BIM september 2025
Hej alla!
Jag och sambon har nyligen beslutat oss för att försöka oss på ett syskon till barnet som snart fyller 4. När man läser visa av era berättelser så känns det nästan lite dumt att berätta att försöka få ett barn till inte har varit självklarhet för oss. Har pendlat mycket fram och tillbaka. Nästan joinat klubben ?one and done?. Inte vetat om jag någonsin kommer orka vara förälder till två. Styrd av mycket rädslor. Men så för någon månad sedan började jag genuint känna att jag vill ha ett barn till. Inte bara för att få ett syskon, utan för att jag vill. Sambon har redan innan vi fick vårt barn talat om att bara ha ett barn. Har inte vetat hur jag skulle prata med honom om det. Men så kom diskussionen upp en dag och han hade också tänkt på ett barn till. Så nu är vi här.
Jag har långa menscykler och blir så avundsjuk på att höra alla som säger att de har ägglossning på typ dag 14. Här pratar vi ev ägglossning på dag 27 liksom :) Försöker minska ner på längden men ibland blir de ändå upp mot 50-54 dagar långa.
Nu är jag på dag 23 och ägglossningstest började precis visa ett svagt streck. Svårt att säga beräknad BIM just nu, får återkomma med det :)
Kul att följa era resor också och hänga här inne med er!