Granen123 skrev 2025-09-13 07:08:50 följande:
Stort grattis 😍 jag tog precis ett test äl +12 (om jag nu hade ägglossning 1 september, men natural cykel tror att jag hade torsdag 4 september så då är det bara ÄL+9?.). Visade blankt. Ditt inlägg gav ändå lite hopp om att det inte behöver vara helt kört :) Borde få mensen här i början av kommande veckan, inställd på måndag men vi får se..får se om jag tar ett nytt test imorgon eller om jag helt enkelt inväntar mensen istället.
Granen123 skrev 2025-09-13 09:08:04 följande:
Mitt gravtest imorse var negativt, dessa bilder är tagna efter tidsintervallen. Så det ska ju räknas som ogiltigt?
Enligt mina beräkningar av fertilt sekret och positivt ÄL-test så borde jag vara ÄL+12 idag. Men enligt NC är det ÄL+9 då NC beräknade min ägglossning till fyra dagar efter positivt ÄL-test?
Vill ändå dela med mig av bilderna. Är det någon som ser något på dessa trots att bilderna är tagna efter giltiga tidsspannet. Är det någon som haft negativt inom giltigt testtid, för att några minuter senare eventuellt bli svagt svagt positivt och det visade sig vara en graviditet?
Det är bevisligen verkligen inte kört, även om det känns som att alla runtomkring plussar äl + 10! Jag har också hört andra säga att de visat sig vara gravida när testet visat linje efter tiden, så det är ingen omöjlighet. Tycker också att streck syns där. När jag tittat till mina i slutändan negativa test efter en stund har de fortfarande varit helblanka i alla fall. Det jag testade äl + 11 slängde jag efter en kvart kanske och såg inget alls som sagt - och som man letar när man vill att det ska vara två streck. Det och noll symtom och inte så tydliga tecken på äl som vanligtvis gjorde detta plus till en riktig överraskning!
Jag har följt dig i tidigare tråd och läst om ditt kämpande med X:et, så jag håller tummarna lite extra för att turen denna gång ska vara på din sida och att du får ett säkert plus snart. Det blir din tur till slut!