Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Män som stalkar en

Tow2Mater skrev 2025-08-12 19:40:44 följande:

Gemensamma nämnaren är... Du. Hur drar du till dig så många besatta män?

Inte ts fel att männen hon träffat inte respekterar hennes vilja. Dock kan dessa män säkert ha en del saker gemensamt, som möjligtvis bristande social kompetens eller att de är desperata.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-13 12:01:31 följande:

En lite mer mesig variant verkar vara att vägra lämna tjejens hem. det var en riktig bögig kille jag hade med att göra, som alltid ville hålla min hand fast jag bad honom släppa mig. han Sprayade parfym på massa kläder och strödde runt i lägenheten. Jag tände inte ett skit på honom eftersom han var så feminin. Och ju mer jag lärde känna honom desto mer tjejig visade han sig vara.

när det var dags att avvisa honom för det vägrade han lämna min lgh. Och sa upp sin.

varför håller män på så här?

Hur snabb är du att bjuda hem män? Träffas ni på neutral plats först?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-13 12:39:08 följande:
    Jag nätdejtar inte. Det här har varit under mitt liv, och jag Är 37 År idag. Verkar som du pratar om nätdejting. då får man räkna med störda beteenden.
    Jag läste tidigare i tråden att du inte nätdejtar, men jag undrar ju hur du träffar dessa män? Bjuder de ut dig på dejt, eller försöker de bli kompisar fast de egentligen hoppas på förhållande? Träffar du dem genom arbete, fritidsintressen, genom gemensamma bekanta eller...?

Jag menar, det dyker väl inte bara upp främmande män hemma hos dig?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-13 14:09:46 följande:
    De bjuder ut på dejt. Träffar via jobbet Osv. En del kommer fram och frågar efter nummer, men det är ovanligt.

nej tar i princip aldrig hem män till mig
    Ok. Om någon vägrar lämna din lägenhet ska du såklart polisanmäla det. Var extremt tydlig med att du inte vill att han kommer hem till dig mer och nappa inte på hans försök att ta kontakt. Byt lås om du har möjlighet. Om det går att installera hemlarm är det en idé.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-13 16:13:53 följande:
    Det här var många år sedan. Ogillade hans sätt att jämt klistra sig fast på mig så blev arg till slut. Hade då sagt flera gånger att jag 1 vill ha egentid 2 måste få ha min kropp ifred 3 inte Vill flytta ihop med honom.

Att det ska krävas för att få ut honom är för mig en gåta.

frågan är varför man behöver tala om samma grej till män 1 miljon gånger utan att de fattar vinken. Tycker jag är tydlig ändå. Enda jag inte gör är att säga varför jag ogillar dem. Det ska inte vara nödvändigt tycker jag
    Dessa män kanske har nedsatt social kompetens och uppfattar inte hintar. Det krävs då att man är riktigt tydlig med "jag vill inte ha med dig att göra med, du gör mig arg och jag blir ledsen när du inte respekterar mig".

Ungefär som om det var ett litet barn man hade att göra med, det räcker inte att säga typ "spisplattan är inte så rolig att röra vid, det är inte så värst bra att springa ut mitt på vägen, knivar ska du helst inte röra kanske". Det krävs verkligen att man säger "NEJ, rör inte spisplattan för du får jätteont om du bränner dig på den! NEJ, du får absolut inte springa ut mitt på vägen! NEJ, knivarna får barn inte röra vid, du kan göra dig illa!".

Nu vet jag att det är fullvuxna män du har att göra med, men det krävs att man är övertydlig med denna typ av människor. Det bästa är bara att säga "nej, jag vill inte att du bor här" istället för att räkna upp anledningar till att du inte vill, de kommer försöka hitta sätt att slingra sig runt anledningarna.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-13 18:18:18 följande:
    Och vilka gör det? Tycker man bara hör om män som gör det
    Kvinnor stalkar i alla högsta grad. Jonna Henningsson och Christine Schürrer är kvinnor som stalkade sina offer innan de mördade dem. Fiona Harvey är rätt välkänd nu efter Netflix-serien Baby Reindeer. Taube hade någon stalker, han också.

Nu är detta kända exempel eftersom de fått stor uppmärksamhet, men det finns såklart fler exempel som inte talas så mycket om.
Svar på tråden Män som stalkar en