• isa94

BIM september 2025

Hejsan, ?Ny här? för denna gång🌸 

Har två barn sedan innan, en son på 6 år och en dotter på 4 år. Vi är nu redo för en trea, har pratat om det ett tag och nu känns det rätt. Så denna ägglossning är första aktiva försöket. Ägglossning beräknad på måndag 8/9, typiskt nog är mannen bortrest fredag - söndag. 😅 så får göra så gott vi kan denna vända, hoppas hans jobbresor inte klaffar lika dåligt framöver. 

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    En som längtar 17/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Isa94 - 21/9
    Lunyum - 29/9
  • isa94
    typiskt, länge sen, tänkte fel och kopierade listan från inlägget högst upp, ska ju vara längst ner, så nu ska det bli rätt ????

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    En som längtar 17/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Isa94- 21/9
    Lunyum - 29/9
  • isa94
    Mololo skrev 2025-09-04 22:44:00 följande:

stort grattis!!! Hjärta

Ja de där funderingarna har jag också. Är också 35 och försöker på min trea. Orkar man? Har vi plats? Måste vi köpa ny bil? Haha många funderingar. Men det löser sig nog tids nog! 

Åh, haha skönt att det är två till i samma tankar, är 31 och funderar också på bil, får vi plats med tre stolar i bilen, och hur? En framåt, en bakåt och ett babyskydd/en till bakåt sen, haha vi måste även bygga om vinden och inreda den då vårt fjärde sovrum byggde vi bort när stora sonen på 6 år föddes och gjorde en allmän yta/liten tv yta till barnen, i tankar som (ja,ja, när vi behöver ett till rum så kommer vi inte bo kvar här) 
  • isa94

Wow stort grattis! ❤️🧸

Neksta skrev 2025-09-07 13:27:55 följande:

Plus här med! ÄL +11
  • isa94

Jag har också fallit bort. så uppdaterar igen. 🥰 men senarelägger då Natural Cykels ändrat lite då mig ägglossning inte är bekräftad, men beräknas vara på onsdag nu efter att den först skulle varit idag, men fått negativa LH test men fick positivt i morse! 
    prickade in samlag igår, och kommer även blir idag och imorgon. ❤️ 

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    Vallmo93 - 18/9
    anonym2026 - 19/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • isa94

Men åh! Stort grattis! 🧸

yny skrev 2025-09-12 06:41:11 följande:

Plussade precis! 😍 Håller tummarna nu att denna lilla vill stanna kvar 🤞❤️ 

ÄL+10/11
  • isa94

Tycker mig också se något! 
    Läste att du haft ett X, vill bara dela med mig kring att jag hade ett X 2018 där man plockade bort min vänstra äggledare, 2019 föddes vår första son, sedan 2021 fick vi vår dotter. Nu har vi börjat resan för en tredje. ❤️ 

Hoppas verkligen sträcket blir starkare snart! ❤️ 

Granen123 skrev 2025-09-13 09:08:04 följande:

Mitt gravtest imorse var negativt, dessa bilder är tagna efter tidsintervallen. Så det ska ju räknas som ogiltigt? 

Enligt mina beräkningar av fertilt sekret och positivt ÄL-test så borde jag vara ÄL+12 idag. Men enligt NC är det ÄL+9 då NC beräknade min ägglossning till fyra dagar efter positivt ÄL-test?  

Vill ändå dela med mig av bilderna. Är det någon som ser något på dessa trots att bilderna är tagna efter giltiga tidsspannet. Är det någon som haft negativt inom giltigt testtid, för att några minuter senare eventuellt bli svagt svagt positivt och det visade sig vara en graviditet? 
  • isa94
    Granen123 skrev 2025-09-13 19:41:24 följande:
    Tack snälla för att du delar ❤️ Det ger mig hopp. Försökte ni länge aktivt innan det tog sig efter operation? Tack för peppen och håller tummarna för era trea kommer snart också 🥰
     Nej, det fick faktiskt snabbt, en mens sen plussade vi. ❤️ 
    De som var på gynakuten sa att man kunde försöka direkt efter första mens, men sen en barnmorska jag träffade sa typ?oj, man bör vänta xx länge, kommer inte ihåg hur länge hon Sa? men jag litade på den som gjort operationen, 
    Allt gick bra och han är pigg och frisk. ❤️ 
  • isa94
    Granen123 skrev 2025-09-14 17:14:06 följande:

Här kom med all sannolikhet mensen 1-4 dagar för tidigt idag.. Svårt att veta exakt beräkning pga mitt utomkvedshavandeskap jag opererades för i augusti månad. Men räknar med att det här är mensen men jag är fortfarande livrädd att det ska vara ett nytt X, var precis så här det startade förra cykeln med att mensen kom men min intention var så stark att jag skulle vara gravid? slutade testa när mensen kom.. Upptäckte mitt X tack vare ett väldigt tidigt ägglossningstest i nästa cykel. Blödningar ihop med gravsymtom bådar inte gott med mitt bagage och mina senaste erfarenheter? 

Jag ska trots denna mensliknande blödning ändock ta ett gravtest om 1-2 dagar för att utesluta att det inte är något som gömmer sig där. Som sagt livrädd för ännu ett X. Skulle det vara så vill jag upptäcka det i tid. Har man väl haft ett X är risken högre än för gemene man att man ska få ett till. Men håll gärna era tummar för negativa tester kommande dagar för min del? siktar och hopppas på bättre lycka i oktober-tråden ❤️ grattis till er alla som plussar och tack för stödet ❤️🙏🏻

Men åh, håller tummarna för dig. ❤️❤️  håller tummarna på att kroppen inte landat helt ännu och inte kommit in i sin vanliga cykel. 

(du behöver inte svara om det känns jobbigt/inte vill) 
    Tog du bort ena äggledaren som det fastnade i eller lät du den vara kvar och tog tabletter? 

• isa94

Men åh så härligt! Grattis! Vilken revansch efter att man släppt det och gett upp hoppet för just denna cykel. ❤️ 

Drömmar22 skrev 2025-09-14 21:36:35 följande:

Då fick jag bidra med dagens plus! 
    Tog ett tidigt grav.test på ÄL+8. Visade ingenting och jag gav typ upp redan då. Trots att det var så tidigt.. Men sen började magen krångla och jag har haft som mild mensvärk till och från under flera dagar. När jag dessutom inte fick någon mellanblödning nu innan mens så blev jag lite hoppfull igen. Tog testet idag på BIM dagen! 😀

Lycka till alla ni andra ❤️
    Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9 ➕
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Drömmar22 - 14/9 ➕
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    anonym2026 - 27/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • isa94

Håller tummarna för dig!! Spännande att få
    se imorgon eller om någon dag! 

Nanathalie skrev 2025-09-15 20:07:14 följande:
    Glömde bilden

• isa94

Åh, är ÄL+7 idag så typ samma som dig, längtar varje dag tills jag får gå och på kvällarna för att då vakna upp till en ny dag och en dag längre från ÄL. Jag har också sagt att jag ska försöka att bara vänta ut BIM, men får se om jag klarar det när helgen väl kommer. 

brukar ha en cykel mellan 26-28 dagar, och självklart kom ägglossning senare och cykeln då beräknas (utifrån tidigare cyklar också) att vara på 28 dagar denna gång 🥺 

När har du BIM Vallmo93? för ÄL måste du haft den 9.e va? jag hade den 10.e 

Vallmo93 skrev 2025-09-17 08:59:47 följande:

ÄL+8 idag och jag har lovat mig själv att inte testa för tidigt denna månad (eller iaf inte förrän i helgen, vid ÄL+11 om mensen inte börjat ännu då).

Men herregud vad svårt att tänka på annat? Känner verkligen nervositeten i kroppen, så rädd för att se spotting varje gång jag går på toa. Har lite bubblig/molande värk som kommer och går sedan igår kväll, men är lite osäker på om det är nervositetsmage eller min livmoder som redan börjar stöta ut slemhinnan :( 

Försökt hålla mig cool denna cykel men känns som jag verkligen tappar det nu de sista dagarna innan bim.  Behövde bara få skriva av mig 💔

• isa94
    lunyum skrev 2025-09-17 22:22:54 följande:

En till i ÄL+7/8 klubben här! Har inte så mycket hopp om den här cykeln, men vill att nästa vecka går fort så att man antingen kan fira eller göra sig redo för nya tag.

Vad roligt att vi är fel aktiva med typ samma datum. 

Ja, tycker det är ganska skönt när man känner att man närmar sig BIM ändå. för känslan att det om det blir negativt så är det typ bara en vecka kvar till nästa ÄL 

Har du tänkt att testa nått innan BIM? 

Jag känner mig kluven om jag ska testa eller bara vänta och se om mensen kommer eller inte och testa om den inte kommer. Känns typ lättare att ta att mensen kommer än att få ett negativt test? 

• isa94
    lunyum skrev 2025-09-18 17:01:31 följande:

Ja, det var kul att se att det var fler! Hade troligen ÄL den 10:e. Sist hade jag en rätt lång och konstig lutealfas så har fortfarande inte helt koll på när BIM borde vara.  

Precis, när BIM varit är det bara mens och sedan väldigt kort kvar till fasen där man faktiskt gör något annat än bara vänta! 

Jag tror att jag ska försöka vänta till mensen men det är nog lättare sagt än gjort haha. Jag har inte reagerat särsilt negativt på negativa test utan snarare inte tagit in alls att de varit negativa utan bara viftat bort det. Att vänta till dess att jag inte kan skylla ett negativt test på att det är för tidigt för att se något helt tydligt är nog bättre för min del. 

Jag hade också ÄL den 10, då räknat på cykeldag 16, brukar ha mellan 14-16, och nu då en beräknat cykel på 28 dagar, som ligger vanligen mellan 26-28 Beroende på ägglossning. 

Jag tror jag ska försöka vänta, men slog oss att mannen min är bortrest över BIM och dagen efter, så vet inte hur jag vill göra då, testa tillsammans innan han åker för att ändå göra ihop, eller att jag får reda på det när han är borta och ta det som det kommer. 

Vad skönt! är vårt första försök denna vända och våra två innan gick på första försöket, eller ja typ. Innan första fick jag ett X. Men nu är vi även äldre, var 24 med första o 26 med andra, nu är jag ändå 31. Så inställd på att det inte kommer gå lika lätt denna gång. Så vet inte hur jag kommer reagera på ett negativt resultat fasten jag är inställd på det 😬
  • isa94
    lunyum skrev 2025-09-18 22:36:17 följande:
    Klurigt att veta om det är bäst att testa i förväg eller göra det själv bör han är bortrest! 

Håller tummarna för att det går lika enkelt för dig den här gånge! Är också 31 men har inga barn sedan tidigare, och är inne på tredje cykeln nu. Jag blev gravid på första försöket (på vår bröllopsresa till och med! Kändes romantiskt) och fick tyvärr ett tidigt missfall, men det kändes ändå på något sätt skönt att veta att det gick att bli gravid. Har kompisar i samma ålder eller lite äldre där det gått på första försöket och de fått behålla, men också flera som behövt göra IVF innan 30, så åldern behöver verkligen inte säga så mycket redan nu. 
    Men åh så spännande! Haha, vi gifte oss också i somras. I Juni❤️ 
    Men vad skönt ändå att veta att det går, bra med den inställningen. 
    Ja. nä., det kanske är för ?tidigt? för att ålderns ska hunnit påverka så mycket. Håller tummarna för det. 
  • isa94

Sån besvikelse! av någon anledning så mätte inte min Apple Watch temperaturen idag?Haha, känner typ att denna natt/dag blev bortkastad nu. var därför tvungen att testa ultratidigt CB test, men de gav inget utslag. ÄL+10 idag, BIM på tisdag (brukar börja sent på kvällen med väldigt liten blödning, så kanske snarare BIM på onsdag. 

• isa94
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-20 07:54:18 följande:
    Var sömnläget aktiverat? Förstår verkligen besvikelsen, grafen ser ju bra ut i övrigt och äl+10 behöver inte ge positivt, implantation kan ju precis ha skett. Håller tummarna att du bara testat för tidigt :)
    Ja det var ju det, stängde av sömnlöshet när jag vaknade och skulle upp på toa. men om det var för tidigt och den inte har räknat in tempen innan eller nått? Då min ?vakna? tid på helgen är inställd på 8. Och detta var vid typ 6.. 
    börjat vakna tidigare senaste veckan av någon anledning. Så nu ändrade jag i appen att vaken ska börja 6.30, samma som jag har på vardagarna. 
  • isa94
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-20 08:14:57 följande:
    Hmm, så länge du sov mer än 4 timmar ska den registrera. Jag har längre sömnläge på helgerna för att jag inte vill vakna av alarm. Brukar därför stänga av sömnläget när jag vaknar, ibland somnar jag tom med om och den brukar ändå registrera. Kan du se basaltempen i hälsa-appen?

Aldrig varit in här och kollat tidigare, utan bara i NC. här ser jag bara temp under handledstemperatur? 

verkligen ingen aning om vad som hände i natt och varför den inte mätte tempen? Har ju gjorde det varje dag tidigare.. 

• isa94
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-20 09:11:05 följande:
    Vad konstigt, tänkte om du kunde se tempen i hälsa-appen och att NC inte synkat men ser ut som att det inte registrerats av klockan alls - annars hade du kunnat se lördagen under handledstempen. Den visar ju inte exakt temp som NC men ändå indikation. Om du inte redan har dubbelkollat att klockan är inställd på att spåra sömnen med apple watch skulle jag göra det, så att det inte blir samma fel imorgon.
    Den är inställd rätt, får se till att dubbelkolla ikväll när jag lägger mig att sömnläget är på, dubbelkollade inte det igår och la mig tidigt, tycker dock att sömnlöshet borde hoppa på den tiden den är inställd på oavsett om jag somnat innan det eller inte. 
    Anonym (Ärtan) skrev 2025-09-20 09:12:53 följande:

Bekymra dig inte över en missad temp 🥰 Jag och många andra som försökt länge slutar tempa efter bekräftad ägglossning för det säger ändå inte mycket då det kan se ut precis hur bra som helst och ändå bli negativt och vid graviditet kan det se dystert ut också. Apple watch är ofta svajigt mot tex tempa vaginalt så läs inte in för mycket i hur det ser ut i lutealfasen ❤️

Tack ❤️ vill se om den dippar något när mensen ska komma som den brukar. Men ska försöka släppa lite och bara hitta på massa kul i helgen så tiden flyter på utan att tänka så mycket ❤️ 
  • isa94

Jag är ÄL+11 idag, BIM på tisdag kväll/onsdag. 
    mitt största just nu är att jag alltid brukar ha så otroligt ömma bröst dagarna innan mens, men känner inte av något alls nu. Sen brukar min mage va så spänd också, men det är den inte heller. 

tycker att jag känns små hugg och kramper till och från men kanske känner för mycket. heller haft 0ork på gymmet vilket jag inte brukar märka av innan mens annars. 

Testade dock med ett tidigt test igår ÄL+10 som var negativt. 
    så börjar ställa in mig på att mensen är på G. 
    Men om inte tempen sjunker mer imorgon så blir det nog ett nytt test imorgon bitti på ÄL+12. 

Svar på tråden BIM september 2025