Inlägg från: Anonym (Ointresserad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ointresserad)

Män som stalkar en

Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse

• Svar på tråden Män som stalkar en
  • Anonym (Ointresserad)
    Fjäril kär skrev 2025-08-12 20:32:00 följande:
    Den generella gemensamma nämnaren för såna män är att dom har sjuklig svartsjuka och kontrollbehov  vilket kickar in när dom blir avvisade.  Hade du/kvinnan fortsatt att träffa mannen/männen hade dessa egenskaper snabbt visat sig även i en relation. 

Så här handlar det om att lära sig se röda flaggor från början och fundera på sin egen del i det hela om man har för vana att dra till sig såna män fler än en gång....
    Jo tack. Har inga problem att se när en man är dålig, och har som sagt dissat dem.

jag brukar inte dra mig till sådana män. Har inte haft en relation på 13 år och har inga tankar på att gå in i en heller. Tycker det är fett nice att vara singel och ha tyst runt mig. Men har bara funderat på åtminstone några stycken som verkar ha blivit besatta, en för att att han blev avvisad, och sedan inte lämnar en ifred efteråt.

men det är väl som någon skrev, att de tror att de är super heroes och att jag kommer ändra mig
  • Anonym (Ointresserad)
    Tow2Mater skrev 2025-08-12 19:40:44 följande:

Gemensamma nämnaren är... Du. Hur drar du till dig så många besatta män?

Har jag ens nämnt ett antal?
  • Anonym (Ointresserad)

Tja, de män man träffar i alla fall. det brister i intresse från min sida och antingen börjar de klänga på en som en igel, eller stalka en i flera år efteråt.

som om jag vill ha dem mer då.

känns som de blir lite traumatiserade av att jag dissar dem. Men man har all rätt att göra det om det är något som inte funkar. eller att man inte tycker om dem

• Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Titta inåt först) skrev 2025-08-12 22:18:25 följande:

Du har haft tillfälliga förbindelser i 13 år. Du vill inte ha en långvarig relation och trivs med olika män. Du är bra på att se på att män är dåliga. Det är en försvarsmekanism för den som är rädd för kärlek. 

Att vissa män är stalkers och att "det är fett nice att vara singel" är bara förklaringsmodeller som döljer det verkliga problemet.  

Tillfälliga förbindelser? Haha! Jag har för fan varit celibat en majoritet av den tiden. Vad vet du om det?

nej jag är inte rädd för kärlek, men jag har fullt upp med annat i mitt liv. Är trött när jag kommer hem från jobbet, har haft ätatörningar större delen av mitt liv ochtycker inte om min kropp. Är inte bekväm med att vara med andra helt enkelt. Det är så jag vill ha det. Det är ganska enkelt - fast ändå inte.

låt mig gissa. du är ytterligare en av mina stalkers?
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Hehe) skrev 2025-08-12 22:14:32 följande:
    Jag tror du gillar bekräftelsen och är inte tillräckligt tydlig. Det är nog ingen slump att det hänt dig flera ggr.
    Absolut inte. Är en som avskyr bekräftelse, och har t ex blivit spammad hela nätterna Av en. Bad honom sluta. då skrev han att det var HANS KOMPIS som hade fått numret. Helt sjukt. På den tiden kunde man inte blocka nummer. Jag bytte nummer men tyvärr ringde han runt till alla med samma namn som mig. Åhh, vad jag tyckte om det. Tog många år att bli av med honom
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-12 22:25:11 följande:
    Du har "varit celibat"? Förmodar att du inte tillhörde de som garvade åt Fucking Åmål-kommentaren "Jag ska bli celibat!" ?
    Jag tillhörde den generationen. Lesbisk sa hon! Inte celibat
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-12 22:32:33 följande:
    Hon utbrister (upprört) den gravt grammatiskt felaktiga meningar "Jag ska bli celibat!", vilket ledde till ett stort antal fniss ibland oss alla tidigare 80-talister.
    Det var helt åt helvete fel uttryckt rent språkligt, eftersom man inte kan "vara" celibat.
    Förutom du då. Du som förändrat hela det svenska språket.
    Ok leva i celibat då, what ever. Helt off topic
  • Anonym (Ointresserad)
    Tow2Mater skrev 2025-08-12 22:16:21 följande:
    Så det är bara ytliga sexkontakter du är ute efter? Kanske du måste vara tydligare med det till männen.
    nej, de gäller normala typer av kontakter. Ofta går det ju inre vidare till något, för att ena - eller båda, parter inte är intresserad av något vidare efter en tid. är Det verkligen normalt att börja stalka någon för det då?
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Titta inåt först) skrev 2025-08-12 22:38:16 följande:
    Om man ser stalkers i anonyma svar när man själv ber som svar, då är nog alla människor stalkers i dina ögon. 
    Du har behov av att be sedd och sedan få avvisa. Obekväm att vara med andra människor. 
    Rädsla. 
    Nej jag har absolut inget sådant behov. nu hittar du på. Men en har stalkat mig överallt på internet, så därför blir man ju misstänksam. Vi träffades inte över nätet.

nej det är inte rädsla. Men har man haft ätstörningar är man obekväm i sin kropp. Ja man kanske kan kalla det rädsla eller fobi, men inte typen du tror.

jag har all rätt att avvisa någon jag inte gillar. gör man massa snedsteg eller har värderingar som inte matchar mina passar man inte ihop. klart man får avvisa någon för de.
Svar på tråden Män som stalkar en