BIM september 2025
Hej! Varit med i ganska många trådar nu.. Försök nummer 13 för första barnet ❤️
BIM-lista
Lovve123 - 1/9
Elisand - 2/9
Hej! Varit med i ganska många trådar nu.. Försök nummer 13 för första barnet ❤️
BIM-lista
Lovve123 - 1/9
Elisand - 2/9
Jag hoppas samma för dig❤️ Det känns väldigt hopplöst vissa dagar och andra så känns det okej och som att det snart är vår tur! Idag är en deppig dag.
Jag vet att jag har en kort lutealfas (10 dagar) så jag har försökt googla lite på hur jag kan förlänga den naturligt men vet inte riktigt hur jag ska göra. Ska testa ta q10 och myo-inositol den här cykeln iaf för det återkommer på en massa sidor om fertilitet. Måste bara införskaffa det, så det får bli morgondagens shopping tror jag! Annars tar jag hittills folsyra och D-vitamin.
Ja, exakt!! Haha det bästa är verkligen att beskriva det som en karusell. Man slängs hit och dit känslomässigt!
Japp, det blev q10+c-vitamin och inositol-pulver. Så får vi se om det kan boosta något😅 Fick hem ett paket från babyplan med äl-tester och grav-tester idag också så jag har tills det blir dags. Tempar och kör äl-tester och tycker det funkar bäst. Egentligen behöver jag nog inte äl-tester längre för jag har så många andra symtom men känns lite ?roligt? att få positiva tester mellan alla negativa hahah.
Har du kört dom advanced förut? Hoppas det kommer en glad smiley i precis rätt tid så ni får till ett bra försök❤️
Cd9 och börjar känna mig otålig. Äl-smärta och flytningar sen igår så några hormoner är ju igång iaf och mycket tidigare än vanligt. Undrar om det kan ha med q10 att göra.. Negativt äl-test ännu men en ökning sen igår. Vill så så så gärna att det går den här gången. Slippa fertilitetsutredning. Som vanligt vid den här tiden i cykeln börjar jag känna mig taggad för försök igen och samtidigt kommer tankarna på ?hur fan ska jag orka om det inte funkar nu heller?. Vill ha en strategi men har inte riktigt någon. Känner att jag skulle vilja prata med någon om det men vet inte vem. Brukar ha ägglossning cd14-16 i alla fall, så några dagar till kan jag känna mig lite fredad från bd. 😅 Känner att jag behöver lite paus från det också.
Åh, har tänkt på dig sen förra månaden! Hoppas det tar sig denna gång❤️ drömde inatt att jag gjorde ett grav-test som var positivt och hade äl igår, så hoppas det var ett bra omen.
Hej allihopa ❤️
Hoppar också in här från augusti-tråden. Fick en smiley på ägglossningstestet den 18/8, plus väldigt starka ÄL-smärtor så det känns bra. Förra månaden kände jag inte av ÄL alls. BIM runt den 3/9.
Har som tidigare månad tagit många kosttillskott och örter och annat (Coq10, zink, VitD, rosenrot m.m) men lade också till munkpeppar och extra mycket Omega 3 denna gång. Är idag på ÄL+3 så från idag tar jag naturligt progesteron och fructus femina (?babyklister?).
Försöker hålla hoppet uppe och hoppas på ett stort plus för oss alla denna månad ❤️
Lovve123 - 1/9
Lily96 - 1/9
Juliflicka - 1/9
Lillrömpa - 1/9
Craigbob - 2/9
Elisand - 2/9
Känner igen det allt för väl att bli knäckt❤️????? Kämpa!! Det är så himla tufft att vara i detta ständiga kast mellan hopp och förtvivlan. Hur är känslan nu?
Fint tänk, ny äl och ny chans! ❤️ Håller alla tummar jag kan.
Förra cykeln var jag mer hoppfull, nu känns det lite mer som att det aldrig kommer gå och jag orkar inte hoppas. Vi fick till det tre dagar på rad dagarna innan äl men inte på själva äl-dagen. Tror ändå det är täckt bra, eftersom sista dagen vi hade sex var kvällen innan äl. Så får försöka hoppet uppe på något sätt. Har mycket att tänka på angående jobbet och ska på flera jobbresor kommande veckor (inklusive i helgen) så förhoppningsvis går tiden fort iaf🙏🏼
Åh, det blir samma för mig cykel för cykel haha. Och så tänker jag att nästa gång ska jag tagga ner lite. 😂 Men tänk så kommer ju den där gången komma när det faktiskt är symtom på graviditet vi känner (förhoppningsvis ❤️). Plan på när du tänker testa?
Här sitter jag 7 dagar efter beräkftad ÄL & tror mig har massa symptom?! Varför kan man bara inte låta bli att försöka tänka på det 😅 dessa dagar är såååå långa tills man kan få testa 🌼
Är på äl+4 idag, jag har bara 10 dagar lutealfas så behöver inte vänta så länge innan jag faktiskt vet om det blev eller ej (om man ska se något positivt med det haha) men ska försöka vänta till äl+12 om det inte kommit någon mens dagen före då. Men vi får se, har 5 st testa-tidigt på lager nu så kanske det blir svårt att hålla sig och det ändå blir ett test äl+10 😂 Men absolut inte före det i alla fall.
håller tummarna för oss alla🙏🏻❤️
Äl+5 och vill så gärna veta om det funkade denna gång eller inte.. Men jag får snällt vänta. Idag har jag haft väldigt ont i brösten iaf, precis såhär brukar jag ha det en vecka innan mens och jag har läst mig till att det är ett tecken på att östrogen minskar och progesteron ökar efter äl. Senaste kanske 4-6 månaderna har jag inte haft det så det känns välkommet att det kommer tillbaka. Känns liksom som ett tecken på att allt funkar. Har förstått att det inte alls är ett tecken på att man inte skulle vara gravid iaf, utan som sagt bara har med äl att göra. Det gör mig åtminstone ännu mer nyfiken. Hoppas att brösten fortsätter värka förbi bim och att det är två streck på stickan. Skrev ju här om dagen att jag ska försöka vänta med att testa till äl+12 men som det känns idag vill jag typ testa så fort det går haha. Men känns onödigt med tidigare än äl+10 så det blir nog då. Nu måste det väl ändå få vara vår tur också?? Blir trött på att det enda som kommer upp på mina sociala medier just nu är ?om du försöker bli gravid MÅSTE du göra si eller så och ta det här kosttillskottet och det här kosttillskottet?. Försöker skrolla förbi så snabbt som möjligt nu haha. Liksom blir mest irriterad på alla ?måsten?. Känns så orättvist varför skulle jag måsta ta 15 olika dyra piller när de flesta inte gör någon särskild livsförändring alls?
sorry för långt och spretigt inlägg. Haft mycket tankar på denna karusell idag😂