• Vallmo93

BIM september 2025

Hej alla, kommer in från Augusti tråden då mensen nu kommit och det inte blev något 💛

Nu 6e försöket efter X-operation i mars där en äggledare togs bort så det börjar kännas tufft att inte få se ett till plus igen. Samtidigt som jag såklart försöker vara hoppfull. Men tror jag kommer försöka ta en liten mer inaktiv roll på FL denna månad, vill dock fortsatt vara med i en bim-lista 😄 

Håller tummarna till alla oss att September kommer med massa plus!! ❤️❤️

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Jullan00 - 6/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9

• Vallmo93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-09-09 07:44:52 följande:

Äl+11 idag. Kanske är något ändå 🥳
    Åh ja! Easy at home brukar aldrig ge mig spök - så tror definitivt det är något på gång 😍
  • Vallmo93

Uppdaterar min bim då ÄL är idag 🥳
    inte lika aktiv här denna månad, men jag läser och hejar på er alla. Jag testar bisolvon-metoden för första gången så får se hur det går 😄

Har lovat mig själv (och min partner) att inte testa tidigt denna månad. Blir alltid så fruktansvärt besviken och ledsen. ❤️

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • Vallmo93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-09-10 07:33:01 följande:

Dagens test. Vet inte om jag tycker det ökat något
     clearblue säger inte gravid och premom syns det inget streck på. 
    Jag tycker det är rosa strecket. Vad tror ni? 

Gårdagens 

Dagens

Ja jag tycker det är tydligt streck och nu på två dessutom 🙈 min upplevelse är somsagt att e@h ändå är lite trögare än många andra märken och inte ofta ger spök, trots att de också är tidiga test. Kan du ta ett Clearblue Early kanske? De som förvisso är kända för spök - men med dessa test så tror jag du hade sett ett tydligt streck på det om det är något!

Håller tummarna ❤️
  • Vallmo93
    Annpor skrev 2025-09-13 11:54:08 följande:
    Gick av nattpass imorse och bara fick en stark känsla av att jag var helt säker på att jag är gravid, kände det i hela mitr inre, som ett lugn som lagt sig över hela mig. Mina pms symtom kändes inte heller längre som pms symtom, utan en annorlunda form av ömmande bröst tog vid. Tog ett test i morse och ja, nu syns det utan filter, det där strecket vi alla längtar efter. Kan inte tro det, är så väldigt glad. Vi som fått remiss skickad IGÅR för IVF, och så plussar vi idag? Äntligen är det på riktigt vår tur. Vår fina pojke i himlen ska få bli storebror. 🥺????🌈 
    Ibland är resan lång, men kom ihåg att alla nedslående besked varje månad för er närmare ert plus. Det har stärkt mig varje månad att tänka så- och nu är det helt plötsligt sant. 
    Kram från Norrland
    Ikväll blir det Champagne, eller ja, läs Champis! 
    Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9 

Åh stort grattis! Så glad att få komma in och läsa detta ❤️ känns som man följts åt lite i alla bim-trådar, så är så fint att du ville dela med dig
  • Vallmo93
    Granen123 skrev 2025-09-14 17:14:06 följande:

Här kom med all sannolikhet mensen 1-4 dagar för tidigt idag.. Svårt att veta exakt beräkning pga mitt utomkvedshavandeskap jag opererades för i augusti månad. Men räknar med att det här är mensen men jag är fortfarande livrädd att det ska vara ett nytt X, var precis så här det startade förra cykeln med att mensen kom men min intention var så stark att jag skulle vara gravid? slutade testa när mensen kom.. Upptäckte mitt X tack vare ett väldigt tidigt ägglossningstest i nästa cykel. Blödningar ihop med gravsymtom bådar inte gott med mitt bagage och mina senaste erfarenheter? 

Jag ska trots denna mensliknande blödning ändock ta ett gravtest om 1-2 dagar för att utesluta att det inte är något som gömmer sig där. Som sagt livrädd för ännu ett X. Skulle det vara så vill jag upptäcka det i tid. Har man väl haft ett X är risken högre än för gemene man att man ska få ett till. Men håll gärna era tummar för negativa tester kommande dagar för min del? siktar och hopppas på bättre lycka i oktober-tråden ❤️ grattis till er alla som plussar och tack för stödet ❤️🙏🏻

Var exakt likadant för mig efter min operation, livrädd för nytt X och fortsatte testa flera dagar efter mensen för ville inte se positivt test. Men ångesten blir bättre med varje cykel! ❤️

Och som annan skrev här i tråden, även om det är något förhöjd risk för nytt x så är det i det stora hela en liten risk att det ska ske 2 gånger. Massa kramar 🤗
  • Vallmo93

Stort grattis! Så kul att se så många plus i September tråden ❤️

Drömmar22 skrev 2025-09-14 21:36:35 följande:

Då fick jag bidra med dagens plus! 
    Tog ett tidigt grav.test på ÄL+8. Visade ingenting och jag gav typ upp redan då. Trots att det var så tidigt.. Men sen började magen krångla och jag har haft som mild mensvärk till och från under flera dagar. När jag dessutom inte fick någon mellanblödning nu innan mens så blev jag lite hoppfull igen. Tog testet idag på BIM dagen! 😀

Lycka till alla ni andra ❤️
    Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9 ➕
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Drömmar22 - 14/9 ➕
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    anonym2026 - 27/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • Vallmo93
    Bellis9207 skrev 2025-09-15 15:59:43 följande:

Hej alla! Har läst tråden utifrån, var med i flera trådar innan sommaren! men tog en paus under sommaren då jag kände mig mer stressad av det! Så kul att få se så många plus denna månaden ❤️ jag skulle verkligen behöva er hjälp o tyda denna bilden, tog detta vanliga o såg ett streck, tog då digitalt som visade ej gravid. det kanske är för tidigt för det? Men jag tror att Bim är imorgon, du blir helt snurrig av allt detta 🤣 vad tror ni??? 

Tycker absolut det ser ut att vara ett svagt, men tjockt streck. Inte alls som de klassiska spökstrecken som cb gärna ger.

Ta ett nytt imorgon! Jag tror det är början på något bra 😍
  • Vallmo93

ÄL + 6 idag och jag gjorde ett stort ?hälsoprov kvinna? i morse för att kolla upp mina blodvärden. (Bokade privat genom testmottagningen).

Har ju haft problem med korta lutealfaser och tidig spotting senaste månaderna (även om förra fakriskt var bra). Så var framförallt intresserad av mitt progesteron värde.

Men hur tolkar man hormonproverna? Är detta lågt eller faktiskt okej? Någon som har koll? ❤️😄
  • Vallmo93
    Nanathalie skrev 2025-09-16 05:37:35 följande:
    Ska köpa ett ultratidigt idag... Åh gud mitt hjärta smattrar. Började med progesteronet igår iallafall just in case liksom. Herregud är i c h o c k. Så rädd att det inte ska vara på riktigt och så rädd att att det inte stannar som de andra gångerna. ❤️
    Åh så stort grattis! 😍🤩
  • Vallmo93
    Elisand skrev 2025-09-15 23:16:51 följande:

Kunde inte ta äl-test den här månaden och nu känner jag mig lite förvirrad på när äl var. Enligt FF-appen utifrån temp så hade jag äl cd13 men har haft massa fertilt sekret i 3 dagar i sträck efter det så det känns liksom konstigt att det inte helt sammanfaller. Brukar vanligtvis ha liksom typ 4 dagar innan äl och sista dagen är själva äl-dagen. Hur brukar ert fertila sekret va i samband med äl?? 

Börjar för övrigt känna mig uppgiven, som vanligt några dagar efter äl. Som att det nog aldrig kommer fungera för oss. Försöker hålla hoppet uppe iaf <3

Jag är ÄL+7 idag och också uppgiven. Inte för att det finns anledning till det, men känns som det aldrig kommer bli min tur och att något är fel. Dessa dagar i väntan på mens är fan jobbiga? men ja vi får hålla hoppet uppe!

Angående sekret så kan det skilja sig för mig månad från månad. Denna cykeln hade jag också en del sekret ca 3ish dagar efter ÄL. Körde dock Bisolvon metoden så kanske att det hängde kvar lite från det. Men använder temp för att bekräfta ÄL.

Håller tummarna för oss! 🌟❤️
  • Vallmo93
    Anonym (Ardna) skrev 2025-09-15 16:18:39 följande:

bara koll på progesteron och man säger att över 10 ng (=ca 30 nmol)är tillräckligt för att supporta en graviditet (men i Sverige brukar man tycka det är ok med lägre nivåer också). 

Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-15 17:22:14 följande:

Ingen koll men blev nyfiken! Enligt copilot är balansen mellan östrogen och progesteron viktig med tanke på var du befinner dig i cykeln. Högre progesteron kan vara bättre för en graviditet men 30 och uppåt är, precis som Ardna skriver, tillräckligt. Håller tummarna för att du snart får ett plus :)

🤰 Vad betyder detta för eventuell graviditet?

Ägglossning har sannolikt skett, eftersom progesteron är över 30 nmol/L ? ett vanligt tröskelvärde för att bekräfta ägglossning.

Östrogenet är i balans, vilket är viktigt för att livmoderslemhinnan ska vara mottaglig för implantation.

LH är lågt, vilket är normalt efter ägglossning ? det stiger bara runt själva ägglossningen.

Så: om du försöker bli gravid, är detta en lovande hormonprofil för lutealfasen. Det visar att kroppen har gått igenom ägglossning och nu är i en fas där implantation kan ske.

Tack för svar! Och Siripiri (kan inte citera dig i samma svar då ditt svar ligger på annan sida ❤️).

Haha chatGPT är verkligen ens bästa vän ibland, frågar så mycket om symptom, cykler och annat men ibland känns det som att den bara svarar vad man vill höra (o h om det ligger inom referens).

Men ja, jag ska nog inte stressa upp mig alltför mycket över min progesteron nivå då den verkar ändå ligga helt OK och för att kunna stötta en graviditet. Hoppas bara så att det är min tur snart 🙈❤️
  • Vallmo93

ÄL+8 idag och jag har lovat mig själv att inte testa för tidigt denna månad (eller iaf inte förrän i helgen, vid ÄL+11 om mensen inte börjat ännu då).

Men herregud vad svårt att tänka på annat? Känner verkligen nervositeten i kroppen, så rädd för att se spotting varje gång jag går på toa. Har lite bubblig/molande värk som kommer och går sedan igår kväll, men är lite osäker på om det är nervositetsmage eller min livmoder som redan börjar stöta ut slemhinnan :( 

Försökt hålla mig cool denna cykel men känns som jag verkligen tappar det nu de sista dagarna innan bim.  Behövde bara få skriva av mig 💔

• Vallmo93
    Errorika skrev 2025-09-17 10:42:53 följande:
    Usch, jag vet exakt hur det är. Det är omöjligt att tänka på annat. Innan mitt MA i somras var allt annorlunda, nu är cykeln allt jag kan tänka på. Då är det nästan omöjligt att inte testa tidigt, men tycker det låter klokt att vänta ❤️ Styrkekram!
    Ja verkligen, jag hade X i våras och upplever att mitt mindset blivit värre efter det också. Så svårt att njuta av ttc, framförallt dessa dagar. Tack! ❤️
  • Vallmo93
    isa94 skrev 2025-09-17 11:33:47 följande:

Åh, är ÄL+7 idag så typ samma som dig, längtar varje dag tills jag får gå och på kvällarna för att då vakna upp till en ny dag och en dag längre från ÄL. Jag har också sagt att jag ska försöka att bara vänta ut BIM, men får se om jag klarar det när helgen väl kommer. 

brukar ha en cykel mellan 26-28 dagar, och självklart kom ägglossning senare och cykeln då beräknas (utifrån tidigare cyklar också) att vara på 28 dagar denna gång 🥺 

När har du BIM Vallmo93? för ÄL måste du haft den 9.e va? jag hade den 10.e 

Haha, så sant, jag gick typ och lade mig 20 igår bara för att komma en dag närmre 😅

Ja exakt! Jag hade ÄL 9e och bim ca 20e (Eventuellt 21 om jag har tur, eller dagen innan om
    jag har otur). Brukar också ha ca 26-28 dagar cykel! Har senaste tiden haft svängig lutealfas med spottings, så därför jag går runt nu de sista dagarna och är så tok-nervös över att se något på pappret. 🙈 Det brukar kunna komma redan nu ÄL +8.. :/
Svar på tråden BIM september 2025