Anonym (R) skrev 2025-08-15 00:59:15 följande:
Ni som sitter och skriver till TS att de typ är hennes fel att hon dras till sånna män, är en sån otrolig generalisering.
En mönniska består av miljontals lager av rädslor, känslor, ego, trauman, och massa med. hur bra man än tror att man känner någon så känner vi knappt oss själva helt och hållet. Sluta lägg skulden på TS. han kan ha varit en fantastisk person från början. Det kan ibland ta flera år innan en människa visar sina sämre sidor.
tycker kanske inte heller de är rakt ut fel att TS Ex ville drömma eller prata framtid, de är ju det man gör när man är kär? Hur kan ni lägga skulden helt på honom? Dom var helt enkelt för olika i sina visioner!
Tack för din input. Jag förstår såklart att alla människor måste få drömma om framtiden. Utan drömmar står man ju still i livet.
jag känner dock att jag behöver förtydliga vad som blev till enorm stress för mig i just det.
Redan när han flyttade till sin nuvarande lägenhet Sa han att jag får hjälpa till att inreda eftersom jag ska bo där sen, min dotter sa nåt en gång halvg på skämt att det fanns ett husvill salu i närheten av henne, då skyndade sig min särbo att svara att jag inte skulle flytta någon annanstans än hem till honom. När jag berättar vad jag skulle vilja göra för renoveringar i mitt hus så säger han tex att jag inte behöver renovera eftersom jag snart ska flytta. Han frågar hur länge jag tänker bo här osv Detta ör en del av allt.
så snart problemet (min tonåring) flyttat hemifrån så skulle vi flytta ihop hos honom.
jag har svårt att tolka detta på nåt annat sätt än att han bestämt det redan, det kändes inte som drömmar utan som nåt han planerade. Utan att egentligen tagit reda på vad jag vill.
och jag har vid ett tidigare tillfälle sagt att jag inte kan planera så just nu. Han har inte tagit hänsyn till det. Nu var jag ännu tydligare, beskrev stressen det här skapade i mig och att anledningen till att vi separerade första gången inte är helt utredd än. (Han hade svårt att acceptera min tonåring) För mig behöver relationen mellan mitt barn och en ev sambo fungera utan att jag ska känna att jag inte kan lämna hemmet och dem själva utan att vara rädd. för så har det varit Tidigare.
Därför gjorde han slut. Han tog på sig offerkoftan, tyckte jag övertänkte, att jag överdrev osv. Förminskade mina känslor helt.
jDet här är bara en bråkdel men det viktigaste och mest avgörande. Jag förstår nu att relationen från början varit destruktiv
Jag går nu i terapi för att försöka ta reda på vad som gör att jag hamnar i de här situationerna och för att förebygga det i framtiden.