• Errorika

BIM september 2025

Hej! Har min första mens efter MA som upptäcktes v 11+3 😢 Känns skit, men också skönt att allt är igång igen.

Lite osäker på exakt när nästa BIM är, men chansar på ett datum så kanske jag ändrar sen när jag har lite mer pejl på ÄL osv 😊

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9
    Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Neksta - 11/9
    Errorika - 13/9

• Errorika

Nu börjar de fertila dagarna närma sig och det känns helt ärligt sådär. Fick besked om MA i juli och det här är första cykeln efter en mens. Men själva försökandet som innan MA:t kändes kul och spännande känns hopplöst nu. Det kan ju hända igen att jag får MA eller MF. Och det kan dröja ett år innan jag blir gravid och den stannar eller mer.

Det känns bara som att jag försöker få tillbaka något som gått förlorat 😭 Eftersom MA:t upptäcktes i v 11+ så hade jag verkligen kommit in i att vara gravid och var inskriven hos BM och allt det där. 

• Errorika
    Nanathalie skrev 2025-08-22 13:34:44 följande:
    Hej ❤️

Jag var i samma situation som dig. Eller är. Med ma:t.

Vi fick se vår lilla sprattla runt, såg hjärtat slå, fick videor och bilder från ultraljud och grät av lycka - äntligen skulle det bli vår tur. Kommer aldrig glömma den isande känsla jag upplevde när vi insåg att hjärtat hade slutat slå och att den lilla var alldeles stilla.

Jag såg det långt innan läkaren vågade säga det och likt PTSD är den synen som fäst vid min hornhinna. Jag minns allting som igår fastän det var i februari.

Jag känner också som du, att jag jagar något. Att jag vill fylla tomrummet med kärlek. Att en del av mitt hjärta nu fattas och att det enda som kommer kunna fylla upp det är ett nytt plus och en frisk graviditet.

Med detta vill jag säga att det du känner är helt normalt. Vi försökte på nytt nästa cykel efter läkares inrådan och fick, precis som du själv skriver; erfara en kemisk graviditet i april/maj.

Det finns inga garantier för att man inte ska få två missfall på raken, men sannolikheten för att det ska ske är samtidigt låg.

De följande cyklerna efter ett mf/ma är man enligt forskning extra fertil då kroppen "minns". Jag hoppas att du ska känna att det faktiskt finns en chans att just Denna cykel är er cykel. Att just Denna ägglossning är ägglossningen som ger er eran bebis tillslut. Även om man ibland har svårt att andas, får man inte fortsätta kämpa. Det är som att vara ute på djupt vatten och bara sluta simma.

Det kommer bli er tur. Kanske den cykel som kommer, kanske en annan. Jag vet att det kanske inte är till någon tröst då jag själv fått denna kommentaren otaliga gånger sedan mitt ma, men du KAN bli gravid. Det i sig är ett gott tecken.

Med det sagt så ska du känna att du är redo att våga igen. Och det är bara du som kan bestämma det. ❤️

Du får gärna skriva meddelande till mig här inne om du vill bolla tankar, känslor och annat. 

Kram ❤️
    Tack snälla för dina fina ord ❤️ Jag skrev inlägget och sedan har jag hållit mig borta, det tog en del att skriva det. Men kändes jättefint att mötas av ditt svar ❤️
  • Errorika
    Rumpetrollet skrev 2025-08-22 21:33:15 följande:
    Förstår dig! Det är tufft att gå från hopp om att få ett barn till att plötsligt vara tillbaka på ruta 1 igen. Jag har också varit med om samma, tyvärr mer än en gång. Men jag har faktiskt tro på att det blir bra tillslut. Även för dig. Men jag förstår verkligen att det känns tufft att liksom börja om från början. Den där lite naivt positiva inställning som man kan ha från början blir ju liksom spräckt när man behöver gå igenom ett missfall. 
    Tack för svar ❤️ Jag är ledsen att du också har behövt gå igenom samma, och flera gånger dessutom. 
  • Errorika

CD 14 nu. Jag har tidigare ägglossat CD 21, men den cykeln jag blev gravid så hade jag tagit Donaferty Premium i två månader och tror att jag hade ÄL typ CD 16. Testade inte för ÄL den cykeln, så svårt att veta. Men det stämde med när symptomen kom och hur starka streck jag fick. Äter Donaferty igen, började direkt när jag gjorde aborten efter konstaterad MA 😭 men tror inte den har hunnit påverka cykeln ännu. 

Testade igår med RFSU ÄL-test och det var jättesvagt. Tidigare hade jag Natural Cycles-testen, det känns nästan som att dom var bättre? Tror jag kör på såna nästa gång, även om dom är dyrare.

Försöken känns sådär. Jag känner mig splittrad och har svårt att gå in i det. Det känns sorgligt 😭

• Errorika

Helloo,

Jag tycker att det känns som molvärk på samma sätt som när jag var gravid förra gången (som slutade i MA). Tyvärr har jag ingen aning om när jag hade ägglossning, testade lite sporadiskt med RFSU-ÄL-tester, men de är väl kända för att vara rekorddåliga? Första gången jag testade dom, fick negativt på alla 😅

Jag känner mig lite hoppfull, men jag tror det finns risk att jag övertolkar/hoppas fram symptom. Jag är inte lika trött som den gången jag faktiskt var gravid, så det talar ju emot. Men som sagt känns molvärken misstänksam (när jag var gravid upplevde jag den molvärken som väldigt annorlunda än vanlig PMS-värk). 

BIM på lördag, försöker förbereda mig på minus 🙁

• Errorika
    Anonym 8296 skrev 2025-09-08 20:02:48 följande:

Hej!

har också BIM på lördag, analyserar och hoppas men känner typ inget annat än molvärk och trötthet. Har också ett MA i bagaget men det är över ett år sen nu så man börjar glömma bort den exakta känslan & samtidigt behöver det ju inte kännas likadant varje gång? 

Den gången hade jag dock en känsla?men det var för att jag vaknade en natt 7 dagar efter samlag av sura uppstötningar (vilket jag annars aldrig har). Men då varken tempade jag eller hade så bra koll på ÄL men visste ungefär utifrån mensen (testade med rfsu som inte funkade för mig), så hade inte så stora förhoppningar och tog även gravtest alldeles för tidigt (hade ingen koll hur det funkade då) som visade neg. Så avfärdade min känsla t.om bim +3 då jag började koppla ihop saker, hade då fått ömma/ svullna bröst, vaknat vid 04.00 och var täppt och klarvaken samt gått runt med ovanligt hög puls . Lyckan var obeskrivlig och jag kände mig verkligen gravid, så dessa saker hoppas jag på varje månad 🥲 men behöver ju inte vara likadant & ibland tänker jag att det kanske är bättre om jag inte får dessa symptom för det slutade ju ändå inte bra 🙄🤯 haha ja, man övertänker allt!! 

Håller tummarna för dig på lördag! 🤗 Ja det är jobbigt att känna liknande som när jag faktiskt var gravid. Mitt MA var i juli, så har allt ganska nära i sinnet 😢

När jag faktiskt var gravid förra gången hade jag molvärk på samma sätt som jag har nu, och kände mig annorlunda. Tänkte att det var alldeles för tidigt för symptom. Testade på kul och fick superstarkt test och Gravid 2-3 på CB. 

Hoppas verkligen det är så den här gången med. Men det kanske är något med missfallet som dröjer sig kvar och spökar i systemet, vad vet jag 😒
  • Errorika

CD 29 och jag testade negativt i morse. Känns piss 😭 Jag hatar att försöka bli gravid efter ett MA, det var ju så nyligen jag hade fått det jag önskade mest 💔

Vi ska försöka igen men det känns verkligen så motigt. Vet inte om jag hoppar in i Oktober-tråden, kanske bra med lite paus. Men samtidigt är det ju så bra med det stöd man får ❤️

• Errorika

Jaha, CD 33 idag och ingen mens. BIM har kommit och gått. Fick ju negativt CD 29, så jag har inte så höga förhoppningar. Har inga tecken på mens, men känner mig inte heller gravid. Kanske testar imorgon bitti en sista gång bara för att utesluta grav 😭

• Errorika
    Vallmo93 skrev 2025-09-17 08:59:47 följande:

ÄL+8 idag och jag har lovat mig själv att inte testa för tidigt denna månad (eller iaf inte förrän i helgen, vid ÄL+11 om mensen inte börjat ännu då).

Men herregud vad svårt att tänka på annat? Känner verkligen nervositeten i kroppen, så rädd för att se spotting varje gång jag går på toa. Har lite bubblig/molande värk som kommer och går sedan igår kväll, men är lite osäker på om det är nervositetsmage eller min livmoder som redan börjar stöta ut slemhinnan :( 

Försökt hålla mig cool denna cykel men känns som jag verkligen tappar det nu de sista dagarna innan bim.  Behövde bara få skriva av mig 💔

Usch, jag vet exakt hur det är. Det är omöjligt att tänka på annat. Innan mitt MA i somras var allt annorlunda, nu är cykeln allt jag kan tänka på. Då är det nästan omöjligt att inte testa tidigt, men tycker det låter klokt att vänta ❤️ Styrkekram!
  • Errorika
    Nanathalie skrev 2025-09-16 21:57:12 följande:

Är så chockad. Finner inga ord ens. Men det blev ett plus här 😭❤️ Tack för era grattis!! Plusregnet i september år ju helt magiskt här inne! Lycka till ni andra ❤️
    Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9