Elisand skrev 2025-09-03 19:37:07 följande:
Nu är vi på väntelistan till fertilitetsmottagningen i vår region. Den jag pratade med sa att det är långa väntetider dit nu och att vi får räkna med 6 mån. Känns lite jobbigt.. Lång väntan när vi försökt och väntat och längtat 1 år. Sen ska man vänta på provsvar och ev behandling efter det. Mycket väntan med andra ord 😂Gyn här där jag bor hänvisade mig endast till den här mottagningen när jag ringde och berättade om mina korta lutealfaser och önskan om extra progesteron, så vi får vackert vänta helt enkelt. Det känns så galet att vi är här nu. I det som jag alltid varit rädd för men ändå aldrig helt trott att faktiskt kommer hända mig, utan bara avfärdat som en irrationell rädsla som de flesta har. Att det ska vara svårt att få barn. Kram till er alla som kämpar oavsett hur länge/kort, det är inte lätt ❤️
Otroligt att det ska vara så långa väntetider, en kollega till mig tröttnade på väntetiden och sökte sig till privatmottagning i en annan stad och fick hjälp betydligt mycket fortare, om det skulle kännas som ett alternativ. Hoppas att ni snart får turen med er och en lyckad graviditet ❤️