Namnet Gunnar?
Vad tycker ni om det på en nyfödd nu? Någon som hört något annat barn heta det? Älskar namnet själv men det känns som andra gubbnamn som Tage och Sixten är mkt vanligare. Törs man?
Vad tycker ni om det på en nyfödd nu? Någon som hört något annat barn heta det? Älskar namnet själv men det känns som andra gubbnamn som Tage och Sixten är mkt vanligare. Törs man?
Kör på Göran istället. Eller ett dubbelnamn, Ernst-Gunnar.
Klart du törs. Älskar ni namnet så kör på det. Var en Gunnar på en lekplats jag var på med mina barn för ett par veckor sen, så helt ensam blir han inte även om det är ovanligt.
Klart du törs! Vad är du rädd för? Att någon ska säga "det heter min morfar"? So what?
Gujnnar är ett klassiskt fornnordiskt namn.
Hade Gunnar som nummer 1 på min lista. Grabben fick iallafall heta det i mellannamn 💪
Hellre det än allt modernt trams.
Känner ett par Gunnar. En är 19 år, en är 15 år och en är typ 7 år.
Är väl inget konstigt namn? Det finns kanske en på varje skola jämfört med typ Leo som finns 2 i varje klass
Jag har det som mellannamn och det har tjänat mig väl. Framförallt utomlands, för ingen jiddrar med en gun-nar!
Det är ett vackert klassiskt mansnamn
Fint rejält namn.
Själv skulle jag aldrig döpa mitt barn till det, det vore samma sak som att vilja att han ska bli som många ensamma äldre män som heter Gunnar och Göran, dvs sådana man får nog av på datingsiter bl.a. Det vore samma sak som att förnedra ungen.
Själv skulle jag aldrig döpa mitt barn till det, det vore samma sak som att vilja att han ska bli som många ensamma äldre män som heter Gunnar och Göran, dvs sådana man får nog av på datingsiter bl.a. Det vore samma sak som att förnedra ungen.
lla
Jag tycker det namnet är hemskt. Låter hårt men så känner jag.
Gillar du äldre namn så tycker jag att tex Harry, Henry, Arvid och Nils är bättre.