• Anonym (Mia)

Om er partner bad er

Jag har bett min man sedan 15 år att hjälpa mig uppfylla några av mina fantasier/kinks. Det var väldigt jobbigt att säga, vet inte varför men kändes pinsamt trots att vi är 45+ och alltså känt varandra länge. Jag insåg bara hur mycket jag längtar efter att han ska exempelvis smiska mig på rumpan, dra mig i håret, ta tag om min hals och på olika sätt vara dominant, binda fast mig osv. Han gick med på det men jag är så rädd att han bara gör det för att jag vill och kanske innerst inne tycker att det är jobbigt. Jag skulle med tiden vilja att han tog i mer, exempelvis slapping även i ansiktet men jag vill inte att han ska bli överväldigad. 

Om du har/haft en partner som haft liknande önskemål berätta hur du kände/tänkte/gjorde. Gick du själv igång på det? Blev du avtänd? Vägrade? Ge mig all input. Jag får ju lita på att han säger att det är okej men vill gärna höra andras erfarenheter.

Inga moralpredikbingar dock.

• Svar på tråden Om er partner bad er
  • Anonym (Bra)

Jag har inte bett om det du skriver. Dem har bara gjort det. Alltså dem jag varit tillsammans med. Jag har älskat det mesta. Jag älskar när killen är lite hårdhänt.  Hoppas det blir lyckat för dig.  

• Anonym (A)
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-10 10:40:08 följande:
    Om er partner bad er

Jag har bett min man sedan 15 år att hjälpa mig uppfylla några av mina fantasier/kinks. Det var väldigt jobbigt att säga, vet inte varför men kändes pinsamt trots att vi är 45+ och alltså känt varandra länge. Jag insåg bara hur mycket jag längtar efter att han ska exempelvis smiska mig på rumpan, dra mig i håret, ta tag om min hals och på olika sätt vara dominant, binda fast mig osv. Han gick med på det men jag är så rädd att han bara gör det för att jag vill och kanske innerst inne tycker att det är jobbigt. Jag skulle med tiden vilja att han tog i mer, exempelvis slapping även i ansiktet men jag vill inte att han ska bli överväldigad. 

Om du har/haft en partner som haft liknande önskemål berätta hur du kände/tänkte/gjorde. Gick du själv igång på det? Blev du avtänd? Vägrade? Ge mig all input. Jag får ju lita på att han säger att det är okej men vill gärna höra andras erfarenheter.

Inga moralpredikbingar dock.

Men varför ens fråga om du bara tror han gör det för att du vill och inte han vill?

Du märker väl själv om han gillar det eller inte, om han är bekväm eller inte. Känns ju märkligt att du känner din man så dåligt efter så många år. 

Och varför hoppa till ännu mer när du inte ens är säker på att det fungerar som det gör idag? Ta det så lugnt och prata med honom om vad han vill och du vill och se om ni kan jämka det så att båda blir tillfredsställda utan att någon gör något de inte vill. 
  • Anonym (Been there)

Ett ex. Ville bli slagen o våldtagen, och jag försökte verkligen att uppfylla hennes fantasier, men då det drevs på för mycket för snabbt, fick jag avsmak för hela grejen, och vi bröt upp.

Hon ville i princip att jag skulle komma hem och örfilar upp henne, slänga henne på golvet o tvinga mej på henne medans hon kämpade mot. Strypa o slå under sexet o sen bara få därifrån när jag var klar.

Som sagt, det blev för mycket för fort.

Så börja försiktigt, kanske uppmuntra medan, och sakta eskalera.

• Anonym (Olika)

Det beror ju på personen... 

Exet: ville gärna vara med på "hårdare tag" (spanking, bondage, etc) men det kom inte naturligt för honom vilket gjorde att det blev sällan och inte på "rätt" sätt. Han spelade en roll mer. 

Nuvarande: allt sånt kommer naturligt för honom. Det bara sker helt enkelt. Han vet att jag inte princip inte kommer att säga nej till något han hittar på heller. Jag gillar när han tar kontrollen över min kropp. 

• Anonym (Tja)

Jag gör saker för min man bara för hans skull ibland. Det kan man ju göra om man inte mår alltför dåligt av det själv. Tror att din man kommer göra det för dig för att han älskar dig och sen får tiden utvisa hur det känns för honom. Inte alla klarar av att göra sin partner illa trots att hon vill det. 

• Anonym (Olika)

Tragiskt att folk har så svårt att acceptera att alla gillar olika saker att de behöver trycka tumme ner för att andra gillar annat än missionären. Stackars små människor som är så trångsynta... 

• Anonym (man)

Jag tror det är mycket möjligt han ogillar det men gör det enbart för din skull.

Hade min tjej bett om det hade jag nog mest funnit det väldigt cringe, hade inte gått med på detta. Så du kan ju vara glad att han åtminstone prövade.

• KimLinnefeldt

Underbart fint att du vågade visa ditt innersta, ditt "fula". Jag har gjort det delvis med min fru. Ibland nappar hon, ibland inte. Men det är upphetsande redan att berätta för henne. Och vårt förhållande tar inte skada av det.

• Felix Culpa
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-10 10:40:08 följande:

Tycker du har fel fokus. Du kommer med en lista av kinky och ibland så våldsamma saker som du tänder på, ber din partner utföra dom med dig och kallar detta 'vara dominerande'. Det är inte så det fungerar, att vara dominerande betyder att din partner skall göra dom saker som han tänder på med dig, och det kan ju, speciellt i början, vara andra saker än dom som står på din lista. 

Sluta hinta om stryptag och örfilar innan ni ens börjat. Börja med enklare saker, ögonbind, påklädning, undergivenhet och låt det utvecklas därifrån till rollspel, bondage och spanking.

Har aldrig kört med stryptag och örfilar, eftersom såna överdrifter innebär ett riskmoment som man senare kan bli anklagad för om partnern då skulle glömt vem som först kom med förslaget.
  • vitvåisthlm

Kom pö om pö för oss. Började med lite smisk å sen genom åren exprimenterade vi oss framnoch ökade på listan och så fortsätter vi. Efteråt kommer vi överens om vad vi gillade och inte.

Man & Fru
Svar på tråden Om er partner bad er