Bryr sig killar? PT2.
Råkade missa en halv text på förra och fattar inte hur man raderar så skriver om på nytt!
Hej!
Jag är 19 år och har kämpat med min självkänsla så länge jag kan minnas. För några år sedan var jag sjuk i anorexi. Jag är friskare idag och har varit viktåterhämtad i drygt ett år, men min kroppsbild är fortfarande väldigt skev. När jag var sjukare hade jag sex några gånger, men då var jag fortfarande väldigt undernärd och kände mig ?säker? på ett konstigt sätt ? just för att jag var så smal. Sen jag blev friskare har jag inte ens varit i närheten av att klä av mig för en kille.
Min kropp har förändrats en hel del sedan dess. Jag är absolut inte överviktig, men jag är inte heller så där ?smal? som många ideal framhäver. Jag har lite fett på kroppen, som alla människor, men för mig kan det kännas som att det är det enda som syns.
Nu har jag träffat en kille som jag verkligen tycker om, och vi är på väg att ha sex. Men jag går runt med en konstant oro: tänk om han stör sig på hur min kropp ser ut nu? Tänk om han jämför mig med tjejer som är smalare? Logiskt sett vet jag att det här antagligen mest är mina egna osäkerheter som spökar, men känslan är ändå där och den tar över ibland.
Så jag undrar, särskilt till killar ? bryr ni er verkligen om att en tjej har lite fett på kroppen? Eller är det här bara min hjärna som överdriver på grund av gamla mönster?