• yny

BIM september 2025

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • yny
    yny skrev 2025-09-02 09:08:14 följande:

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
    Kom på att jag kanske borde skriva nånting också! 😊 

Denna cykel är försök 2 att få till ett syskon. Är 34 år (35 i januari) så känner mig faktiskt lite stressad vilket såklart är DUMT av så många anledningar.. skäms över att skriva det.

Är mitt i ÄL nu (pos igår på cb digital och även imorse) så BIM bör bli runt 15 september.

Ska bli skönt att få dela resan med likasinnade 🌸
  • yny
    CraigBob skrev 2025-09-03 11:41:06 följande:

BIM +1 idag men inga tecken på mens ännu. Testade negativt för 2 dagar sedan så antar att hoppet fortfarande finns?? 

Någon här som testat negativt innan BIM som sen fått positivt efter? 

Kanske vågar testa igen imorgon om mensen fortfarande inte dykt upp. Trött på att bli besviken..

Med mitt första barn var det precis så! Testade negativt på BIM -1, sen kom aldrig mensen och var bortrest några dagar så testade igen på BIM +3 och då var det positivt!
    Håller alla tummar för dig! 
  • yny
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-09-04 18:18:47 följande:

kämpar & längtar efter första barnet här, fick missfall sommaren 2024 i vecka 6. Börjar bli otroligt tröttsamt och pressat så fort äl närmar sig nu mer. Denna gång kom dessutom äl mycket tidigare än vanligt och fick fast smiley direkt, ingen blinkande innan..så där missade vi flera värdefulla dagar innan äl 😴 hade samlag dagen efter den fasta smileyn så en viss chans finns väl. Men min fundering är, min partner har svårt att komma in i mig ( i all denna stress ligger mest fokus på att han ens ska kunna komma 😴) så det blir liksom halvdant?knappt att han är inne i mig när han kommer? Och då brukar jag hjälpa till att föra in lite med fingrarna för att öka chansen och få in mer 🙄 är det någon här inne som lyckats bli gravid trots halv bra försök? 🙏🏻 den gången jag blev gravid hade vi ett grymt samlag?.känns knappt som det existerar längre, finns det någon mirakel-historia?

Vi har precis samma problem här hemma. Sambon har svårt att komma i mig. Nu när vi försöker bli gravida igen har det redan blivit jobbigt. 

Men trots dessa bekymmer så fick vi ju vårt första barn ❤️ Så det går! 

Jag har verkligen ingen aning om ifall det faktiskt finns evidens för denna, men i den cykel jag blev gravid med första barnet så testade jag en sån här: www.billiga-tester.se/andra-fertilitetsprodukter/ferti-lily-befruktningskopp/&gad_campaignid=22382177165&gbraid=0AAAAAD40f2WFAr9vcfJADhtPrjitui3-v&gclid=Cj0KCQjw8eTFBhCXARIsAIkiuOykWmtr2CnBsLvxi4a9VLUDgiYrZw2lwqKJr0bAwg3LW1WTIIjoDNgaAspEEALw_wcB 
    Som sagt, vet inte om det finns bevis för att den funkar men den gjorde ju inget negativt för mig den gången iaf 🙂
  • yny
    Anonym (Skorpan) skrev 2025-09-07 09:26:30 följande:

En fundering jag har till er som någonsin blivit gravida - är det lite som när man blir kär att man VET när det händer men innan kan man undra ?är det såhär det känns??. Förstår ni vad jag menar? Att i varje väntan på mens så undrar man om det är så det känns att vara gravid men när man väl är det så fattar man att ?jaha det är SÅ det känns!?? Skulle ni säga i efterhand att det var skillnad från en vanlig lutealfas eller inte? 

Hoppas ni gånger med på min (kanske något oklara) jämförelse hahah

Har en graviditet i bagaget (som blev till sonen) så har bara den att utgå ifrån. Men den gången hade jag ömma bröst från BIM-5, vilket gjorde att jag testade på BIM-4 - vilket var negativt - och sen igen på BIM+1 när mensen inte kom - vilket var positivt. Har förstått det som att ömma bröst mest ska hänga ihop med progesteron och testar man negativt borde man inte kunna känna av symtom men det är ENDA gången i mitt fertila liv jag har haft ömma bröst i lutealfasen och den gången var jag gravid. 

Fick ingen nidblödning heller i den graviditeten. Fick dock en liten rosa flytning på BIM+1 samma dag som jag plussade men det måste ju ha varit pga något annat.
  • yny
    Miniblomma skrev 2025-09-08 20:26:52 följande:.

På grund av oregelbundna arbetstider kan jag varken tempa eller använda äl-stickor för att se när ägglossningen är. Jag går endast efter äggviteflytningar som jag bara har EN enda dag i cykeln.

Min fråga till er som tempar och äl-testar - hur väl sammanfaller era äl-flytningar med testen? Jag är rädd att kroppen lurar mig och att ägglossningen inte egentligen sker dagen jag tänker mig - den dagen med mest flytningar? Finns det någon som ägglossar EFTER att äggviteflytningarna upphört?

För mig stämmer det också bra, jag brukar ha äggviteflytningar samma dag som pos ÄL-test + dagen efter. 
  • yny

ÄL+8 idag, och lite rosa på toapappret nu på kvällen. Kanske nidblödning?! Hoppas!

• yny
    dstrl skrev 2025-09-11 13:07:46 följande:

Hoppas inte här, hoppas det är okej.

Har BIM på lördag och har idag fått en lätt blödning. Är rosa/rött o inte jättemycket. Funderar på om det kan vara en nidblödning såpass nära inpå mensen? Jag hade ägglossning på cykeldag 17 och är idag på cykeldag 29 om det inte är mensen som kommit o jag är tillbaka på cd1..

Någon som har erfarenhet av blödning innan bim? Brukar annars blöda kraftigt och ha extrema smärtor pga endometrios men nu har jag bara en lätt mensvärk, lätt illamående och yrsel.

Tror absolut det kan vara nidblödning! Jag har fått en lätt blödning också nu (har dock BIM nästa måndag/tisdag) så då googlade jag lite om nidblödning och den kan komma samma dag eller ett par dagar efter implantation, så i ditt fall skulle ju ägget ha kunnat fäst för ett par dagar sen och blödningen kommer nu :) Håller tummarna för att det är så iaf för dig! 🤞🥰
  • yny
    dstrl skrev 2025-09-11 19:36:46 följande:
    Tack för svar!
    Har aldrig fått så tidigare graviditeter så man blir ju fundersam.. Får hålla tummarna helt enkelt och ta ett test i helgen kanske. BIM är ju på lördag så på söndag borde det ju visa något isåfall tycker man ju?

Hur mycket blöder du?
    Ja söndag borde det ju absolut ge ett pålitligt testresultat :) 

Jag blöder inte alls mycket, lite ljusrosa mest när jag torkar mig och några droppar på trosskyddet. Började igår kväll och har fortsatt under dagen idag. Börjar bli mer brunaktigt nu. Har även molvärk, precis som lindrig mensvärk.
  • yny

Plussade precis! 😍 Håller tummarna nu att denna lilla vill stanna kvar 🤞❤️ 

ÄL+10/11
  • Meddelande borttaget
  • yny

Ingen aning om vad som hände nyss, är som att hela jäkla tråden klistrades in när bara listan skulle in.. skämmigt. Förbise förra inlägget...

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • yny

Vad tror ni om stegringen? 
    Översta är på BIM nedersta är idag på BIM+3. Är det normal stegring?
    Testet är RFSU testa ofta.
  • yny
    Sarasi skrev 2025-09-19 08:47:23 följande:
    Jag vet inte vad som är ?normalt? men det är ju en tydlig stegring vilket är positivt 😊
    Jaaa det är ju starkare ändå. Men det är fortfarande så svagt? Brukar det vara så? Någon som vet? :) är så nojig..
  • yny
    Elisand skrev 2025-09-19 12:30:25 följande:
    Vet du var du är i förhållande till ägglossning? Det säger ofta mer än bim när det kommer till testandet. <3 
    Det borde vara ÄL+17 idag
  • yny
    Elisand skrev 2025-09-19 16:27:26 följande:
    Jag är ingen expert men efter att varit med i mååånga trådar här så skulle jag tro att det inte är någon fara. Det är främst ökningen som är viktig och det har ju verkligen blivit starkare. Sen har jag förstått att rfsus tester inte är de starkaste och jag vet att jag läst om folk som aldrig fått lika starka streck som kontrollstrecket till exempel. ❤️
    Tusen tack ❤️ det gjorde mig ändå lugnare ❤️ hoppas och håller tummarna så att denna lilla vill stanna 🙏
Svar på tråden BIM september 2025