asdfgh skrev 2025-08-09 07:59:45 följande:
År visserligen inte chef i businessklädsel, men däremot färgade jag håret rosa/lila under några månader det senaste året. Blågrönt ser helt katastrofalt ut på mig när det börjar gå ur och jag har tyvärr hår där färg inte stannar kvar så länge om jag inte börjar med att bleka det. Rosa smälter in i mitt rödblonda hår.

Min bästa kompis är ett antal år äldre än mig och hon färgade håret i alla möjliga spännande färgkombinationer de sista 5 åren innan hon gick i pension.

Det går och folk brukar inte säga något så länge man har självförtroendet att bära upp det. Om jag var du skulle jag färga håret med typ Manic Panic i början av semestern (de rekommenderar att bleka håret först men om du har hyfsat ljust hår så behövs det inte, speciellt om du inte siktar på att ha kvar färgen så länge)
Skillnaden är att många har så mycket sämre hårkvalitet som äldre att det inte går att bleka och färga på samma sätt. Om jag hade blekt och färgat på en gång nu så hade håret blivit förstört för lång tid framåt. Fick sluta med slingor och gå över till toning för ett par år sen.
Så därför hade det varit bättre att spexa lite medan jag hade en tjock man ner till midjan. Fast då hade man inga pengar att lägga på det...