Inlägg från: Hejasommaren |Visa alla inlägg
  • Hejasommaren

BIM september 2025

Lovve123 skrev 2025-08-27 07:16:19 följande:
    Rfsu uppe och graviditeskollen nere. Någon mer som ser något på det röda? 🙏
    Jag ser absolut! Vad spännande! Du skickar dessutom hopp till mig som precis testade negativt ÄL+10 - då kanske jag inte är helt ute ut leken ännu..
  • Hejasommaren
    Lovve123 skrev 2025-08-27 09:20:11 följande:
    Kul att det kunde ge hopp! Ja var så negativt det kunde bli igår😄 har du några symtom?
    Inget mer än det ?vanliga? som ömma bröst och molvärk - men det kan ju vara mensens intågande också 🥲
  • Hejasommaren

Här dök mensen upp idag så dags att göra sig redo för BIM-septembertråden! ska för första gången höja dosen letrozol till trippeldos så hoppas jag svarar bättre denna gång. Ska på VUL om 10-12 dagar och kommer veta då när beräknad BIM blir. 

hoppas på massor med plus i den här tråden, varit alldeles för få i både juli och augusti❤️

• Hejasommaren
    Tjej90sve skrev 2025-09-02 16:27:33 följande:

Idag var jag till Gyn och hon kunde konstatera folliklar i äggstockarna. Så jag har troligen PCOS. Skulle komplettera med blodprov.

Är det någon här inne som har PCOS? Jag har ju så svårt att hitta min ägglossning och har oregelbunden mens. Ska ev. börja med metaformin sedan för att återställa balansen  i hormonerna vad jag förstod.

Jag har PCOS och äter metformin sedan 5 månader tillbaka 🥰 
  • Hejasommaren
    Tjej90sve skrev 2025-09-03 12:15:26 följande:
    Hur fungerar det för dig? Känner du någon skillnad? Regelbudnare mens?
    Jag är diagnostiserad med PCOS så för mig är det inte ?tillräckligt? med metformin för att få regelbunden mens utan äter letrozol också för att framkalla ägglossning. Men har fått mer stabilt blodsocker och känner mättnad på ett annat sätt än vad jag gjorde tidigare. 
  • Hejasommaren
    mothertotwo skrev 2025-09-12 08:47:31 följande:
    Varning för den som kanske inte vill läsa om min"mens".

Min mens är nog ingen riktig mens. 
    Det började som oxiderat i måndags med lite rosa,  försvann igen mot tisdagen men kom senare på kvällen igen. Fredag idag och har fortfarande oxiderat emellanåt. Men det kommer i omgångar och sen avtar. Det har också lite små klumpar. Men brunt/svart och sparsamt. Det har varit till och från under dagarna och vanliga trosskydd räcker. 

Kan detta ha varit ett fördröjt missfall eller något? Tydligen kan det komma ut som oxiderat blod i små omgångar om kroppen inte registrerat ett missfall tidigare. Jag hade ju två streck på mitt gravtest i juni/juli men inte blött något efter april förrän nu.

Äsch jag spekulerar för mycket😂
    Jag vet dessvärre inte alls vad det kan vara? har du varit hos gynekologen ännu som du fått tid till eller är det senare i september?
  • Hejasommaren
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-15 07:42:06 följande:
    Jag tog ett test nu imorse. Ska enligt appen flo ha bim imorgon. Men vet inte när jag ens ägglossade då detta är första försöket och har inte känt av någon specifik ägglossning. Men jag klistrar in bild. Detta är efter ca 2-3 minuter jag tog testet. Ser man nåt. Efter 5 minuter har det blivit starkare.
    Jag tycker absolut det där ser positivt ut! ❤️
Svar på tråden BIM september 2025