Mayjel skrev 2025-09-08 19:49:40 följande:
Verkar inte funka för mig iallafall. Jag har en stalker här på forumet som hotat mig, trakasserat och använt massa fula ord gentemot mig.
Har själv märkt att om jag tar ett uppehåll här på Familjeliv en dag eller två så upptäcker jag, vid inloggning igen, att han skrivit elakt om mig igen och skapat trådar där han utger sig för att vara jag.
Så i mitt fall så verkar det provocera stalkern ännu mer att man inte svarar eller deltar i trådar på ett par dagar.
Stalking verkar inte heller tas på allvar, iallafall inte härinne, då det går timmar utan att moderatorerna ingriper.
Kan man möjligen polisanmäla detta? Personen påstår att han letat upp min IP-adress och att han nu "vet var du bor". Jag upplever detta som ett reellt hot.
Kan vara så att han skriver så, att han vet din IP-adress, för att skrämma dig.
Att han blir aktiv när du inte är aktiv beror på att då kan han härja fritt utan att riskera att du går in och avslöjar honom och skriver dementier. Då kan han hitta på som han vill. Han vinner på att du är borta från FL.
Sedan kan han ha kul när du upptäcker felaktigheterna och börjar rätta dem. Att du reagerar då, blir kul, för då har han redan hunnit skriva mycket tok.
Annars är det en grundläggande psykologisk mekanism att vi vill se snabba reaktioner på det vi gör. Det ger en kick. Därför ska man vara som "en grå sten" gentemot dessa personer. Inte ge dem den respons som de vill ha. Då blir det tråkigt för dem.