• Aisof

BIM september 2025

Hej allihopa ❤️

Hoppar också in här från augusti-tråden. Fick en smiley på ägglossningstestet den 18/8, plus väldigt starka ÄL-smärtor så det känns bra. Förra månaden kände jag inte av ÄL alls. BIM runt den 3/9.

Har som tidigare månad tagit många kosttillskott och örter och annat (Coq10, zink, VitD, rosenrot m.m) men lade också till munkpeppar och extra mycket Omega 3 denna gång. Är idag på ÄL+3 så från idag tar jag naturligt progesteron och fructus femina (?babyklister?).

Försöker hålla hoppet uppe och hoppas på ett stort plus för oss alla denna månad ❤️ 

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9

Aisof - 3/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan 9/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-21 17:38:46 följande:

Åh, har tänkt på dig sen förra månaden! Hoppas det tar sig denna gång❤️ drömde inatt att jag gjorde ett grav-test som var positivt och hade äl igår, så hoppas det var ett bra omen. 

Vad söt du är! Jag hoppade ur tråden ganska tidigt, jag blev så knäckt 💔 Men jag höll tummarna för dig och att du skulle få ditt efterlängtade plus. Och nu har vi BIM nästan samtidigt, väldigt spännande.

En kompis till mig berättade att ett av hennes tidiga symtom var att hon drömde att hon var gravid, så det är absolut ett bra omen!
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-21 18:28:03 följande:

Känner igen det allt för väl att bli knäckt❤️????? Kämpa!! Det är så himla tufft att vara i detta ständiga kast mellan hopp och förtvivlan. Hur är känslan nu?

Ja vi kan ju inte göra annat än att kämpa, men det är verkligen så tufft 🥹 känner precis som dig, pendlar hela tiden mellan hopp och förtvivlan. Rädslan för att tiden ska rinna iväg och att det plötsligt ska vara försent.

Men nu vet jag i alla fall att jag har haft ÄL och att vi prickade in den, så det känns bra. Fick positivt test på CD11, vilket var tidigare än jag räknat med, så vi fick bara till försök den dagen och dagarna efter. Skulle bara önska att vi hade fått till några försök dagarna innan också. Men, det är en ny ÄL och en ny chans så jag håller hoppet uppe ❤️🥰

Hur känns det för dig? 
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-22 11:44:10 följande:

Fint tänk, ny äl och ny chans! ❤️ Håller alla tummar jag kan. 

Förra cykeln var jag mer hoppfull, nu känns det lite mer som att det aldrig kommer gå och jag orkar inte hoppas. Vi fick till det tre dagar på rad dagarna innan äl men inte på själva äl-dagen. Tror ändå det är täckt bra, eftersom sista dagen vi hade sex var kvällen innan äl. Så får försöka hoppet uppe på något sätt. Har mycket att tänka på angående jobbet och ska på flera jobbresor kommande veckor (inklusive i helgen) så förhoppningsvis går tiden fort iaf🙏🏼

Det är bra att ni fick täckt dagarna innan, de små rackarna ligger ju där och väntar ❤️

Jag förstår verkligen att du känner så. När man verkligen trott att man varit gravid och det visar sig att man inte är det är hemskt.. Klart man tappar hoppet! Jag orkar inte riktigt bli så besatt som jag var förra månaden, du vet googla minsta lilla symtom.. nu vet jag iaf att molvärk kan man ha precis närsomhels!

Skönt för dig att ha jobbresor framöver, då går tiden lite snabbare ❤️
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-25 22:04:15 följande:

Äl+5 och vill så gärna veta om det funkade denna gång eller inte.. Men jag får snällt vänta. Idag har jag haft väldigt ont i brösten iaf, precis såhär brukar jag ha det en vecka innan mens och jag har läst mig till att det är ett tecken på att östrogen minskar och progesteron ökar efter äl. Senaste kanske 4-6 månaderna har jag inte haft det så det känns välkommet att det kommer tillbaka. Känns liksom som ett tecken på att allt funkar. Har förstått att det inte alls är ett tecken på att man inte skulle vara gravid iaf, utan som sagt bara har med äl att göra. Det gör mig åtminstone ännu mer nyfiken. Hoppas att brösten fortsätter värka förbi bim och att det är två streck på stickan. Skrev ju här om dagen att jag ska försöka vänta med att testa till äl+12 men som det känns idag vill jag typ testa så fort det går haha. Men känns onödigt med tidigare än äl+10 så det blir nog då. Nu måste det väl ändå få vara vår tur också?? Blir trött på att det enda som kommer upp på mina sociala medier just nu är ?om du försöker bli gravid MÅSTE du göra si eller så och ta det här kosttillskottet och det här kosttillskottet?. Försöker skrolla förbi så snabbt som möjligt nu haha. Liksom blir mest irriterad på alla ?måsten?. Känns så orättvist varför skulle jag måsta ta 15 olika dyra piller när de flesta inte gör någon särskild livsförändring alls? 

sorry för långt och spretigt inlägg. Haft mycket tankar på denna karusell idag😂

Kunde varit jag som skrev detta, men är på ÄL+7! Skulle ju inte bli knäpp denna gång och googla varenda lite grej, men nu blev det så ändå 😅
    Mina bröst är också ömma och väldigt stora, det var de inte förra månaden. Har också haft det till och från.. Men bara min vänstra bröstvårta är öm! Är väldigt deppig och gråtmild, tårarna bara kommer utan att jag kan kontrollera det.. på jobbet, på spårvagnen, i mataffären 🙈 

Snälla låt det vara vår tur nu ❤️

Tänkte testa på lördag kanske, då är jag ÄL+11. Men innerst inne känner jag att det kommer vara negativt 🥹 Hoppas att hoppet kommer tillbaka snart.
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-26 10:06:07 följande:
    Åh, jag håller tummarna för ett positivt test på lördag <3 Jag brukar försöka tänka att oavsett hur mycket eller lite jag hoppas så påverkar inte det hur det faktiskt blir i slutändan, det påverkar bara hur jag känner just nu. Liksom om jag hade kunnat hoppas mig själv gravid så hade jag nog redan varit det.. 
    Tack för dina kloka ord, du har så rätt! Det var nog precis det jag behövde höra idag ❤️
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-28 16:55:45 följande:

Börjar bli riktigt sugen på att gravtesta nu haha men är bara på äl+8 idag 😭 Har fortfarande jätteont i brösten och ser ut som en trifasisk bbt-kurva är möjlig så jag känner mig hoppfull även om inget av det behöver betyda något alls. Vet att det är en del som plussar redan typ nu eller imorgon, men känns ändå lite för osäkert. Säg åt mig vad jag ska göra, hahah! Eller inte göra😂

Vad spännande! Vet inte vad en trifasisk kurva är haha, men det låter lovande ☺️ Jag är ÄL +9 idag men är så säker på att det kommer vara negativt om jag testar nu så jag väntar tills på lördag. Har också ont i tuttarna, riktigt stora är dem också!

Håller tummarna för dig! ❤️

• Aisof
    Elisand skrev 2025-08-28 20:42:54 följande:
    Det är att det sker en ökning liksom två gånger i temperatur under cykeln, vilket kan vara ett tecken på graviditet. Men som sagt så kan det också bara bli så pga progesteronet.. 

Ohh, det låter ju ändå lovande för dig också vad vi vet än så länge. Om min temp fortfarande är hög imorgon så tror jag kanske jag testar ändå haha. Samtidigt känns det ju jobbigt att riskera att se bara en skugga så ska man gå och oroa sig hela dagen för om det faktiskt var något eller inte. Har ett digitalt hemma också men vill inte använda det förrän jag sett nån skymt av ett streck iaf.
    Jag läste detta igår och tänkte på dig! Idag är du ju ÄL +10 väl? Höll på att läsa lite på Reddit, det var en som frågade vad sannolikheten är för att plussa på ÄL +10. Tyckte detta förklarade det väldigt bra ☺️
    ?In general, most people can get a positive test within about two days of implantation, given a sufficiently sensitive test. Note that this means "starting from the time of implantation and ending two days later" -- people often say you can't get a positive until two days after implantation, but this is patently untrue.
    The percentage of pregnancies that result on implantation on particular days past ovulation is approximately as follows (numbers don't add to 100% due to rounding):
    ??6dpo (0.5-1%): 10dpo is 4 days post-implantation for these embryos; about 95% of these pregnancies could get a positive HPT
    ??7dpo: (7.5%): 10dpo is 3 days post-implantation for these embryos; about 90% of these pregnancies could get a positive HPT
    ??8dpo (20%): 10dpo is 2 days post-implantation for these embryos; about 66% of these pregnancies could get a positive HPT
    ??9dpo (35%): 10dpo is 1 day post-implantation for these embryos; about 33% of these pregnancies could get a positive HPT
    ??10dpo (25%): 10dpo is the day of implantation for these embryos; about 5% of these pregnancies could get a positive HPT
    ??11dpo (7.5%): 10dpo is the day before implantation for these embryos; none of these pregnancies could get a positive HPT
    ??12dpo (0.5-1%): 10dpo is two days before implantation for these embryos; none of these pregnancies could get a positive HPT
    Overall, if you multiply all these probabilities by each other and add them together, the probability of getting a positive test at 10dpo (given that you will actually end up pregnant that cycle) is about 33%.
    (Aaaand of course the probability that you will actually end up pregnant in a given cycle is also about 33%, so the probability of getting a positive test at 10dpo is about 10%.)?

Jag har inte testat ännu för jag vill hellre leva i hoppet om att det kanske blir ett plus, för jag vet att om jag testar nu och får negativt kommer jag bli så deppig. Men kanske testar imorgon på ÄL+12.

Det som är annorlunda denna cykeln är att jag inte har speciellt mycket molvärk, vilket jag annars brukar ha. Men känns som att man borde ha mer molvärk med tanke på implantationen? 🤔 
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-29 16:47:40 följande:

Tror det är helt individuellt med molvärken, för en del kan det komma först efter någon vecka. Så tänk inte ut dig själv! Förstår helt vad du menar, är mycket roligare och lättare att gå och leva på hoppet än tvärtom. Tack för att du tänkte på mig❤️ Bra förklarat! Jag är äl+9 idag (fast Premom säger äl+10 men tror nog den har fel). Känner mig inte så gravid dock och tempen var lägre imorse så mitt hopp känns inte så stort just idag. Beror på hur måendet är imorgon. Men tror jag väntar med test ändå, just för att det verkligen känns negativt. Haha asså om man läser bara vad en själv skriver dag till dag så ser man ju verkligen det där vi pratat om att det är pendling mellan hopp och förtvivlan hela tiden 😂

Förstår att hoppet inte känns så stort idag. Det gör det inte för mig heller 🥹 ja helt sjukt vad det kan pendla mellan förtvivlan och optimism, man blir helt utmattad verkligen.. 😅 Jag hoppas det kan vända för dig morgon ❤️

Idag har jag känt mig såå varm, men det är ju också ett PMS symtom 🤷?♀️ Testar imorgon bitti på ÄL+11, känner väl ingen större förhoppning men vem vet, kanske ett litet mirakel sker 🙏

Hur länge tänker du vänta innan du testar? 

• Aisof
    Elisand skrev 2025-08-29 19:44:32 följande:
    Åh blir så arg på att exakt alla ens symtom kan vara symtom på pms/mens eller graviditet haha. Men jag hoppas det är ett gravsymtom för dig!! Ska hålla tummarna extra mycket imorgon att du får ett positivt test ❤️
    Tack, hoppas också det. Vi får se.. Får jag inte mens på söndag som beräknat nu efter bekräftad äl så testar jag på måndag. Då är det äl+12 dessutom så ett test borde vara säkert. Men har min temp mirakulöst gått upp igen imorgon så kommer jag kanske testa då, men tror liksom inte det händer att det är en så stor dipp för ingenting som det var i morse.

Tack för att du hoppades åt mig, men testet var helt blankt imorse 💔😞 Känner mig helt knäckt just nu. Hoppas det går bättre för dig ❤️

• Aisof
    Elisand skrev 2025-08-30 09:33:28 följande:
    Åh, så tuff, förstår att du känner dig knäckt! ❤️ Hoppas du kan ta hand om dig själv lite extra idag. 
    Nu är jag nästan 100% säker på att mensen kommer imorgon. Tempen sjunkit ännu mer precis som vanligt. Och pms-symtom.
    Ja idag ska jag sörja och bara ta det lugnt, så får jag förhoppningsvis tillbaka hoppet och motivationen imorgon 🙏
    Så tråkigt att det inte verkar bli något för varken mig eller dig denna gången. Men hoppet kommer ju alltid tillbaka och snart är det ny ÄL och ny chans för oss båda ❤️
    Ska köpa en basaltermometer och börja tempa också. Vilken/vilka appar använder du?

Önskar övriga i tråden massa lycka till🤞❤️
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-30 13:52:24 följande:
    Har redan börjat blöda under dagen, väldigt lite, men allt pekar på att det är mensen som kommer börja en dag tidigare än vanligt. Känns så hopplöst att jag denna cykel alltså haft 9 dagars lutealfas, det är ju jättekort :( Men aja, som du säger kommer en ny chans snart och ny motivation brukar ju komma med det❤️ Kramar! Jag använder både fertility friend och Premom. Fertility friend är bäst på att analysera temp men eftersom jag tar äl-tester också så använder jag Premom också och lägger in dom där. Tycker det verkligen gett mer förståelse för min cykel att börja tempa så man kan bekräfta lite mer. 🙏🏻 
    Ånej, det är ju väldigt kort ja :( kan det bero på låg progesteron, eller något annat? Själv började jag känna mensvärk och fick ont i ländryggen, kändes som att mensen skulle komma. Men det är ju 5 dagar för tidigt.. fattar ingenting!

Tack för tips, ska börja använda båda apparna 🙏 och skickar motivation och hopp din väg ❤️ kram
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-30 21:21:44 följande:
    Jag antar det.. Men vet inte säkert. 
    Åh, konstigt. Kroppen beter sig ju underligt ibland. Kramar! <3

Nu har mensen iaf kommit igång rejält. Hinner med en till bim i september nu när den kom så tidigt, så lägger in mig på nytt i listan. Försök nummer 14 för oss. Vi ska höra av oss till gyn om fertilitetsutredning nu så får vi se vad det blir av det.

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9

Är ledsen för din skull ❤️ Bra att ni hör av er så ni kan få hjälp. Så hoppas jag att på ett plus för dig senare denna månad! 

• Aisof
    Tyvärr inget plus för mig denna månaden.. Och nästa ÄL har vi ingen möjlighet att försöka pga jobbresa. Vi ses kanske i oktobertråden. Ta hand om er ❤️

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9