Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Män som stalkar en

Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-13 13:13:59 följande:

här har vi en till snubbe med stalkingtendenser! Träffade honom för flera år sedan. Av olika skäl var jag bara inte tänd på honom.
    Han sitter nu och smS:ar:
    -ses vi i detta liv, eller i efterlivet?
    -snälla svara på Question sexy.

Räknar du ett sms som stalking?
    Vad svarade du?
    Stalking är inte vanligt så att du råkar ut för så många kanske kan ligga hos dig själv. Eller så har du en annan definition för stalking?
    Var träffar du alla killar som du är så väldigt ointresserad av?

Jag har aldrig varit med om någon som stalkar och då är det ändå jag som (tyvärr) gjort slut på de flesta förhållanden och även tillfälliga förbindelser, de sistnämnda har ibland runnit ut i sanden eller att den andra vill mer men den ena inte är mogen för det.

Däremot var jag med om en kille när jag var 20 som vägrade inse att jag gjorde slut.
    Han sa men älskling säg inte sånt där hemskt. Ska vi kolla en film och mysa lite nu istället? 
    Jag blev helt ställd. Jag förklarade klart och tydligt att jag gärna ville ha honom som vän men att en relation inte fungerar. Så inga missförstånd kunde skapas. Han låtsades inte höra och tillslut gav jag upp den dagen.
    När min kompis frågade dagen efter hur det gått så sa jag bara hjälp, han vägrar förstå.
    Han var hos mig några dagar till utan att jag tog upp det medan jag funderade på hur jag skulle få honom att fatta. 
    Sa att han fick bo hos mig en kort övergångsperiod, umgås och ha kul, med inget mys eller sex. Han verkade okej med det.
    Vi hade ett litet företag på försök ihop och var bra vänner så ville inte bryta helt. Vi hade mer blivit som syskon så var rädd om honom och ville inte såra.
    Efter ett halvår hade han träffat en tjej och jag blev jätteglad. Han hämtade de grejer han hade kvar och bodde heltid hos ens föräldern, men vi fortsatte vara nära vänner. Jag var den första han presenterade sin nya tjej för.
    Enda gången det hänt. Men hellre det än bråk och illa beteenden eller att en tidigare partner vill bryta helt och låtsas att jag inte finns längre. 
    Har inget hemskt hänt i förhållandet så går det att göra slut utan att blocka överallt och man kan vara trevlig när man ses. Man känner varandra så bra, bara löjligt att låtsas något annat.
  • Anonym
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-09-08 14:39:02 följande:

Han vrekar njuta av tanken ser jag det som. Men tyvärr har det aldrig hänt att jag har blivit bränd av någon. Och hade det hänt hade jag aldrig låtit någon ta den platsen i mitt hjärta. Att älta är inte min grej.

han har även anklagat mig för att jag ska vara klängig. Inte för att jag var der på honom. men kommer bli på nästa kille.

Har jag aldrig varit!!! Jag är väldigt stel helt ärligt, skulle aldrig falla mig in att bete mig så.
    -nä men när du var yngre.
    jag var likadan som jag är nu. Dvs reserverad. 

varför påstår man sådan här skit? Är det för att få mig att framstå som en jobbig tjej inför andra?

han är betydligt mer besvärlig än det här kan jag säga. allr han levererar är floskler. Och han Har gjort ganska genomskinliga försök i perioder.

Han säger så för att han är störd och vill framstå som den bättre av er. Han är förmodligen lite mytoman också.
    Ta han för vad han är: en störd individ.
    Läs inte hans meddelanden, svara aldrig på samtal-bara stäng av ljudet och låt det ringa.
    En sån där människa tar även ett bortklickande av hans samtal eller att du öppnat ett mail utan att svara som välkommen respons från din sida. Ge honom ingenting. Då kommer han att tröttna.

Prata inte ens om honom med vänner som känner er båda. Säg bara att du är inte intresserad av att höra om den personen. Så finns inget du sagt att säga vidare till honom.
Svar på tråden Män som stalkar en