• Anonym (Mia)

Om er partner bad er

Jag har bett min man sedan 15 år att hjälpa mig uppfylla några av mina fantasier/kinks. Det var väldigt jobbigt att säga, vet inte varför men kändes pinsamt trots att vi är 45+ och alltså känt varandra länge. Jag insåg bara hur mycket jag längtar efter att han ska exempelvis smiska mig på rumpan, dra mig i håret, ta tag om min hals och på olika sätt vara dominant, binda fast mig osv. Han gick med på det men jag är så rädd att han bara gör det för att jag vill och kanske innerst inne tycker att det är jobbigt. Jag skulle med tiden vilja att han tog i mer, exempelvis slapping även i ansiktet men jag vill inte att han ska bli överväldigad. 

Om du har/haft en partner som haft liknande önskemål berätta hur du kände/tänkte/gjorde. Gick du själv igång på det? Blev du avtänd? Vägrade? Ge mig all input. Jag får ju lita på att han säger att det är okej men vill gärna höra andras erfarenheter.

Inga moralpredikbingar dock.

• Svar på tråden Om er partner bad er
  • Anonym (Bra)

Jag har inte bett om det du skriver. Dem har bara gjort det. Alltså dem jag varit tillsammans med. Jag har älskat det mesta. Jag älskar när killen är lite hårdhänt.  Hoppas det blir lyckat för dig.  

• Anonym (A)
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-10 10:40:08 följande:
    Om er partner bad er

Jag har bett min man sedan 15 år att hjälpa mig uppfylla några av mina fantasier/kinks. Det var väldigt jobbigt att säga, vet inte varför men kändes pinsamt trots att vi är 45+ och alltså känt varandra länge. Jag insåg bara hur mycket jag längtar efter att han ska exempelvis smiska mig på rumpan, dra mig i håret, ta tag om min hals och på olika sätt vara dominant, binda fast mig osv. Han gick med på det men jag är så rädd att han bara gör det för att jag vill och kanske innerst inne tycker att det är jobbigt. Jag skulle med tiden vilja att han tog i mer, exempelvis slapping även i ansiktet men jag vill inte att han ska bli överväldigad. 

Om du har/haft en partner som haft liknande önskemål berätta hur du kände/tänkte/gjorde. Gick du själv igång på det? Blev du avtänd? Vägrade? Ge mig all input. Jag får ju lita på att han säger att det är okej men vill gärna höra andras erfarenheter.

Men varför ens fråga om du bara tror han gör det för att du vill och inte han vill?

Du märker väl själv om han gillar det eller inte, om han är bekväm eller inte. Känns ju märkligt att du känner din man så dåligt efter så många år. 

Och varför hoppa till ännu mer när du inte ens är säker på att det fungerar som det gör idag? Ta det så lugnt och prata med honom om vad han vill och du vill och se om ni kan jämka det så att båda blir tillfredsställda utan att någon gör något de inte vill. 
  • Anonym (Been there)

Ett ex. Ville bli slagen o våldtagen, och jag försökte verkligen att uppfylla hennes fantasier, men då det drevs på för mycket för snabbt, fick jag avsmak för hela grejen, och vi bröt upp.

Hon ville i princip att jag skulle komma hem och örfilar upp henne, slänga henne på golvet o tvinga mej på henne medans hon kämpade mot. Strypa o slå under sexet o sen bara få därifrån när jag var klar.

Som sagt, det blev för mycket för fort.

Så börja försiktigt, kanske uppmuntra medan, och sakta eskalera.

• Anonym (Olika)

Det beror ju på personen... 

Exet: ville gärna vara med på "hårdare tag" (spanking, bondage, etc) men det kom inte naturligt för honom vilket gjorde att det blev sällan och inte på "rätt" sätt. Han spelade en roll mer. 

Nuvarande: allt sånt kommer naturligt för honom. Det bara sker helt enkelt. Han vet att jag inte princip inte kommer att säga nej till något han hittar på heller. Jag gillar när han tar kontrollen över min kropp. 

• Anonym (Tja)

Jag gör saker för min man bara för hans skull ibland. Det kan man ju göra om man inte mår alltför dåligt av det själv. Tror att din man kommer göra det för dig för att han älskar dig och sen får tiden utvisa hur det känns för honom. Inte alla klarar av att göra sin partner illa trots att hon vill det. 

• Anonym (Olika)

Tragiskt att folk har så svårt att acceptera att alla gillar olika saker att de behöver trycka tumme ner för att andra gillar annat än missionären. Stackars små människor som är så trångsynta... 

• Anonym (man)

Jag tror det är mycket möjligt han ogillar det men gör det enbart för din skull.

Hade min tjej bett om det hade jag nog mest funnit det väldigt cringe, hade inte gått med på detta. Så du kan ju vara glad att han åtminstone prövade.

• KimLinnefeldt

Underbart fint att du vågade visa ditt innersta, ditt "fula". Jag har gjort det delvis med min fru. Ibland nappar hon, ibland inte. Men det är upphetsande redan att berätta för henne. Och vårt förhållande tar inte skada av det.

• Felix Culpa

Tycker du har fel fokus. Du kommer med en lista av kinky och ibland så våldsamma saker som du tänder på, ber din partner utföra dom med dig och kallar detta 'vara dominerande'. Det är inte så det fungerar, att vara dominerande betyder att din partner skall göra dom saker som han tänder på med dig, och det kan ju, speciellt i början, vara andra saker än dom som står på din lista. 

Sluta hinta om stryptag och örfilar innan ni ens börjat. Börja med enklare saker, ögonbind, påklädning, undergivenhet och låt det utvecklas därifrån till rollspel, bondage och spanking.

Har aldrig kört med stryptag och örfilar, eftersom såna överdrifter innebär ett riskmoment som man senare kan bli anklagad för om partnern då skulle glömt vem som först kom med förslaget.
  • vitvåisthlm

Kom pö om pö för oss. Började med lite smisk å sen genom åren exprimenterade vi oss framnoch ökade på listan och så fortsätter vi. Efteråt kommer vi överens om vad vi gillade och inte.

Man & Fru
  • Anonym (Mia)

Tack för att ni delar egna erfarenheter. Det kan vara så att min rädsla att han bara ?går med på det? är ett uttryck för min egen skam, jag vet inte. Men jag ska gå sakta framåt, har inte sagt alla saker på en lista, det var svårt nog att säga något alls och han bad mig om exempel. Jag undrade mest hur det gått för andra. 

Jag känner honom ich utifrån det beslöt jag att fråga men alla är inte likadana och även om man känner någon är det många som har önskningar de inte vågar ta upp med sina partners, jag skulle tro att det är ganska vanligt? 

• vitvåisthlm

100% Kommunicera. Enda som funkar i längden och det är inte farligt att bara prata. Knappast pinsamt tycker vi men vi är ju åxå dock vana nu mer. Och ta det inte så allvarligt. Gillar man inte det som föreslås så är ju det ok och då går man bara vidare och provar nått annat osv. Om du nu kan leva utan detta i ditt sexliv.  Men försäkra dig så gott du kan om att han verkligen gillar det å inte viker sig för sämjan. 

Man & Fru
  • Freddie K

Jag skulle älska om jag hade en tjej som ville bli smiskad på rumpan, men där går nog min gräns. Jag kan vara dominant om hon vill, men jag tänker inte slappa henne i ansiktet. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Mäster)
    Freddie K skrev 2025-08-11 14:15:57 följande:

Jag skulle älska om jag hade en tjej som ville bli smiskad på rumpan, men där går nog min gräns. Jag kan vara dominant om hon vill, men jag tänker inte slappa henne i ansiktet. 

Min fru accepterar smisk med handflatan på stjärten, och lite grann på mus och bröst. Mest för att hon märker att jag blir kåt av det. Men när jag gav henne en örfil så var det big no no. Hon gillar när jag nyper i huden.

Jag gillar att dominera/äga henne i sängen, och jag tror att hon uppskattar det trots att hon inte medger det. 
  • Freddie K
    Anonym (Mäster) skrev 2025-08-11 14:39:45 följande:
    Min fru accepterar smisk med handflatan på stjärten, och lite grann på mus och bröst. Mest för att hon märker att jag blir kåt av det. Men när jag gav henne en örfil så var det big no no. Hon gillar när jag nyper i huden.

Jag gillar att dominera/äga henne i sängen, och jag tror att hon uppskattar det trots att hon inte medger det. 
    Så kan det vara för vissa, men man ska nog inte gå över gränsen om det inte känns bra för den ena eller den andra. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • OlleSQ
    Om er partner bad er

Nu är jag lite äldre än du men sånt där är ju inget konstigt, binda och smiska på baken var sånt man lekte med redan i de senare tonåren och då var det väl en liten kick iaf att tjejen valde att lämna ut sig så åt en. 

Har haft flera partners som velat det att man är dominant och smiskar dom på baken och drar dom i håret. Det är ingen stor grej för mig om nån skulle be om det, det är däremot inget jag gör utan att bli ombedd och jag skulle inte fixa strypgrepp och slapping i ansiktet, det går emot vem jag är som person att slå på ställen som inte är "ofarligt" och strypning är en balanskonst som är för riskabel i mitt sinne. Ridpiska kan funka, den kan man ju kittla med så det blir mer en retsam lek av det hela... när kommer snärten som svider... 

Överlag är det dock inte nått som är en turn-on för mig, känns nånstans som tjejen överlåter allt jobb på killen och inte riktigt tar ansvar för sin egen kåthet. Kan tycka det är mer upphetsande att reta tjejen sexuellt tills hon står med plaskvåta trosor och ber om att bli knullad som den lilla slyna hon är utan att jag skall behöva slå henne alls och det är mer kul tycker jag att veta exakt vilka knappar man skall trycka på för att få henne så...

• Balkongsong89

Det kan vara väldigt ovant och det finns alltid en risk att gå över gränsen och förstöra allt fullständigt. Mitt tips är att försöka beskriva vart dina gränser går. Alltså hur extremt kan du maximalt ta och ändå vara megakåt och uppskatta det. Vad skulle du inte gilla, vilja uppleva. Med en sån framework så är det lättare att hitta rätt nivå snabbare. 

• Anonym (Jenny)

Jag känner mig alltid hedrad när en partner öppnar sig och berättar om sina önskemål och fantasier. Det beror självklart på vad det är för fantasier men smiska stjärt och lättare BDSM inklusive bondage är något jag går igång på både som givare och mottagare men jag skulle aldrig slå någon i ansiktet eller acceptera att bli slagen i ansiktet men vi är alla olika och har olika gränser. 

• Anonym (FdPåJakt)
    Om er partner bad er

Sådant där kan vara svårt... det är nog lite beronde på hur man är som en person. Om min partner skulle be mig om sådant, skulle jag kunna tänka mig att binda och lite försiktigt smisk, men inte mer än så. Jag skulle aldrig kunna utöva riktigt fysiskt våld mot en partner... det går helt stick i stäv med hur jag är som person. Jag skulle mest bli ledsen och bedrövad hon propsade på något sådant.

Det är förståeligt att det är ett dilemma för dig som tänder på sådant. Jag kan tänka mig att en lösning man kan diskutera fram är att involvera en 3e person som är lagd åt det sadistiska hållet, men som inte får nyttja dig sexuellt... endast vara våldsam mot dig, och att din man sedan får skörda frukten när du känner dig upphetsad. Den 3e personen kanske kan få någon belöning med att titta på huvudakten eller något... vad vet jag....
Svar på tråden Om er partner bad er