testet. Håller verkligen alla tummar för alla era andra att ni får era plus snart!

• Miniblomma
    Granen123 skrev 2025-09-13 07:08:50 följande:
    Stort grattis 😍 jag tog precis ett test äl +12 (om jag nu hade ägglossning 1 september, men natural cykel tror att jag hade torsdag 4 september så då är det bara ÄL+9?.). Visade blankt. Ditt inlägg gav ändå lite hopp om att det inte behöver vara helt kört :) Borde få mensen här i början av kommande veckan, inställd på måndag men vi får se..får se om jag tar ett nytt test imorgon eller om jag helt enkelt inväntar mensen istället.  
    Granen123 skrev 2025-09-13 09:08:04 följande:

Mitt gravtest imorse var negativt, dessa bilder är tagna efter tidsintervallen. Så det ska ju räknas som ogiltigt? 

Enligt mina beräkningar av fertilt sekret och positivt ÄL-test så borde jag vara ÄL+12 idag. Men enligt NC är det ÄL+9 då NC beräknade min ägglossning till fyra dagar efter positivt ÄL-test?  

Vill ändå dela med mig av bilderna. Är det någon som ser något på dessa trots att bilderna är tagna efter giltiga tidsspannet. Är det någon som haft negativt inom giltigt testtid, för att några minuter senare eventuellt bli svagt svagt positivt och det visade sig vara en graviditet? 

Det är bevisligen verkligen inte kört, även om det känns som att alla runtomkring plussar äl + 10! Jag har också hört andra säga att de visat sig vara gravida när testet visat linje efter tiden, så det är ingen omöjlighet. Tycker också att streck syns där. När jag tittat till mina i slutändan negativa test efter en stund har de fortfarande varit helblanka i alla fall. Det jag testade äl + 11 slängde jag efter en kvart kanske och såg inget alls som sagt - och som man letar när man vill att det ska vara två streck. Det och noll symtom och inte så tydliga tecken på äl som vanligtvis gjorde detta plus till en riktig överraskning!

Jag har följt dig i tidigare tråd och läst om ditt kämpande med X:et, så jag håller tummarna lite extra för att turen denna gång ska vara på din sida och att du får ett säkert plus snart. Det blir din tur till slut!
  • Miniblomma
    Annpor skrev 2025-09-13 11:54:08 följande:
    Gick av nattpass imorse och bara fick en stark känsla av att jag var helt säker på att jag är gravid, kände det i hela mitr inre, som ett lugn som lagt sig över hela mig. Mina pms symtom kändes inte heller längre som pms symtom, utan en annorlunda form av ömmande bröst tog vid. Tog ett test i morse och ja, nu syns det utan filter, det där strecket vi alla längtar efter. Kan inte tro det, är så väldigt glad. Vi som fått remiss skickad IGÅR för IVF, och så plussar vi idag? Äntligen är det på riktigt vår tur. Vår fina pojke i himlen ska få bli storebror. 🥺????🌈 
    Ibland är resan lång, men kom ihåg att alla nedslående besked varje månad för er närmare ert plus. Det har stärkt mig varje månad att tänka så- och nu är det helt plötsligt sant. 
    Kram från Norrland
    Ikväll blir det Champagne, eller ja, läs Champis! 
    Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9 

GRATTIS GRATTIS!
  • Miniblomma

Glömde visst lägga in mitt plus!

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9 ➕
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • Miniblomma
    Granen123 skrev 2025-09-14 17:14:06 följande:

Här kom med all sannolikhet mensen 1-4 dagar för tidigt idag.. Svårt att veta exakt beräkning pga mitt utomkvedshavandeskap jag opererades för i augusti månad. Men räknar med att det här är mensen men jag är fortfarande livrädd att det ska vara ett nytt X, var precis så här det startade förra cykeln med att mensen kom men min intention var så stark att jag skulle vara gravid? slutade testa när mensen kom.. Upptäckte mitt X tack vare ett väldigt tidigt ägglossningstest i nästa cykel. Blödningar ihop med gravsymtom bådar inte gott med mitt bagage och mina senaste erfarenheter? 

Jag ska trots denna mensliknande blödning ändock ta ett gravtest om 1-2 dagar för att utesluta att det inte är något som gömmer sig där. Som sagt livrädd för ännu ett X. Skulle det vara så vill jag upptäcka det i tid. Har man väl haft ett X är risken högre än för gemene man att man ska få ett till. Men håll gärna era tummar för negativa tester kommande dagar för min del? siktar och hopppas på bättre lycka i oktober-tråden ❤️ grattis till er alla som plussar och tack för stödet ❤️🙏🏻

Håller verkligen tummarna för din skull! ❤️ Jag tänker som andra skrivit att det inte heller är konstigt om kroppen beter sig lite lustigt efter en sådan påfrestning. Jag kan inte tala om just X, men om jag bara tänker tillbaka så är det en del cykler som varit helkonstiga vid omställningar, efter att jag slutat med p-piller eller fått penicillin osv. Jag har plötsligt blött som en gris (vilket jag verkligen inte gör normalt) i flera dagar längre än vanligt utan att det varit missfall, fått mensen 10 dagar sent trots negativa test och haft molvärk i magen 10 dagar innan mensen av ingen begriplig anledning. Jag förstår att du är orolig och hade helt säkert känt precis som du i samma situation, men jag tror och hoppas att kroppen bara håller på att balansera upp sig ❤️

• Miniblomma
    Nanathalie skrev 2025-09-16 21:57:12 följande:

Är så chockad. Finner inga ord ens. Men det blev ett plus här 😭❤️ Tack för era grattis!! Plusregnet i september år ju helt magiskt här inne! Lycka till ni andra ❤️
    Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9 ➕
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Drömmar22 - 14/9 ➕
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9 ➕
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    anonym2026 - 27/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9

STORT grattis! ❤️

• Miniblomma
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-18 07:41:45 följande:

Tog ett test i morse trodde det skulle visa negativt men nej? positiv. Är jättechockad. Jag har precis slutat med p-piller. Vet inte ens när jag ägglossad. Min lilla tjej på snart 3 år ska bli storasyster 

Jag har inte heller några märkbara symtom som jag hade med min dotter 😮

Underbart! Grattis ❤️

• Miniblomma
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-09-20 09:40:49 följande:

Officiell testdag idag 20 september. Jag är gravid! Efter en kemisk graviditet via insemination, en misslyckad insemination och en misslyckad färsk återföring. 

Nu har det äntligen tagit sig! Och vi har kunnat meddela kliniken resultatet idag. Nu hoppas vi knytet stannar. 

Lycka till alla ni andra <3

Grattis!! ❤️

• Miniblomma
    Sarasi skrev 2025-09-24 15:15:43 följande:

Fattar inte kroppen. Nu ömmar brösten igen. Ni som varit gravida tidigare, kan ömhet i brösten växla? För ibland har jag också bara haft i det ena. Aningen förvirrad. Men nu får jag vänta till BIM eftersom jag inte har några tidiga test kvar ändå. 

Mina bröst har absolut växlat i ömhet sedan äl för 30 dagar sedan och jag är gravid nu. På symtomen var jag helt säker på att jag inte var gravid för att jag var mindre öm än vanligt. Äl + 17 ungefär började det ömma mer och det har som sagt växlat sedan dess också 😊
Svar på tråden BIM september 2025