Inlägg från: Anonym (Blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blomman)

BIM september 2025

Hej på er!
    Inte varit aktiv i dessa trådar på ett bra tag då jag kände att jag behövde en paus. Vi har försökt sen april/maj-24 utan resultat. Har inlett fertilitetsutredning och inväntar nu vidare utredning för min partner pga dåligt resultat på spermaprov. Men alltså denna väntan är så jobbig! Jag vill bara komma vidare i processen så fort som möjligt. Visar det sig sedan att IVF/ICSI behövs lär det väl vara väntetid till de också 😞 ville nog inte komma någonvart med detta inlägget än att skriva av mig lite. Någon som är/varit i samma sits?

• Anonym (Blomman)
    Anonym 8296 skrev 2025-09-09 18:31:33 följande:
    Hej! Kan känna igen mig..också försökt under den tiden. Blivit gravid en gång som slutade i MF tidigt. 
    Jag känner en enorm hopplöshet, kanske mest för att min partner inte vill att vi tar hjälp? utan menar att vi inte behöver stressa 🙄 sjukt frustrerande när tiden bara går. vet inte hur jag ska komma vidare i detta..var din partner med på det eller har det varit kämpig? 
    Förstår känslan av att man vill komma vidare 💕 

Ja det är så tufft, allt man vill är ju att komma vidare och det går inte en enda dag utan att jag tänker på de efterlängtade plusset. Blir som att man lever i en besvikelse över att inte blivit gravid än? Min partner kände väl också att vi inte skulle stressa, men gick ändå med på att inleda utredning - vilket gjorde mig så glad. Ett steg närmare i alla fall, även om väntan i att komma vidare i processen är olidlig. Förstår din frustration att bara komma vidare! Din partner vill inte alls ta emot hjälp då?

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-09-09 18:57:20 följande:

Ledsen att höra det. 

Vi har också försökt ett tag nu. Blivit gravida 3 gånger sedan april -24 men fått MA två gånger och kemiskt en gång. Tog oss faktiskt till livio i början av september där de kollade mig och min man. Ska få svar på spermaprov och progesteron test på fredag. 

Det är så frustrerande när man aldrig får sin efterlängtade bebis.

Beklagar ❤️

Ja visst är det frustrerande, och en ständig besvikelse tycker jag. Skönt ni snart ska få svar i alla fall! Håller tummarna för er framöver ☺️
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Ärtan) skrev 2025-09-09 21:35:21 följande:
    Det är så tufft att leva i väntan, men på ett sätt kan det vara skönt att få svar på varför det inte blivit något. Så länge det finns spermier så kan det gå med icsi ❤️ 
    De här forumen kan vara tuffa när man är barnlös och läsa om andra som redan har barn som inte har förståelsen för att leva med ovissheten om man någonsin kommer bli förälder. Kan tipsa om Bumpy där det finns fler i samma sits. 
    Tack för tips ❤️
Svar på tråden BIM september 2025