• Anonym (Anonym)

Om jag lever nu varför skulle jag inte leva sen?

Tja

Jag tror att jag man lever hela tiden, så fort man dör så vaknar man upp ifrån en dröm. 

Därför är jag riktigt exalterad över framtiden och vad framtiden har att hämta. Jag personligen tror att livet kommer bli så riktigt bra om 100 000 år. Därför ser jag så fram emot framtiden varje dag. Så 100 000 år kan bara ligga en människoliv bort då om man lever en människoliv så vaknar man om 100 000 år och så vidare. 

Enligt beräkningar på superdatorer kom de fram till att vi människor kommer förmodligen att kunna leva 250 miljoner år till. Tänk vilken paradis vi kan komma att skapa för oss själva om 1 miljon år. 

Om 100 000 år så kan man köpa en mobil som håller en livet ut och den är en miljon gånger starkare än dagens superdator. Idag behöver vi köpa mobiler hela tiden då nya kommer ut som dessutom är bättre, men i framtiden kan man köpa en mobil för att behålla den livet ut. 

Iaf, vi snackar om framtiden nu, Jag tror jag kommer att kunna uppleva framtiden tillsammans med dig och ser fram emot att träffa dig i framtiden när allt lagt sig, tänk vad smarta vi människor också måste bli i framtiden då vi muteras till det bättre. 

Vad tror du? Kommer vi att träffas i framtiden? 

• Svar på tråden Om jag lever nu varför skulle jag inte leva sen?
  • Lynx123

Nej, det tror jag inte. Jag tror inte heller att jag existerade innan jag kom till. Men många andra gör ju det. Ingen kan veta.

• Anonym (En till)

Jag tror också att jag levt innan. Varför skulle jag leva just dessa futtiga år på jorden bara, och varför just nu efter alla år människor funnits?

Jag vet inte om jag tror att mobiler blir bättre. Då måste kapitalismen försvinna, och trenden går definitivt åt motsatt håll.Sen höll de flesta tekniska prylar mycket bättre för 20 år sen än nu. Så risken är nog snarare att mobilen blir en engångspryl. Gällande paradis så är människan inte direkt känd för att göra jorden till ett paradis så det måste nog till en annan art på jorden då. 

• Anonym (vadsom)

Det kan man ju tro, om man vill, men du kommer jag inte veta det. Nästa liv kommer du inte vara ett dugg exalterad, mer än du är i detta liv, för då är det bara helt som vanligt, precis som nu.

• Jesper f

Jag kan givetvis inte säga att du har fel, men som jag ser det - i den dimmension vi nu lever och känner till. ALLT har livscykler, allt från Universum till minsta beståndsdelar, vi har defakto ännu inte hitta något som tyder på att det existerat "för alltid". och jag har svårt att tro att det skulle finnas något sådant heller, eftersom vi mentalt inte kan "greppa" den tanken, precis som jag heller inte tror att fysiska universum på något vis är "oändligt", då alla studier vi har idag och fysiskt ändå kan mäta, tyder på att vårt universum är ganska "platt" - vilket också tyder på att vårt universum knappast är det enda som existerar, för då skulle det inte ha "behov" av att ha någon specifik form i överhuvudtaget. 

Dessbättre tror jag inte alls att vi på något sätt "mår dåligt" av att vara döda, det är precis som när vi blir sövda för operation - ena sekunden finns vi där - andra inte. Min enda fundering egentligen är vad som händer med själen, för helt uppenbart är själ och kropp två helt separata saker, och varför skulle de vara det om vi ändå inte har någon "nytta" av själen. Men rent fysiskt, som kroppar på denna planet är jag helt övertygad om att "this is it" - under den tid vi är här. Tiden behöver absolut inte nödvändigtvis vara förutbestämd, liksom de händelser som händer i våra liv - men att den är begränsad är det inget tvivel om. Hittills har vi inte hittat någon som levt sen farbror Abrahams dagar typ.

Men syftet med livet som så, ser inte jag något större behov av än att vi ÄR här och nu. Det är vad vi konkret vet. Sen imorgon och allt bortanför, spekulationer. Men det behöver inte innebära att våra liv på något sätt behöver vara bortkastade eller att vi är meningslösa, även om vi inte heter Donald Trump eller Vladimir Putin. 

Svar på tråden Om jag lever nu varför skulle jag inte leva sen?