Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

BIM september 2025

Hoppar in här med. Försök nr 17 för oss. Två MA förra året, en kemisk. Ska få komma på fertilitetskliniken nu i början av september. 

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan 9/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9

• Anonym (Tredje)

Har någon här dov-molande värk under nästan hela mens cykeln?
    Märker att jag känner av detta en vecka innan äl och det håller på till nästa mens. Har haft det några cykler och vet inte om det är vanligt? 
    Har tid till fertilitetskliniken på tisdag.

• Anonym (Tredje)
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-27 20:21:14 följande:

Min nuvarande cykel har jag haft molvärk som kommer och går under mens, kring ägglossning och nu efter ägglossning. Har dock bara varit utan preventivmedel detta året och haft totalt tre-fyra cykler. Det är först efter MA jag har känt av allt som händer i kroppen. I mitt fall beror det antagligen på att kroppen återhämtar sig. Om du inte har erfarenhet av mf/ma skulle det kunna vara hormonell obalans - men kan säkert vara vanligt också...

Haft två MA det senaste året och ett kemiskt i februari. Hade några månader med otroligt mkt mens men de senaste två månaderna har den återgått till hur det var tidigare så jag hoppas kroppen kommit tillbaka nu 😅
  • Anonym (Tredje)

Har haft en förkylning sedan en vecka tillbaka, kan den försena ägglossningen? Har inte fått pos på lh testet än kurvan skickar jag med nedan. 

När kan vi tro äl händer? Imorgon om jag får pos på lh idag? Känns så sent på äl 16, tror jag aldrig haft så sen äl. 
  • Anonym (Tredje)

Äl+3 (tror jag) här. På tisdag är vårt första möte med fertilitetskliniken så kanske vi får lite svar på varför det aldrig tar sig för oss. 

Försöker ta reda på vilka prover de kan tänkas ta och om dom redan då kan sätta in mig på typ trombyl/progesteron el liknande beroende på hur provsvaren ser ut 

• Anonym (Tredje)

Äl+11 idag. Kanske är något ändå 🥳
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Blomman) skrev 2025-09-09 17:28:07 följande:

Hej på er!
    Inte varit aktiv i dessa trådar på ett bra tag då jag kände att jag behövde en paus. Vi har försökt sen april/maj-24 utan resultat. Har inlett fertilitetsutredning och inväntar nu vidare utredning för min partner pga dåligt resultat på spermaprov. Men alltså denna väntan är så jobbig! Jag vill bara komma vidare i processen så fort som möjligt. Visar det sig sedan att IVF/ICSI behövs lär det väl vara väntetid till de också 😞 ville nog inte komma någonvart med detta inlägget än att skriva av mig lite. Någon som är/varit i samma sits?

Ledsen att höra det. 

Vi har också försökt ett tag nu. Blivit gravida 3 gånger sedan april -24 men fått MA två gånger och kemiskt en gång. Tog oss faktiskt till livio i början av september där de kollade mig och min man. Ska få svar på spermaprov och progesteron test på fredag. 

Det är så frustrerande när man aldrig får sin efterlängtade bebis.

• Anonym (Tredje)

Dagens test. Vet inte om jag tycker det ökat något
     clearblue säger inte gravid och premom syns det inget streck på. 
    Jag tycker det är rosa strecket. Vad tror ni? 

Gårdagens 

Dagens

• Anonym (Tredje)
    Vallmo93 skrev 2025-09-10 09:33:31 följande:
    Ja jag tycker det är tydligt streck och nu på två dessutom 🙈 min upplevelse är somsagt att e@h ändå är lite trögare än många andra märken och inte ofta ger spök, trots att de också är tidiga test. Kan du ta ett Clearblue Early kanske? De som förvisso är kända för spök - men med dessa test så tror jag du hade sett ett tydligt streck på det om det är något!

Håller tummarna ❤️
    Tack för svar  blir galen 🤣

Jag vet inte. Har fått svagt pos som detta tidigare men inget mer. Tycker det är konstigt att det inte dyker upp på premom om det är pos. 

Hm kanske ska prova ett sånt ändå så får vi se om det ger en starkare linje. 
  • Anonym (Tredje)
    Nanathalie skrev 2025-09-10 10:22:55 följande:

Igår upptäckte jag att mina appar räknar olika gällande min ägglossning. Natural cycles säger att jag idag är på äl+4. Fertility friend och premom säger äl+5. Min peak på ägglossningstestet var natten mellan cd13-14. Vad tror ni andra här inne? 😁 vill ju veta när man kan börja testa! Plussade äl+8 mina senaste graviditeter och vill veta så tidigt som möjligt så jag kan ta progesteronvagitorier för att minska risken för ytterligare missfall..

Tacksam för era tankar!

Fertility friend ser en en klar ökning. Stämmer också med flyttningen tycker jag. Skulle gått på den 😊
  • Anonym (Tredje)

Här är test helt negativa idag så det blev inget. 
    Har samtal med fertilitetskliniken imorgon och vill förbereda mig lite. Detta har hänt mig nu vid 3-4 tillfällen, kan man påbörja någon medicin el göra något åt detta? 

• Anonym (Tredje)
    Nanathalie skrev 2025-09-13 18:28:30 följande:

Då så. Då är 8dpo här och plusset lyser i sin frånvaro. Så deppigt. Jag har ju plussat på 8dpo tidigare. Ska försöka att inte tappa hoppet än. Sakta sakta försvinner hoppet och orken att faktiskt fortsätta försöka. Känslan att jag fick utskrivet progesteron för att förhindra kommande missfall och istället blir jag inte gravid över huvud taget. 5 månader sedan mitt kemiska och 7 sedan mitt ma. Nu börjar det kännas som om det faktiskt inte kommer att gå. Kan inte hjälpa att känna så. Men vi får hoppas att plusset överraskar mig innan jag kastar in handduken. 😔❤️

Är precis med på samma spår som dig. 
    9 mån efter MA och 7 mån efter kemiskt. Jag kan inte bli gravid längre känner jag. 
  • Anonym (Tredje)

Nanathalie skrev 2025-09-15 12:39:08 följande:

Jag vet inte vad jag ska tro. Igår tog jag 2 tidiga tester från rfsu och tyckte mig ana något. Imorse var det som bortblåst med ett nytt rfsu tidigt. Blev givetvis helt depp. Har samtidigt tagit easy@home igår men fick inget på dem. Idag på jobbet tog jag detta. Det är svagt, men är det inte något där ändå?

Jag kollar ALLTID testen från spökstreck redan innan jag doppar dem, men irriterande nog gjorde jag inte det Idag. Blir så trött på mig själv, nu kan jag ju lita på detta än mindre än om jag dubbelkollat före jag doppat.

Vet inte ens om det syns här men testar ändå lägga upp det utifall att någon annan ser vad jag ser.

Kvalitén brukar bli då dålig när man lägger upp bilder men varför inte testa tänkte jag. Med/utan blixt.

Skulle inte lita på easyhome med tanke på hur mina test såg ut denna månad. Bifogar bild nedan, 
    Köp något annat test istället ❤️
Svar på tråden BIM september 2025