Inlägg från: Annasandra |Visa alla inlägg
  • Annasandra

BIM september 2025

Hej!! Hoppar in i tråden, vet inte exakt när BIM är, jag tog ut min pstav 21/8 och har ägglossning i skrivande stund! Så borde vara kring 14/9. Två barn sedan tidigare, gav upp ett tredje barn tätt p.g.a utomkveds och missfall och satte därför in pstav förra året för att stressa ner, men nu är vi igång igen och hoppas hoppas! Första försöket nu kan man då säga 

• Annasandra

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • Annasandra
    Jullan00 skrev 2025-09-02 10:26:29 följande:

Hejj hörni!

Äl+7 idag. I natt väcktes jag av extrema muskelspasmer i nedre delen av magen, så pass att jag hade svårt att somna om. Superobehagligt, men hade inte ont. Det har fortsatt hela dagen (har svårt att jobba nästan pga detta) så min fråga till er är: Kan det vara tecken på implantation? Jag ska testa med vetekudde senare ikväll om inte spasmerna försvinner..

Det där känner jag igen från min andra graviditet! Jag fick även en liiiiten nidblödning i samband med det, vilket är tecken på implantation. Åh vad jag håller tummarna för dig!!!
  • Annasandra
    Elisand skrev 2025-09-03 19:37:07 följande:

Nu är vi på väntelistan till fertilitetsmottagningen i vår region. Den jag pratade med sa att det är långa väntetider dit nu och att vi får räkna med 6 mån. Känns lite jobbigt.. Lång väntan när vi försökt och väntat och längtat 1 år. Sen ska man vänta på provsvar och ev behandling efter det. Mycket väntan med andra ord 😂Gyn här där jag bor hänvisade mig endast till den här mottagningen när jag ringde och berättade om mina korta lutealfaser och önskan om extra progesteron, så vi får vackert vänta helt enkelt. Det känns så galet att vi är här nu. I det som jag alltid varit rädd för men ändå aldrig helt trott att faktiskt kommer hända mig, utan bara avfärdat som en irrationell rädsla som de flesta har. Att det ska vara svårt att få barn. Kram till er alla som kämpar oavsett hur länge/kort, det är inte lätt ❤️

Otroligt att det ska vara så långa väntetider, en kollega till mig tröttnade på väntetiden och sökte sig till privatmottagning i en annan stad och fick hjälp betydligt mycket fortare, om det skulle kännas som ett alternativ. Hoppas att ni snart får turen med er och en lyckad graviditet ❤️
  • Annasandra

Vi hade tidigare en KIA sorento 7 sitsig vilket hade varit magiskt att ha kvar nu när vi planerar nr 3. För vi får INTE plats med bilkudde, framåtvänd samt babyskydd/bakåtvänd. Även när de två vi har sitter bak så är det otroligt trångt för en vuxen att också sitta där, min man får inte ens plats, så vi sitter också nu och funderar kring om det får bli byte av bil igen.. 

• Annasandra
    Qwerty1988 skrev 2025-09-07 07:17:40 följande:

går det lita på testlagrets stickor då ?? ÄL+9 idag

Ser jättepostivit ut!! Grattis till plussetHjärta
  • Annasandra
    Anonym (V) skrev 2025-09-07 12:18:55 följande:

ni som har fått plus, fick ni någon nidblödning ? 

Jag minns faktiskt inte hur det var när jag blev gravid som slutade i missfall (har väl förträngt) MEN! Jag har två barn sedan tidigare där den ena visade sig p.g.a tydlig nidblödning. :)
  • Annasandra

Wow vad kul att se så många plussa!! Grattis till er alla. 
    Här sitter jag och bara letar efter icke existerande symtom haha! BIM om 7 dagar... 

• Annasandra

Grattis till alla ni som plussat!! Bim-2 idag och fick ett minus på stickan, kommer inte mensen inom 5 dagar så tar jag ett nytt, men jag tror inte att det kommer visa något annat än postivit då.

Ses i oktober tråden! ❤️

• Annasandra

Än har jag en liiiten gnutta hopp, bim+3 och ingen mens i sikte, har inte några tunga och sprängda bröst som jag brukar ha strax innan mens (brukar känna mig som Dolly parton) utan bara känsliga, men annars inga graviditetssymtom, jag har inte tagit något mer test sen de jag tog strax innan bim. Jag försöker hålla på det tills mensen är 1 vecka sen ???? jag har dock tidigare graviditeter haft hyperemesis och blivit väldigt dålig kring bim men inget sånt nu, vilket sänker hoppet en aning. 

Slänger även in ett grattis till er som plussat sen sist jag gratulerade ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar på tråden BIM september 2025