Inlägg från: Spucks |Visa alla inlägg
  • Spucks

Färgat håret rött 12 år !

Jag skulle inte tillåta mitt barn att färga håret i den ålder, för risk att förstöra håret. Men en stor grej är det inte heller om de gör det.

Lite märkligt kan jag nog tycka att man välja att färga håret på ett läger, med tanke på att det är ju rätt krångligt (blanda rätt, se till att man inte smutsa ner, fördela jämt så det inte ser dumt ut efteråt, akta att det inte sitter i för länge). Men kanske hennes föräldrar låter henne inte färga håret och hon vill göra det i smyg när hon är borta.

• Spucks
    Anonym (Beda) skrev 2025-08-08 23:59:19 följande:
    Ett musikläger hålls nog inte på fjället i tält utan de var gissningsvis på en skola eller kursgård eller så. :)  (Jag hade i vart fall inte velat ha ansvar för en massa dyra instrument ute i nån fuktigt skog!) 
    Jaha, och vad har det med mitt inlägg att göra?
  • Spucks
    Anonym (grönt) skrev 2025-08-09 11:12:59 följande:

Fast 12-åringen kanske inte bryr sig om att det ska bli jämnt eller inte sitta i för länge. 

Och att håret blir förstört, det beror ju helt på vad man lägger för betydelse i hur håret ser ut. Dessutom kan håret klippas av och växer ut, så det blir ju inte en  permanent förändring om man nu tycker att färgen inte blev bra. Går att avfärga eller färga om också. 

Är det nån gång i livet man experimentera med håret då är det väl när man är ung. Och att göra det på ett läger är väl utmärkt, massa kompisar som är med, en rolig grej, man kommer hem med faktum att håret är färgat.

Visst, barnen bryr sig kanske inte (eller vet inte om det), men jag tänkte ju på föräldrar som tillåter det. Med som sagt vet ju kanske föräldrarna inte om det.
  • Spucks
    Anonym (grönt) skrev 2025-08-09 20:54:09 följande:
    Som förälder kan man ju låta en 12-åring få ha sitt hår som hen vill.
    Men läser du ens vad du svarar på? Så tröttsam ...
  • Spucks
    Anonym (m) skrev 2025-08-10 00:02:10 följande:
    Antagligen handlade det om att du skrev att det skulle vara krångligt att färga håret på ett läger.
    Ja, för då måste 12åringen göra det själv. Om de gör det hemma antar jag självklart att föräldrarna hjälper till. Men som sagt, kanske gjorde hon det ju i hemlighet.
Svar på tråden Färgat håret rött 12 år !