Inlägg från: Anonym (Ointresserad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ointresserad)

Män som stalkar en

Anonym (Hmm) skrev 2025-08-12 22:44:59 följande:
    Men om jag då förstår det rätt så tillhörde du alltså inte de som förstod att skratta åt kommentaren, utan den gick dig helt förbi? Detta upp i vuxen ålder?
    Jag var 11 när jag såg den. Ingen mer off topic
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (E) skrev 2025-08-12 22:58:52 följande:

Menar du verkligen stalking i den kriminella bemärkelsen? I så fall ska du polisanmäla. 

Jag har blivit utsatt för stalking i många år av en man och då handlar det om tusentals sms, brev, vykort, meddelanden i sociala medier, kontakter med min arbetsplats, oavbrutet ringande, okynnesanmälningar till soc (trots att han inte har någon inblick i mitt liv) etc. etc. 

Han har fått kontaktförbud vid ett tillfälle men tyvärr gäller det bara i två år. Rättsväsendet tar dock inte hänsyn till historien utan enbart den aktuella situationen och det ska mycket till för att någon ska få kontaktförbud.

I Sverige kan man ganska obehindrat förstöra livet för en annan människa utan några direkta konsekvenser. 

En har åkt hem till mig, stod utanför min port. Han ringde och sms:ADe oavbrutet i perioder. Detta varade i 7 eller 8 år efter Att vi hade slutat ses. Han kunde skicka 20 sms på raken. Eller ringa massor med Gånger fast jag klickade bort honom. Något mer kriminellt än så gjorde han inte. stalking var inte olagligt på den tiden

• Anonym (Ointresserad)
    Tow2Mater skrev 2025-08-12 22:56:53 följande:
    Men nu går det ju inte ihop. Det måste vara att du är otydlig och inte säger vad du vill och inte till de alla männen.

Du sa ju Har inte haft en relation på 13 år och har inga tankar på att gå in i en heller, men nu har du plötsligt intresse för något som går vidare till något? Vad är något om det inte är tillfälligt sex eller en relation?
    ja det var alltså länge sedan jag hade en relation senast. det är inte efteråt som alla de här killarna har hållit på, utan började långt innan de här 13 åren. Försök inte feltolka mig nu snälla.
  • Anonym (Ointresserad)
    Tow2Mater skrev 2025-08-12 23:24:04 följande:
    Så hur många är dessa alla män under din livstid som det verkar?
    nästan alla
  • Anonym (Ointresserad)
    Tow2Mater skrev 2025-08-12 23:41:56 följande:
    Som är hur många i antal?? (du vet som borjar med 1,2,3...)
    Jag antar att det bästa är att träffa en annan så att man blir av med den första? sniffar redan svartsjuketendenser i tråden. Låt mig vara nu!!! Har sagt det förut
  • Anonym (Ointresserad)
    Tow2Mater skrev 2025-08-12 23:59:14 följande:
    Var inte orolig. Jag lutar inte åt det hållet.

Intressant du inte vill ge en siffra dock.
    Jag kan inte sitta och räkna, eller fundera över vilka fall jag ska ta med i beräkningen, i hela mitt liv. Det räcker med att konstatera att det har hänt.

jo, men några har ju lämnat mig ifred. en har dött. Men män verkar ha en tendens till att bli helt besatta av en. så här har jag aldrig hållit på på någon snubbe. kan inte förstå hur man frivilligt sjunker till den nivån.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-13 00:00:56 följande:
    GODE TS, säg att dju inte har rösträtt ifall du är som du framställt dig här i tråden?!?! Snälla, för guds skull?!?! Vi lovar att vi ska hitta någonting för dig! DU HAR väl inte röstat?!?!
    Tack, men jag vill inte det. Speciellt inte efter att man vet vilka tendenser man verkar besitta
  • Anonym (Ointresserad)

Vad är det för fel På dem? Stort ego? Varför vill de träffa någon som inte tycker om deras personlighet, t ex?

• Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Gapig Arab) skrev 2025-08-13 00:22:33 följande:
    tror inte du varit tydlig i din kommunikation
    kan du sluta stalka mig? Är mer än tydligt. Tycker du inte?
  • Anonym (Ointresserad)
    Tow2Mater skrev 2025-08-13 00:31:00 följande:
    Du använder frågetecken i din komunikation här, det betyder t ex du vill folk ska skriva.

Jag har bett personen sluta stalka mig. Eller tar han det bokstavligt på något sätt? Misstänker att det är ni som sitter bakom här också, och ska fiska ut saker.

jag tycker inte om någon som inte bara kan vara rak på sak och säga vad han vill, utan måste krångla till allt och gå runt och är allmänt omöjlig att ha att göra med. jag tycker inte om någon som inte kan be om ursäkt för att ha anklagat mig för något uppenbarligen oskyldigt, ja tom vägrar. även om det kom senare. det var lite för sent då.

tycker heller inte om någon som sitter och hittar på massa saker. rroligtvis saker man har läst från någon pillrörelse. Nej jag är inte rädd för något, t ex. Det funkar heller inte med metoder man har läst på pillrörelser ska funka på tjejer. jag funkar inte så.

jjag tycker inte om människan. Av ovan nämnda skäl.

Har inget intresse för stunden för någon annan heller, och känner därmed inget behov av att träffa någon mer. Det är därför jag resonerar som jag gör.

är ser här så komplicerade grejer att förstå? No wonder att jag inte gillar människan

komplicera inte detta YTTERLIGARE nu

Svar på tråden Män som stalkar en