Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-13 16:13:53 följande:
Det här var många år sedan. Ogillade hans sätt att jämt klistra sig fast på mig så blev arg till slut. Hade då sagt flera gånger att jag 1 vill ha egentid 2 måste få ha min kropp ifred 3 inte Vill flytta ihop med honom.
Att det ska krävas för att få ut honom är för mig en gåta.
frågan är varför man behöver tala om samma grej till män 1 miljon gånger utan att de fattar vinken. Tycker jag är tydlig ändå. Enda jag inte gör är att säga varför jag ogillar dem. Det ska inte vara nödvändigt tycker jag
Dessa män kanske har nedsatt social kompetens och uppfattar inte hintar. Det krävs då att man är riktigt tydlig med "jag vill inte ha med dig att göra med, du gör mig arg och jag blir ledsen när du inte respekterar mig".
Ungefär som om det var ett litet barn man hade att göra med, det räcker inte att säga typ "spisplattan är inte så rolig att röra vid, det är inte så värst bra att springa ut mitt på vägen, knivar ska du helst inte röra kanske". Det krävs verkligen att man säger "NEJ, rör inte spisplattan för du får jätteont om du bränner dig på den! NEJ, du får absolut inte springa ut mitt på vägen! NEJ, knivarna får barn inte röra vid, du kan göra dig illa!".
Nu vet jag att det är fullvuxna män du har att göra med, men det krävs att man är övertydlig med denna typ av människor. Det bästa är bara att säga "nej, jag vill inte att du bor här" istället för att räkna upp anledningar till att du inte vill, de kommer försöka hitta sätt att slingra sig runt anledningarna.