Inlägg från: Anonym (Elly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elly)

BIM september 2025

Vi försöker med vårt andra barn. Har precis slutat med p-piller. Tar inga ägglossningstest, går på känsla Och följer via appen flo.

Har haft lätt ägglossnings känsla sedan i onsdags. Idag söndag haft ganska rejäl. Tror jag har ägglossning imorgon eller idag och ska ha enligt appen imorgon.

Hade sex i torsdag, alltså 4-5 dagar innan beräknad ägglossning. Så min BIM dag blir 16/9. 

• Anonym (Elly)
    yny skrev 2025-09-02 09:08:14 följande:

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    Elly - 16/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • Anonym (Elly)

Kan det vara så om du slutar mitt i/ i slutet av p piller kartan att ägglossning kommer någon/några dagar efter? Jag fick en blödning när jag slutade med p-piller hade då 2 dagar kvar av piller plus 4 sockerpiller. 

Detta var 18 augusti och får en känsla av att mensen är på g. Har inte känt ägglossnings symtom, vad jag tror iaf. 

• Anonym (Elly)

Jag vet inte riktigt när jag har bim eller hade ägglossnin. 😂 

Men har fått sådan huvudvärk och lätt illamåend. Kan mycket väl vara pms, tror jag avvaktar med att testa och ser om mensen vill komma nu i veckan.

Men någon av er som haft malande huvudvärk och varit gravida?

• Anonym (Elly)

Jag tog ett test nu imorse. Ska enligt appen flo ha bim imorgon. Men vet inte när jag ens ägglossade då detta är första försöket och har inte känt av någon specifik ägglossning. Men jag klistrar in bild. Detta är efter ca 2-3 minuter jag tog testet. Ser man nåt. Efter 5 minuter har det blivit starkare.
  • Anonym (Elly)
    Hejasommaren skrev 2025-09-15 07:50:22 följande:
    Jag tycker absolut det där ser positivt ut! ❤️
    Är väldigt nojig att det inte är något. Ena stunden känner jag mig lite gravid medan nästa känner jag inget. Har en magkänsla att jag inte är gravid. Dock har jag haft pms symtom jag hade med förra gradividiten. Men då kände jag nog mer.

ska testa imorgon eller i övermorgon.
  • Anonym (Elly)

Nu har jag med testa ofta rfsu med morgonurin fått jääätte svagt positivt streck 3 dagar i rad. Ena stunden har jag mensvärk och tänker det är något. Sedan kan jag inte känna något under hela dagen och kvällen utom kanske lite snabbt en mensvärk.

Är det normalt att få spökstreck så många dagar i rad? Nån som vart med om det? 

• Anonym (Elly)
    Annpor skrev 2025-09-17 15:16:53 följande:
    Fick också svagt positivt flera dagar i börja. Idag äl + 16 fick jag starkt plus. Kan ta ett par dagarna för hcg att stiga ordentligt, inget ovanligt alls. Kan du inte testa lägga upp en bild, så kanske vi kan hjälpa dig tyda? 😊
    Okej 🥰 jag vet faktiskt inte när jag har bim då jag vet inte när jag ägglossade eftersom jag precis slutat med p-piller 😂 Men går efter senast jag hade ägglossningskänsla och vi hade det lite ?mysigt?

Och då ska bim typ vara den här veckan. Här är bild från igår morse. 
  • Anonym (Elly)

Tog ett test i morse trodde det skulle visa negativt men nej? positiv. Är jättechockad. Jag har precis slutat med p-piller. Vet inte ens när jag ägglossad. Min lilla tjej på snart 3 år ska bli storasyster 

Jag har inte heller några märkbara symtom som jag hade med min dotter 😮

• Anonym (Elly)
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-18 07:41:45 följande:

Tog ett test i morse trodde det skulle visa negativt men nej? positiv. Är jättechockad. Jag har precis slutat med p-piller. Vet inte ens när jag ägglossad. Min lilla tjej på snart 3 år ska bli storasyster 

Jag har inte heller några märkbara symtom som jag hade med min dotter 😮

Jag fick en blödning nu vid lunch tid och har mensvärk. Så antar det var en kemisk graviditet. Känns lite jobbigt. Behöver jag kontakta vården eller ordnar kroppen detta själv?

• Anonym (Elly)
    Annpor skrev 2025-09-18 16:17:15 följande:
    Glömde också att skriva att mensvärk är vanligt vid tidig gravidite! Har det också och haft i några dagar. Vad är det som gör att du tror att du har en kemisk graviditet?
    jag blöder klumpar och mörkt blod som mens. Så antar det är en kemisk graviditet. Har blödit sedan lunch..
  • Anonym (Elly)
    Sarasi skrev 2025-09-18 16:22:00 följande:
    Har du haft någon mer blödning eller har den avtagit? Kan ju vara nidblödning om det inte blir något mer. Men du behöver inte kontakta vården om det är ett missfall (om man ens kallar det för det så tidigt) för kroppen sköter det oftast själv. Om det inte blöder mer kan du ju ta ett nytt test om typ en vecka, visar det fortfarande positivt tar du kontakt med vården som vanligt vid graviditet så får de titta om de ser något som fortsätter utvecklas i livmodern 😊
    Jag blöder fortfarande som mens. Så detta gick tyvärr inte vägen denna gång..
  • Anonym (Elly)
    Sarasi skrev 2025-09-18 20:18:30 följande:

Ja då låter det ju tyvärr inte som en nidblödning. Vad tråkigt! 😭
    så länge blödningen avtar på typ en vecka och du inte får feber eller jätteont i magen behöver du inte kontakta vården. Men känner du osäkerhet kan du ju alltid ringa och rådgöra. 

återigen så ledsen för din skull!

Tack. Känns så overkligt att ena stunden var glad och sen plötsligt få ta det här. Får försöka med syskon snart igen efter detta.
  • Anonym (Elly)
    Pandan14 skrev 2025-09-26 16:55:57 följande:

Här kommer alla bilder 🤭🙈🙈 men ja helt rätt, har inte tålamod, men har ingen cykel ännu så har ingen bim att förhålla mig till heller 

Jag ser ett svagt streck på sista bilden 😀

Svar på tråden BIM september 2025