Anonym (Ledsen) skrev 2025-08-12 13:02:30 följande:
Jag har endast nämnt saken. Sådant här kan tyvärr få motsatt effekt när/om det diskuteras i relationen, men det är klart att om alternativet är att göra slut så pratar jag hellre med honom om det först.
Här handlar det om hur ofta han respektive jag vill ha sex. Själva sexet är underbart, kanske det bästa jag har haft och jag är inte direkt ung.
Just nu försöker jag finna ut ifall det finns något förhållningssätt jag själv kan anamma för att råda bot på problemet.
Visst är det så, att en diskussion, ett samtal kan få motsatt effekt, kanske mest initialt. Vi män har ju sköra egon...
Men det handlar ju också om
hur man lyfter upp det till samtal. OM fokus enbart blir det "negativa" då finns ju risken att det blir än mer "negativt".
MEN kan man få till ett djupare samtal, som även handlar om det sex man de facto har (som du nu beskriver som "kanske det bästa jag haft"), då tror jag man har större lycka i att kunna nå varandra och förstå varandra. Sen är det givetvis ingen säker biljett till att ni kommer ha "mer" sex eller att han blir "kraftigt" förändrad i sin lust eller sitt "driv"...
Men i sak, vi män är i många fall enkla varelser (när det handlar om sex), lite positiv uppmuntran, lite bekräftelse kring förmåga etc det kan man komma ganska långt på (som kvinna). Det skulle väl vara mitt "tips" isf...
Vidare så är jag enligt uppfattningen att sex är en träningssport. Ju mer man tränar desto bättre blir man. Samt att är man lite "äldre" så är ju även sex i mångt och mycket baserat på tidigare erfarenheter... Denne man kanske är van att ha sex på ett visst sätt, med en viss frekvens, inte nödvändigtvis för att han önskar ha det så framåt, men kanske är han präglad av tidigare erfarenheter...
Ässcch, korka upp en flaska vin, dämpa belysningen, sätt er bekvämt och ha ett snack om sex vettja... kanske har det oanade effekter...