• Anonym (T)

Män som stalkar en

Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-13 12:01:31 följande:

En lite mer mesig variant verkar vara att vägra lämna tjejens hem. det var en riktig bögig kille jag hade med att göra, som alltid ville hålla min hand fast jag bad honom släppa mig. han Sprayade parfym på massa kläder och strödde runt i lägenheten. Jag tände inte ett skit på honom eftersom han var så feminin. Och ju mer jag lärde känna honom desto mer tjejig visade han sig vara.

när det var dags att avvisa honom för det vägrade han lämna min lgh. Och sa upp sin.

varför håller män på så här?

Hämnd och/eller för att just de killarna har svårt att sätta sig in i någon annans perspektiv.
  • Anonym (T)
    Anonym (Gapig Arab) skrev 2025-08-14 13:25:20 följande:

Ibland hjälper det att tjata 

Att tjata är inte stalking. För jag hoppas att du inte stalkar dem du vill lära känna närmare? I så fall är det bara hemskt.
  • Anonym (T)

Evert Taubes stalkre fortsatte att stalka hans fru när Evert var död. Brände också ned deras sommarstuga (Sjösala). Stslkers är sjuka och farliga människor.

• Anonym (T)

Rent psykologiskt är det ofta en sjuk inställning av en person som inte har något riktigt viktigt i sitt liv. Inte någon ordentlig djup vänskap, en nära relation till en närstående eller djupare intressen som tar mycket tid och engagemang. Tom, och med en sjuk hjärna.

I något fall kan det vara instrumentellt, stalkern vill försätta personen i obalans av någon anledning i ett visst praktiskt syfte, men då vet du inte vem den som t.ex. skickar hotfulla brev är. Kan bero på konkurrens på jobbet t.ex. Personen är helt anonym.

Psykologiskt så får stalkern näring av att du blir besvärad, reagerar starkt osv. Det blir en kick att ha makt att försätta dig i ett obehagligt psykiskt tillständ. Det är målet. 

Så föd inte monstret genom dina reaktioner, så om det är möjligt reagera så lite du kan. Skäller du ut vederbörande så har han uppnått sitt mål, fått dig i känslomässig obalans. 

Men det klart om han ringer på mitt i natten eller håller på och ringer dig oupphörligt. Går i vägen för dig ute på stan eller gör något annat fysiskt, så är det enda att göra att dokunentera beteendet på olika sött, med tidpunkt och vad som hände. Kanske foto. Och sedan polisanmäla.

• Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-19 10:20:12 följande:
    Den här är uppenbarligen en covert narcissist. Han är mytoman och blir dumpad av andra tjejer också för att han är besvärlig. Han började med att anklaga mig för att försöka bli med barn med honom. Det försökte jag INTE!!! Jag har barn så det räcker, ska inte ha fler! Och det var också vad jag sa till honom - väldigt klart och tydligt. Men han utgivck ifrån att jag ljög och försökte manipulera honom på något sätt. Det säger väldigt mycket om honom som person, anser jag.

en sjuk människa som inte kan acceptera att man inte vill ha honom
    En konstig, eventuellt psykiskt sjuk och kanske lite paranoid person, tror att människor är ute efter att lura honom.

Jag hoppas att du hittar ett sätt att hantera detta så att det inte blir värre! Försök att inte ge feedback till honom på något sätt. Han kan då bli mer enträgen först, men när ingenv espons kommer finns det ingen belöning som föder mer av det beteendet.

Först driver han kvinnor ifrån sig, sedan börjar han förfölja dem!
  • Anonym (T)

"när ingen respobs kommer" ska det stå

• Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-19 20:03:07 följande:
    Ja jag tycker det är jättekonstigt! Jag skulle aldrig göra en sådan sak. Bara ragga upp första bästa snubbe, som har varit väldigt tydlig med att han inte vill ha barn, och försöka få ett barn ur honom i alla fall. Det låter som ett helt psycho beteende! Ska jag få barn så krävs det noggrann planering. Blev inte med barn lätt när mitt barn kom till. Det krävdes vissa åtgärder. Jag var då i 20-årsåldern. 12 år senare hade det blivit mycket svårare att få barn, om jag nu hade velat det. Och självklart vill jag inte ha ett barn så långt efter att jag fick mitt första. Man har redan passerat småbarnsåren. och jag har aldrig drömt om ett till. Var väldigt övertydlig med det.

det måste alltså vara en väldigt psykiskt störd människa som tror så här om andra. Och som alla vet så beter man sig själv som man misstänker om andra. Jag hade ingen aning om detta. Han sa ingenting. Sjuka idiot.

när man sedan är klar och tydlig med att han får be om ursäkt om man ska fortsätta ha någon kontakt - då totalvägrar han och börjar stalka mig överallt. Jag var för andra gången väldigt tydlig om vilka premisser som gällde, men han vägrade gå med på det. att han sedan förväntar sig att jag skulle gå med på att träffa honom är helt bortom mitt förstånd.

att någon vägrar be om ursäkt för sina uppenbart kassa beteenden är absolut inte ett gott tecken. Det är barnsligt och tyder på narcissism.
    Ja, det är konstigt! På flera sätt. 

Tycker att du ska berätta vad som har hänt för några av dina nära vänner, dels för att få stöd men också för att slippa vara ensam med det här. Ifall du behöver sova över hos någon annan någon gång.
  • Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-20 13:32:55 följande:
    Han lät, en för mig helt okänd, människa ringa upp mig bara för att berätta att han träffade någon annan. Jag svarade gång på gång:
    -vad bra, då kan han sluta störa mig hela tiden.

det här är ju inte ett normalt beteende. vem 17 gör så??? som sagt, han verkar vara en väldigt störd människa.

jag bryr mig inte ett skit om han träffar någon annan liksom. Det måste ju vara en ganska dissocierad käring som ständigt söker sig till dåliga män, som väljer honom. Det finns ju sådana Naiva kvinnor, som sedan sitter och grinar över att de alltid dras till emotionellt otillgängliga män.

själv hade jag inte träffat någon på 8 år, och hoppar knappast in i det ena nya förhållandet efter det andra. Hade jag ens varit intresserad av ett förhållande med någon har jag lite högre krav än så här faktiskt.
    Ja han verkar inte ha mycket koll alls. Han vill förmodligen störa och straffa dig för att du inte vill vara tillsammams med honom. Målet är att få dig upprörd.

Om du blir intresserad av att dejta så finns Mötesplatsen.se. Den uppfattar jag som seriös.
  • Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-20 22:11:48 följande:

Och han säger att HAN blev butthurt. Höjden av narcissism!

Ja han är knas!

Läste att narcissister ofta tror att andra är förälskade i dem. För att de tycker själva att de är så fantastiska personer....
  • Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-20 23:18:55 följande:
    Ja, och fortfarande kan han ställa sig frågan: hade han varit tjej, hade han velat ha en kille som han är?

att inte ens kunna be om ursäkt när man har anklagat någon helt oskyldigt är inte ett gott tecken oavsett. har man betett sig dåligt får man stå för det också. Visserligen gjorde han det ett år senare. från att fullkomligt vägra. Men efter det skrev han något barnsligt och pissigt igen. Minns inte exakt vad. Och bryr mig inte direkt heller.

Ang stalkande är det inte heller ett gott tecken. Han tror att jag vill ha hans uppmärksamhet, när jag i själva verket bara vill bli av med honom.
    Ja det är oroväckande.

Försök att inte ha någon komtakt med honom alls. Alltså ingen kontakt från din sida.
  • Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-27 18:05:13 följande:

Det här är helt sjukt vad ett enkelt litet avvisande har lett till. Han, eller hans kompis möjligtvis, sitter och loggar in på min Instagram, min kamera osv osv. Det finns inget intressant att se. Uppenbarligen krävs hackeråtgärder för detta.

kan inte förstå vad problemet är. han fick ett klart och tydligt ultimatum. Be om ursäkt så kan jag tänka mig att börja om från början. om inte så skiter jag i det. Han valde att inte ta det. han valde sin egna väg. Och detta ska resultera i allt det här? Han sitter uppenbarligen och söker på mig på Instagram för att han ska dyka upp i kontaktfältet.

han lämnar mig inte ifred heller. uppenbarligen

Ge honom ingen feedback, så får man hoppas att han tröttnar. En del människor är verkligen konstiga, han känner sig antagligen kränkt och vill hämnas. 

Han kunde ha använt sin energi på något mer positivt tycker man, för honom själv också. 
  • Anonym (T)
    Anonym skrev 2025-09-08 19:27:20 följande:
    Han säger så för att han är störd och vill framstå som den bättre av er. Han är förmodligen lite mytoman också.
    Ta han för vad han är: en störd individ.
    Läs inte hans meddelanden, svara aldrig på samtal-bara stäng av ljudet och låt det ringa.
    En sån där människa tar även ett bortklickande av hans samtal eller att du öppnat ett mail utan att svara som välkommen respons från din sida. Ge honom ingenting. Då kommer han att tröttna.

Prata inte ens om honom med vänner som känner er båda. Säg bara att du är inte intresserad av att höra om den personen. Så finns inget du sagt att säga vidare till honom.
    Myckwt klokt! Ge inga responser alls, för det är det just det som han vill ha.
  • Anonym (T)
    Mayjel skrev 2025-09-08 19:49:40 följande:
    Verkar inte funka för mig iallafall. Jag har en stalker här på forumet som hotat mig, trakasserat och använt massa fula ord gentemot mig. 

Har själv märkt att om jag tar ett uppehåll här på Familjeliv en dag eller två så upptäcker jag, vid inloggning igen, att han skrivit elakt om mig igen och skapat trådar där han utger sig för att vara jag. 

Så i mitt fall så verkar det provocera stalkern ännu mer att man inte svarar eller deltar i trådar på ett par dagar. 

Stalking verkar inte heller tas på allvar, iallafall inte härinne, då det går timmar utan att moderatorerna ingriper.

Kan man möjligen polisanmäla detta? Personen påstår att han letat upp min IP-adress och att han nu "vet var du bor". Jag upplever detta som ett reellt hot.
    Kan vara så att han skriver så, att han vet din IP-adress,  för att skrämma dig.

Att han blir aktiv när du inte är aktiv beror på att då kan han härja fritt utan att riskera att du går in och avslöjar honom och skriver dementier. Då kan han hitta på som han vill. Han vinner på att du är borta från FL.

Sedan kan han ha kul när du upptäcker felaktigheterna och börjar rätta dem. Att du reagerar då, blir kul, för då har han redan hunnit skriva mycket tok.

Annars är det en grundläggande psykologisk mekanism att vi vill se snabba reaktioner på det vi gör. Det ger en kick. Därför ska man vara som "en grå sten" gentemot dessa personer. Inte ge dem den respons som de vill ha. Då blir det tråkigt för dem.
  • Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-09-09 03:29:18 följande:
    Det är där stortrollet sitter. verkar ha någon mental störning
    En del människor på FL verkar ha som hobby att misstänkliggöra den som har startat tråden. Det var TS själv som nämnde Göteblrg, inget som den som klagade hade lurat ut. 

De säger att olila trådstartare har startat flera likadana trådar (det har hänt men är inte det vanliga). De verkar inte kunna förstå att människors problem är gansla lika och därför låter lika när de ska slriva om dem.

Dessutom så angår det väl ingen om någon startar flera trådar i samma ämne. De ha väl inte ansvar för FL och det skadar väl ingen?

I.det här fallet finns det inget som tyder på att.TS är en kille. 

Men visst kan det vara fejk alltihopa, Sånt kan hända, än sen då? Är du moderator?

Men mest tror jag.att.den som skrev det är ute efter att starta ett intressamt bråk. 

Jag tror att "Ointresserad" är jätteintresserad.
  • Anonym (T)

I mitt inlägg ovan så tog jag fel på tråd. Jag trodde att jag skrev i en annan tråd. Så ignorera mitt tidigare inlägg.

Däremot tror jag inte alls att alla män har stalkingtendenser.

Men narcissistiska män kam ha det enligt forskniimg och jag misstänker att män med aitistiska drag, som har ett eget tomt liv, också kan ha det.

Dessutom kan någon som är psykiskt sjuk ha det, det har forskningen kommit fram till. Men det gäller naturligtvis inte alla som är psykiskt sjuka! Bara en mycket liten andel av dem.

• Anonym (T)

Män med autiskiska drag, ska det stå.alltså!

Asberger och liknande. Men absolut inte alla sådana män, men att det är lite vanligare bland dem. 

Svar på tråden Män som stalkar en