Inlägg från: Anonym (Virrpannan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Virrpannan)

BIM september 2025

Hejsan. Vi verkar vara några stycken som har BIM i slutet på denna månad. Jag har haft lite paus från forumet, men det är roligare att följas åt med andra i väntan på plusset 🤞🏻💕

Jag har varit gravid några gånger i år redan, fått både missfall och MA. Känts lite hopplöst emellanåt, inte kul att gå gravid och aldrig få komma längre än vecka 12 typ. 

Har barn sedan tidigare och verkar uppenbarligen ha ganska lätt för att bli gravid, men nu vill dom små liven inte stanna kvar, är äldre så beror nog på sämre äggkvalite men än ger vi inte upp jag och min man 😊

Den här gången har vi nog missat ÄL då jag försökt vara med chill. Gissar att jag har BIM om några dagar, baserat på symtom, temp m.m är jag nog på ÄL+8 ungefär. I vanliga fall har jag stenkoll men har känt att jag behöver va mer chill? men det känns då verkligen inte bra heller för nu har jag kanske missat ÄL och vet inte exakt när BIM är 😆 

• Anonym (Virrpannan)
    Sarasi skrev 2025-09-23 12:39:47 följande:
    Hade ni umgänge i närheten kring vad du tror är äl så är det ju bara att vänta och se. Du behöver ju inte slösa tidiga test utan som du säger försöka vara lite mer chill 😊

Är lite nojig över att vi kanske började tumla runt lite för sent. Det är ju som det är men det här med att vara helt chill är nog inte min grej ändå känner jag 😅 Har alltid plussat tidigt men nu vet jag inte vart jag är i cykeln egentligen. Vet bara att ÄL skett, förmodligen för drygt en vecka sedan. 

Hur går det för dig? Nära BIM? Är du en som har is i magen eller tjuvtestar du? 

• Anonym (Virrpannan)
    Elisand skrev 2025-09-23 15:35:02 följande:

Alltså nu börjar jag nästan få upp hoppet ändå.. 😂 Hur min temp fortfarande är hög äl+12 och dagen har gått utan mens? (Kan ju komma ikväll såklart men ändå sen eftermiddag nu liksom, inga känningar)
    Som sagt brukar ALLTID få mens äl+10-11 med dippar minst 2 dagar innan i temp. Kanske jag ska försöka köpa ett test ändå och ta imorgon? men vad är oddsen att få negativt äl+11 på tidigt test (mäter 10 mlU) men det sen ändå är positivt? 

När jag blev gravid förra hösten hade jag en såndär finfin stegring på tempen 🤞🏻😄 Så jag tycker det ser lovande ut.

Jag har alltid plussat tidigt (redan ÄL+8-9), men så många får ju inte plus förrän kring ÄL+14, många får negativt ena dagen och sen positivt den andra så givetvis kan du plussa nu fast du fick negativt tidigare. Beror ju helt på när det fäster och hur mkt hcg som utsöndras osv.  Så himla spännande, håller tummarna.

• Anonym (Virrpannan)
    Sarasi skrev 2025-09-23 16:34:30 följande:
    ofta har jag kunnat ha is i magen men nu har jag haft ömma bröst i flera dagar redan och BIM på lördag (räknat 14dagar efter äl som var senare än vanligt denna månad) så funderar på att testa imorgon. Men är samtidigt lite nervös ifall det kommer vara negativt eller om jag kommer få mens imorgon, vilket jag en normal månad troligen fått (även fast det brukar kunna vara +/- 2 dagar).  För sett ur en mensmånad så börjar ju brösten ömma 3-4 dagar innan, så det är antingen eller. Men det gör också att jag överväger att vänta några dagar till och se om mensen kommer. Så länge jag inte testar finns ju hoppet kvar 😛
    lunyum skrev 2025-09-23 15:00:15 följande:

Otroligt nog verkar den lilla spottingen jag hade gått över helt och har inte glidit över till någon mens än som det brukar göra efter en dag. Har haft molvärk de senaste dagarna, men det kan såklart precis lika gärna vara mensvärk. Har svängt från att tro att det inte finns en chans att jag kan vara gravid till att försiktigt tro att det inte är helt helt omöjligt ändå. 

Jag har undvikit att testa hittills eftersom jag testade tidigt flera gånger förra cykeln, och nu är det som att jag istället blivit lite rädd för att faktiskt ta ett test. Det blir så definitivt om det är negativt nu, hoppet är ju lite mysigt. 

Ska nog bara ta och få det överstökat sent ikväll eller imorgon bitti om mensen inte börjat än då. NC har uppdaterat min beräknade mens till imorgon men jag hade en lång och konstig lutealfas förra gången så vem vet när det kan börja egentligen. 

Förstår dig precis. Jag hade ju tänkt ta test imorgon, äl+11 men är nervös för ett negativt så funderar nu på att avvakta till bim samtidigt som jag gärna vill ta imorgon ifall det är ett +. Så frustrerande!
    Det är inte omöjligt att få plus senare om du haft negativt äl+11. Tänk på att normal lutealfas räknas som 14 dagar och rekommendationerna även vid testa tidigt är att tidigast testa från äl+11 (även om man kan testa tidigare). Dessutom är det ju bara ett positivt svar som de menar på är säkert till 99%. De negativa svaren kan ju fortfarande ändras. Variationen av produktion av hcg hos olika individer och graviditeter är enorm!
    Inte för att ge dig falska förhoppningar, men det är inte kört än. 

Jag förstår 😊  Jag har skippat testa vissa gånger, är man inte gravid kommer ju mensen så man vet ju att det är onödigt att testa tidigt MEN det är ju å ena sidan spännande och jag tycker det är lite kul att vänta och se om det dyker upp nåt streck eller inte 😅 

Det är ju så individuellt när man får plus och kanske också olika mellan graviditeter. Fingers crossed 🤞🏻😄

• Anonym (Virrpannan)
    Elisand skrev 2025-09-23 17:21:46 följande:

Åh,det ger mig lite hopp ändå. Jag lyckades köpa ett test här ändå, de hade bara digitalt ultratidigt (10 mlU) så det var ju bra, men har aldrig testat med digitalt förut. Känns lite för lyxigt och hoppfullt nästan 😂 Borde vänta till imorgon och ta det på morgonen men vet inte om jag lyckas. Eller försöka hålla mig några timmar nu och ta ikväll. Lite svårt att inte dricka något då jag ska äta middag snart liksom.. Känns också kanske lite onödigt när det var negativt igår att testa idag, men som du säger så måste ju liksom skiftet att bli positivt hända någon dag haha. 

åh och lite känslan av att jag bara hispar upp mig i onödan för sen kommer mensen säkert ändå direkt efter liksom.. 

Den här berg- och dalbanan av känslor fram och tillbaka man känner när man försöker göra en bebis alltså, relaterar verkligen 😅 

Håller tummarna hårt för att det blir positivt när du väljer att testa. 
  • Anonym (Virrpannan)

Så trist med mens för er som fått det, lycka till i oktober.

Jag har fortfarande ett par dagar kvar till BIM, känner inget särskilt. Lite kring livmodern emellanåt men det gör jag nästan alltid, gravid eller inte 😆 Tror BIM kommer vara till helgen. 

• Anonym (Virrpannan)
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-25 17:35:38 följande:

Är det någon annan som tempar med Apple Watch och upplever att temperaturen skiftar väldigt mycket pga. omgivande faktorer?

Jag har lärt mig att inte lägga så mycket vikt vid tempen så snart ägglossning bekräftats och vet att det bästa är att använda termometer, men imorse dippade min temp väldigt mycket. Passade därför på att tempa med termometern vilket gav +0,33 (innan jag gick upp ur sängen). Har varit väldigt varm senaste nätterna och inte kunnat sova med täcket över hela kroppen så tänker att det beror på det, men det är ändå lite störigt att inte kunna lita på klockan. Ska man behöva svettas för att få rätt temp liksom :)

En annan fundering är om ni brukar ha mycket flytningar efter ägglossning? Det känns som att det "rinner" på samma sätt som vid mens, men det är bara flytning... Hade liknande flytningar när jag var gravid men jag har exakt noll förväntningar. Just idag är jag inte stark, haha.

Jag har ofta rätt mkt flytningar innan BIM. Har jag nu också. Också känt mig extra varm senaste två nätterna/morgnarna. Inte tempat på några dagar, ska kolla imorrn, blev nyfiken på att se om den är extra hög 😄
  • Anonym (Virrpannan)
    Haja98 skrev 2025-09-26 07:14:15 följande:

Hej alla, jag är nu här i tråden! 

Jag och min fästman har försökt bli gravida sen maj 2024, och plussade i april 2025. I juni fick jag missfall i vecka 12 och sedan dess bara testat negativt. 

BIM för mig var 24/09 men ingen mens i sikte än. Graviditetstestet visar negativt men jag mår samtidigt så otroligt illa på morgonen och känner mig allmänt hängig i kroppen, som det är något som är annorlunda.

Hoppas så att det är en bebis i magen som mina billiga gravtestet bara inte visar 😅

Hej. Beklagar missfallet, vet tyvärr exakt hur det är 💔
    Mitt MA var i v 11, fostret dött sedan v 7. Detta hände  början på augusti, haft en mens emellan och detta är första försöket för oss sedan det. Men tror jag missade ÄL denna gång, har BIM nu i helgen om cykeln inte strular med mig. Hoppas vi båda får lyckas snart 🤞🏻

• Anonym (Virrpannan)
    Tyckte jag såg ett supersvagt streck igår och i morse men tempen dök så om det nu var ett streck och en grav på gång så stannade det av. Tempen brukar tala sitt tydliga språk med mig 😅

Får nog ställa in mig på och hoppas på ett plus i oktober. Då har vi försökt aktivt i ett år, 3 plus, bara förluster. Hade varit fint om det blev ett sista plus nu snart som leder till bebis 😍
  • Anonym (Virrpannan)
    Sarasi skrev 2025-09-26 13:54:00 följande:
    Vad jobbigt! Just nu är jag i för sig i ett stadie där jag bara vill ha ett ordentligt plus även om det leder till missfall. Jag vill se att vi liksom är kompatibla. Jag behöver få hoppas lite mer än ständigt negativa test. 

Trist med mens igen 😕

Förstår hur du menar med att du vill ha ett plus oavsett utgång, jag tänkte likadant förut, men näää. Det är inget vidare det heller. Det skapar en enorm stress och ångest. Blir inte ens glad längre över att bli gravid. Bara konstant orolig för att upptäcka blod typ. Inte kul att vara gravid och tro man väntar barn i flera månader och sen slits det ifrån en, inte heller kul att aldrig få ett plus och oroa sig över att man inte kan bli gravid. Det är skit båda två. 

Hoppas ni får ett plus snart 🌸

• Anonym (Virrpannan)
    Pandan14 skrev 2025-09-26 14:42:26 följande:

Blir tokig 
    Jag har svårt att se på den bilden. Tycker att oredigerad bild är lättare att se på. Vet hur det är, tålamodet är inte på topp. 
  • Anonym (Virrpannan)
    Pandan14 skrev 2025-09-26 18:04:42 följande:
    Åååhh, ska köpa ett digitalt ultra tidigt nu när du med såg strecket för då är de nog inte bara i mitt huvud 😂
    Jag ser också ett streck på sista bilden. Jag har varit gravid med så svaga streck förut ☺️

Har ett liknade extremt svagt streck idag också men då tempen dalat så blev det nog inget den här gången, lär få mens under helgen. Håller tummarna att du får ett tydligare resultat 🤞🏻😄
  • Anonym (Virrpannan)
    Haja98 skrev 2025-09-26 20:54:18 följande:
    Jag brukade tänka såhär, tro mig. Sen efter att ha fått missfall så sent och allt "börjar om" så ångrar jag det starkt! Vi hade ju precis försökt i ett år när vi lyckades, och nu börjar tideräkningen om för att få söka vård.. så summan av det hela är att vi försökt i ett och ett halvt år, kan inte få vård med ett missfall i bagaget. 

Anonym (Virrpannan) skrev 2025-09-26 12:02:16 följande:

Hej. Beklagar missfallet, vet tyvärr exakt hur det är 💔
    Mitt MA var i v 11, fostret dött sedan v 7. Detta hände  början på augusti, haft en mens emellan och detta är första försöket för oss sedan det. Men tror jag missade ÄL denna gång, har BIM nu i helgen om cykeln inte strular med mig. Hoppas vi båda får lyckas snart 🤞🏻

Åh vad tråkigt att höra om ditt MA ❤️ Är så tungt att bära samtidigt som man försöker slänga sig ut och hoppas på ett nytt pluss! Jag håller verkligen tummarna för oss 🙏🏻 

Dagen för mig har rullat på utan att mensen knackat på, känns inte heller som det brukar innan mens, så jag vågar inte sluta hoppas riktigt än för denna månad! 
    Ja det är tungt att måste gå igenom. Särskilt när man hinner gå ganska långt också. Känns så ovärt, gå och vara förväntansfull och glad och sen bara sliter det sig totalt. Tycker det hjälper att vara hoppfull ändå, fortsätta, är ju vanligt med missfall och MA, så det borde gå vägen för oss båda snart 🙏🏻💕🌈

Spännande väntan 😄 Jag vet inte riktigt när mensen ska dyka upp den här gången, inte haft stenkoll på ÄL som jag brukar ha, men tror BIM är imorrn eller söndag. Man brukar ju vara lite extra fertil efter missfall sägs det, hoppas det är så även denna gång, har stämt för mig tidigare 😅🙏🏻🌈
  • Anonym (Virrpannan)

Mensen dök upp nu på morgonen, precis som jag anade. Nya tag i oktober 😊🤞🏻

Lycka till ni som fortsatt kan vara hoppfulla.

Svar på tråden BIM september 2025