• hotis

Hjälp att ta bort svart magi på gudomligt sätt

Hej,

Jag skriver detta med ödmjukhet och ett öppet hjärta.
    Jag är en troende kristen som har under årens gång sett Gud verka ? både genom bön och tro ? där flera blivit helade och befriade.

Men mitt eget fall är annorlunda. Jag har under en längre tid varit utsatt för vad jag tror är svart magi. Jag har bett, fasta och fått förbön från andra troende, men det bryts inte, eftersom attacken förnyas hela tiden och har hållit på i många år, och jag har fått höra att det är en närstående som investerar mycket pengar för att blockera min karriär och mitt liv.

Därför vänder jag mig nu hit för att be om råd från goda själar med kristen tro och andlig erfarenhet:

Hur kan man stå emot och bli fri från svart magi på ett gudomligt och bibliskt sätt?

Tacksam för alla svar som ges i kärlek och sanning.

Gud välsigne er.
    /En broder i tron.

• Svar på tråden Hjälp att ta bort svart magi på gudomligt sätt
  • Anonym (Moder)

Men lille vän, vem är det som påstår att någon satsar pengar för att förstöra för dig.
    Onda ögat finns inte.
    Men om du vill kan du kanske köra på släktingens svarta katt, och göra en woododocka i form av släktingen.

• Anonym (Angelina)

Svart magi fungerar bara på.dom som verkligen tror på svart magi , på andra människor är det helt enkelt verkningslöst. 

Du behöver alltså sluta upp med att tro på svart magi och fundera på varifrån den uppfattningen kommer.  En god sann kristen håller inte på med såna saker och kan med sunt förnuft inse logiken i varför det inte fungerar. 

Du behöver helt enkelt agera konkret I ditt liv och göra dom förändringar som behövs för att du ska kunna se klart och nyktert på din situation. Är det en närstående som förstör ditt arbetsliv på något sätt måste du agera konkret I verkligheten på det och bemöta det på något sätt. Jag vet inte vad det handlar om så jag kan inte råda dig i din situation men du behöver lösa problemet rent handfast. 

En besvärjelse,  exorcism, starka förböner etc kommer inte få din närstående att sluta betala massa pengar på vad det nu än är. Det funkar inte så. 

Jag är vad man kallar häxa och har förflutet inom Svenska kyrkan men jag ser ingenting av svart magi i det du beskriver.  Du behöver annan form av hjälp. 

• Kalle Johansson

Jag ska inte påstå att jag är någon "Gudsförnekare" eftersom jan anser att det är väldigt osannolikt att hela universum dvs the big bang bara uppstod av en slump för nästan 14 miljarder år sedan. Sedan dess har ofantligt många galaxer och solsystem dött ut och ännu fler har bildats och universum idag är "större" än vad det någonsin tidigare har varit - TROR FORSKARNA! Så om du vill kalla orsaken till universums tillkomst och det nuvarande "världsaltet" för "GUD" så köper jag det. Eftersom jag inte kan bevisa motsatsen. Skäms

Däremot att börja blanda in religion, böner mm köper jag inte för fem öre. Den Gud som du tillbedjer är med stor sannolikhet lika ond som han är god. Han gör lika myvket fel som han gör rätt. Dessutom vet vi inte ens om "Guden" ens är "könsbestämd" och är en han eller hon. Herren min Gud kan lika väl vara en kvinnlig Gud. Eller miljarder eller oändligt med "gudar". 

Din påstådda svarta magi är med 100% sannolikhet hjärnspöken. Dvs det är bara något som är fast bundet till ditt eget psyke. Umgås med positiva glada människor som inte är hjärntvättade av religionen så är du säkert i hamn. Glad

Lycka till! 

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
  • Meddelande borttaget
  • hotis
    Tow2Mater skrev 2025-08-07 14:49:21 följande:

Blockera i Jesu namn. 

Tack!
  • hotis
    Anonym (Angelina) skrev 2025-08-07 12:37:17 följande:

Svart magi fungerar bara på.dom som verkligen tror på svart magi , på andra människor är det helt enkelt verkningslöst. 

Du behöver alltså sluta upp med att tro på svart magi och fundera på varifrån den uppfattningen kommer.  En god sann kristen håller inte på med såna saker och kan med sunt förnuft inse logiken i varför det inte fungerar. 

Du behöver helt enkelt agera konkret I ditt liv och göra dom förändringar som behövs för att du ska kunna se klart och nyktert på din situation. Är det en närstående som förstör ditt arbetsliv på något sätt måste du agera konkret I verkligheten på det och bemöta det på något sätt. Jag vet inte vad det handlar om så jag kan inte råda dig i din situation men du behöver lösa problemet rent handfast. 

En besvärjelse,  exorcism, starka förböner etc kommer inte få din närstående att sluta betala massa pengar på vad det nu än är. Det funkar inte så. 

Jag är vad man kallar häxa och har förflutet inom Svenska kyrkan men jag ser ingenting av svart magi i det du beskriver.  Du behöver annan form av hjälp. 

Tack, det verkar som att jag behöver en annan form av hjälp!

• Anonym (Vi)
    hotis skrev 2025-08-07 10:44:06 följande:
    Hjälp att ta bort svart magi på gudomligt sätt Hej,

Jag skriver detta med ödmjukhet och ett öppet hjärta.
    Jag är en troende kristen som har under årens gång sett Gud verka ? både genom bön och tro ? där flera blivit helade och befriade.

Men mitt eget fall är annorlunda. Jag har under en längre tid varit utsatt för vad jag tror är svart magi. Jag har bett, fasta och fått förbön från andra troende, men det bryts inte, eftersom attacken förnyas hela tiden och har hållit på i många år, och jag har fått höra att det är en närstående som investerar mycket pengar för att blockera min karriär och mitt liv.

Därför vänder jag mig nu hit för att be om råd från goda själar med kristen tro och andlig erfarenhet:

Hur kan man stå emot och bli fri från svart magi på ett gudomligt och bibliskt sätt?

Tacksam för alla svar som ges i kärlek och sanning.

Gud välsigne er.
    /En broder i tron.

Jag tror att du är ledsen för att du tänker att din närstående har investerat i att blockera ditt liv. Kanske att du har blivit riktigt deprimerad av det. 

Råder dig till vanlig bön, det behövs ingen särskild kanal till gud, gud är överallt. 

Sedan tycker jag att du ska tala med en läkare och reda ut dina tankar. Och får hjälp att undersöka om du är deprimerad.
  • Trent

Jag kan hjälpa dig med motåtgärder. Men det kommer att kosta, så enkelt är det. Jag garanterar dock att mina åtgärder är exakt lika effektiva som de som används mlt dig.

• Trent
    Anonym (Vi) skrev 2025-08-08 12:17:34 följande:
    Jag tror att du är ledsen för att du tänker att din närstående har investerat i att blockera ditt liv. Kanske att du har blivit riktigt deprimerad av det. 

Råder dig till vanlig bön, det behövs ingen särskild kanal till gud, gud är överallt. 

Sedan tycker jag att du ska tala med en läkare och reda ut dina tankar. Och får hjälp att undersöka om du är deprimerad.
    Gud måste väl kunna fixa en enkel depression?
Svar på tråden Hjälp att ta bort svart magi på gudomligt sätt